Wymiana płynu chłodniczego

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#1  Postprzez t-przemek » So 13:49, 22 paź 2011

Czy ktoś wie, jakim oryginalnym kolorem były zalewane chłodnice w fabryce. Wiem tylko tyle, że było to parafu czy coś takiego :)
I jeszcze jedno, czy po spuście starego płynu (zdjęcie węża przy chłodnicy bo czytałem na forum, że korka spustowego nie ma :)) aby odpowietrzyć wystarcz odkręcić ten koreczek, poczekać aż powietrze ucieknie i zakręcić??
Obrazek

Obrazek
t-przemek
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 345
Dołączył(a): Wt 20:43, 04 paź 2011
Lokalizacja: Kraków
Panda: 1.1
Imię: Przemek

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#2  Postprzez kaziu1985pn » So 13:52, 22 paź 2011

bez różnicy jaki kolor,w tej chwili można wszystkie mieszać osobiście polecam prestone.
z tego co pamiętam jest jeszcze jeden odpowietrznik na wężu idącym do nagrzewnicy.
kaziu1985pn
Stały bywalec
 
Posty: 253
Dołączył(a): N 15:41, 25 wrz 2011
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 39
Panda: 1,2 8v Dynamic

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#3  Postprzez Dreamcatcher » So 20:08, 22 paź 2011

paraflu up - kolor czerwony.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#4  Postprzez t-przemek » N 9:09, 23 paź 2011

dzięki stary :o
t-przemek
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 345
Dołączył(a): Wt 20:43, 04 paź 2011
Lokalizacja: Kraków
Panda: 1.1
Imię: Przemek

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#5  Postprzez Dreamcatcher » N 12:32, 23 paź 2011

jak chcesz mam namiar na gościa z cieszyńskiego co handluje oryginalnymi fiatowskimi płynami i olejami. przy większych zamówieniach (już 80-100zł) część kosztów transportu bierze na siebie.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#6  Postprzez wojtassslg » So 10:14, 05 lis 2011

Panowie i panie też, czy był jakis manual na forum ws. całej procedury wymiany płynu chłodniczego?
Konkretnie interesuje mnie procedura od spuszczenia starego płynu i dalej...
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#7  Postprzez Deacon » So 14:02, 05 lis 2011

Aby spuścić stary płyn, odpina się dolny wąż od chłodnicy.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#8  Postprzez sadowa6 » N 7:55, 13 lis 2011

kolego odpowietrzasz tym korkiem i jeszcze jednym: na wężu z prawej strony silnika a z lewej zbiorniczka płynu hamulcowego. W tym wężu jest zamontowany zawór, który się odpowietrza układ chłodzenia.
sadowa6
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 33
Dołączył(a): Śr 23:03, 02 lis 2011
Lokalizacja: Płock
Wiek: 51
Panda: 1.1 lpg kiedyś van

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#9  Postprzez gregory1979 » Śr 20:49, 20 mar 2013

Jak często zmieniacie płyn chłodniczy :?: Różnie ludzie gadają. Niektórzy mówią, że jak wszystko jest ok to nie ma potrzeby śpieszyć się z wymianą. A jak wy podchodzicie do tematu :?:
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#10  Postprzez Zwierzak » Śr 22:13, 20 mar 2013

Jak spełnia parametry na zamarzanie, to moim zdaniem można jeździć.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#11  Postprzez witia_2005 » Pn 21:28, 24 cze 2013

wojtassslg napisał(a):Panowie i panie też, czy był jakis manual na forum ws. całej procedury wymiany płynu chłodniczego?
Konkretnie interesuje mnie procedura od spuszczenia starego płynu i dalej...


Odświeżam temat i prośbę.
Na sąsiednim forum znalazłem:
..."Ja to robię tak:
Wciskamy zatrzask i zsuwamy całość ze zbiornika (nie trzeba nic przecinać)
http://www.imagic.pl/files//14545/pan1.jpg do tego odkręcić
http://www.imagic.pl/files//14545/pan3.jpg i http://www.imagic.pl/files//14545/pan2.jpg Poczekać aż się wyleje stary płyn, później można układ przepłukać i opróżnić. Zalać płynem do chwili aż będzie się przelewać przez dolny odpowietrznik bo przez górny na pewno nie poleci, zakręcić odpowietrzniki, odpalić motor, pokrętło nagrzewnicy na gorące. Poczekać aż się włączy wentylator, teoretycznie wtedy dopiero się powinno zakręcać korek wlewu od zbiornika, ale życie pokazuje, że jak silnik się trochę tylko zagrzeje to już trzeba to zrobić bo wywala przez niego płyn. Jak się już włączy wentylator to odkręcam górny odpowietrznik, aż zejdzie całe powietrze i zacznie lecieć ciurkiem płyn, chyba lepiej to robić na wyłączonym silniku. Czekamy, aż ostygnie, korygujemy poziom płynu dolewając na max. Później jeszcze po kilku przejechanych kilometrach odkręcić ten górny odpowietrznik żeby sobie reszta powietrza zeszła i to już chyba wszystko.
...acha polecam Dynagel2000

Zrobiłem według zaleceń.Dodam od siebie uwagi.
Trzeba dobrze przycisnąć zacisk na wężu przy zbiorniku wyrównawczym, ale jak się dobierze odpowiednią technikę mocowania schodzi bez problemu i zaciska spowrotem również szczelnie jak wcześniej.
Wg. instrukcji do Pandy wchodzi 4,6 litra.Użyłem dynagel i wyszło koło 4 litrów. Nie da się wszystkiego dokładnie opróżnić. Druga sprawa- czekałem do włączenia się wentylatora i nie "żygał" płyn ze zbiornika.
Musiałem 3 razy robić dolewanie, ponieważ gdzieś wchodził w zakamarki i polecam tak zrobić, ponieważ za pierwszym i drugim razem nie da się do kończ opróżnić powietrza z zaworu górnego, gdzie jest przepływ do nagrzewnicy.
Może to subiektywne odczucie, może to było pod wpływem emocji, ale zauważyłem, że po nagrzaniu silnika i odpowietrzeniu już końcowym nadmuch dawał jeszcze bardziej gorącym powietrzem.
Nie jest trudne wykonanie wymiany. Trzeba spokojnie podejść do sprawy i się da ściągnąć waż beż żadnego przecinania.
Polecam wymianę samemu. ..."
witia_2005
Aktywny
 
Posty: 96
Dołączył(a): Pt 21:16, 28 gru 2012
Lokalizacja: małopolska
Panda: 1.2 dynamic

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#12  Postprzez SnaXiK » N 13:18, 22 mar 2015

po ilu przejechamnych km wymienic plyn ?
SnaXiK
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 205
Dołączył(a): N 21:28, 21 kwi 2013
Lokalizacja: Kutno
Wiek: 30
Panda: Fiat Panda 2 1.2 69KM Fresh
Imię: Adam

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#13  Postprzez olo 1 » N 13:40, 22 mar 2015

Główne kryterium to temp.zamarzania i wrzenia. Jeśli płyn spełnia to zostaw,zamarzania co najmniej -20,wrzenia min.100.Oczywiście jeśli nie wiesz co z nim to lepiej wymień,wchodzi ok.4.5 litra na pusty układ.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#14  Postprzez morpheus1581 » N 14:02, 22 mar 2015

Odpowietrznik jest na chłodnicy wewnątrz. Jak stoisz przed autem i patrzysz na silnik to jest na chłodnicy u góry z lewej strony od wewnątrz.
Lejesz tak długo płynu aż będzie ulewał się przez odpowietrznik następnie zakręcasz i dolewasz między min i max na zbiorniczku
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Wymiana płynu chłodniczego

Numer postu:#15  Postprzez Dreamcatcher » N 14:26, 22 mar 2015

Czy w benzynie nie ma czasem jeszcze odpowietrznika na przewodzie gumowym idącym do nagrzewnicy z tyłu komory silnika??
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron