Regulacja luzów zaworowych

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#46  Postprzez mustang1 » Śr 19:42, 17 paź 2012

To czym się martwisz? Jedź do bólu i jeśli nie wystąpi klekot popychaczy nawet po nagrzaniu silnika niczego nie ruszaj
mustang1
Aktywny
 
Posty: 63
Dołączył(a): Pt 19:58, 05 paź 2012
Lokalizacja: Wielkopolska
Panda: 1.2 dynamic

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#47  Postprzez johnydeep » Śr 20:26, 17 paź 2012

A ja powiem po swojemu, bo mialem problem z luzem na zaworach przy ok 150 tys km. Robilem UPG i cudowny pan przy okazji szlifu dotarł zawory i ustawil luz zaworowy na poziomie 0,2 i 0,25 o czym nie wiedzialem (a pozniej twierdzil, ze wszytskie auta tak maja i jest dobrze, idiota jeden...). Auto ogolnie bylo słabe i nie chcialo sie rozpedzic i graniczylo to z cudem na prostej drodze, a o gorkach nie wspomne. Dopiero sam sprawdzalem wszystko, rozrzad, czujniki, parametry silnika, testy, restety, podmiane czesci, kabl,e cewki, czujniki, przestawianie rozrzadu, koł pasowych.. sam testowalem i dopiero po sprawdzeniu luzow wyszlo, ze sa ciasne przez co moc auta spadla. Dopiero po wzglednym ustawieniu zaworow na 0,35 i 0,4 dalo sie jechac. Wiec za ciasne zawory to: "podparte zawory", a co za tym idzie brak kompresji zwalszcza przy LPG, przedwczesne wypalenie zaworow lub gniazd, szybsze otwarcie zaworu czyli utarta mocy. Praktycznie nie do wykrycia przez kompa lub na słuch.

Dodatkowo przy ok. 100 tys wczesniej robilem luz w ASO i tylko jeden zawor mial za maly luz, co Panowie naprawiali ponoc :)..

Tak wiec za maly luz to zło, za duzy luz to tez zło. Ale lepiej miec wiekszy luz, bo mniej szkod wyrzadzi niz zbyt mały luz, bo ten to robi spustoszenie w głowicy :)
Ostatnio edytowano Cz 15:50, 18 paź 2012 przez Zwierzak, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Naruszenie punktu 11. regulaminu forum - Polska mowa, trudna mowa
johnydeep
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 99
Dołączył(a): Wt 11:58, 05 lip 2011
Lokalizacja: kraków
Wiek: 39
Panda: 2 x PANDA 1.1 turbo lpg 540 HP

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#48  Postprzez bobofrut » Cz 22:38, 18 paź 2012

Wszystkich zainteresowanych kontaktem do mnie proszę kierować tylko na PW.
Obrazek
bobofrut
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2426
Dołączył(a): Pt 14:12, 21 paź 2011
Lokalizacja: Stryków k. Łodzi
Wiek: 32
Panda: 1.1[LPG] | 06' | Active+ | Rosso199
Imię: Patryk

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#49  Postprzez Dreamcatcher » Pt 6:12, 19 paź 2012

Własnie to czytałem i dlatego się dowiedziec chciałem jak to w pandzie 1.3 wygląda co by nie wyjsc na takiego co to pewno ma za dużo kasy. Czyli mowicie iż jak się nie dzieje nic to nie warto zaglądac do silnika?
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#50  Postprzez OsiemKilo » So 10:17, 20 paź 2012

Dla świętego spokoju warto robić okresową diagnostyke silnika. Jeśli nic nie wykazuje to nie ma się czym martwić.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#51  Postprzez kaziu1985pn » So 18:31, 20 paź 2012

luzy zaworowe powinno sie sprawdzać co 30tyś silniki fire maja to do siebie, ze zawory z czasem się nie domykają.
Info od mechanika, który lata temu uczył się w fiacie :) wyśmiał mnie jak powiedziałem, że podobno do 200tys. dają rade i stwierdził proszę bardzo jak się chce zmieniać UPG to tak :) luzy 0,35 0,45
Ostatnio edytowano N 16:48, 21 paź 2012 przez Zwierzak, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Naruszenie punktu 11. regulaminu forum
kaziu1985pn
Stały bywalec
 
Posty: 253
Dołączył(a): N 15:41, 25 wrz 2011
Lokalizacja: Poznań
Wiek: 39
Panda: 1,2 8v Dynamic

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#52  Postprzez Dreamcatcher » So 21:40, 20 paź 2012

a jak to ma się do diesl o ktorym mowimy?
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#53  Postprzez ja84 » Pn 20:24, 29 paź 2012

skubie napisał(a):borysek123 przede wszystkim musisz być pewny, że gaziarz bdb :)
zawsze lepiej mieć dobrze założoną i zestrojoną instalkę np. STAG, niż spartaczonego PRINSA ;)
więc powiedziałbym, że najważniejszy jest gazownik, bo jak dobry to bubla Ci nie będzie wciskał, a zamontuje dobrze :D

daj Ci szczęście aby Ci świece wytrzymały na LPG 40kkm ;)
a regulacje zaworów trzeba robić w połowie czasu tego co na Pb ;)

A w pandach z silnikiem 1.1 52KM, 2010, benzyna, reguluje się zawory czy regulacja luzu zaworów jest hydrauliczna? Pytałem się mechanika i mówił, że mechaniczna, ale nie zawsze mają rację. Jak to sprawdzić?
ja84
Bywalec
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr 22:47, 25 sty 2012
Lokalizacja: Otwock
Panda: 1.1 54KM LPG

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#54  Postprzez Zwierzak » Pn 20:30, 29 paź 2012

W Pandach benzynowych 1,1 i 1,2 jest regulacja mechaniczna bez względu na rocznik.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#55  Postprzez ja84 » Pn 21:29, 29 paź 2012

Czyli są szklanki i regulacja? Głupie pytanie, ale gdzie w samochodzie występuje miejsce gdzie się reguluje zawory? Myślałem, że w Pandzie są hydrauliczne bo 90% mechaników tak sądzi, nie wiedzą gdzie szukać?;)
ja84
Bywalec
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr 22:47, 25 sty 2012
Lokalizacja: Otwock
Panda: 1.1 54KM LPG

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#56  Postprzez skubie » Wt 10:36, 30 paź 2012

Regulacja odbywa się za pomocą płytek zaworowych.
Zazwyczaj wymieniasz grubszą na cieńszą ;)
Obrazek
skubie
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 187
Dołączył(a): Cz 14:14, 04 sie 2011
Lokalizacja: Lublin/Lubartów
Wiek: 40
Panda: 1.1 2004r. BRC Seq24

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#57  Postprzez ja84 » Wt 23:57, 30 paź 2012

Jakim dźwiękiem się objawiają luzy i gdzie słuchać?;)
ja84
Bywalec
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr 22:47, 25 sty 2012
Lokalizacja: Otwock
Panda: 1.1 54KM LPG

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#58  Postprzez Franek16i » Śr 0:04, 31 paź 2012

moim zdaniem specyficzny stukot, cos podobnego bym powiedzial jak panewka tylko duzo ciszej:P, takie cykanie stukot delikatny, jak masz problem z odpaleniem na cieplym silniku to moze ktorys byc podparty, na zimnym zazwyczaj odpalisz chyba ze tak podparte to bedzie i na zimnym problem, slyszalem ze poki nie ma problemow z odpalaniem na cieplym i samochodz normalnie jezdzi to zeby nie regulwoac, ale ja i tak bede robil jak jest ze 20 gaz 40 benz, jak kupilem 4 byly do wymiany, pozniej po 30 tys jeden byl do wymiany:), ale te silniki zazwyczaj maja takie specyficzne cykanie:P
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#59  Postprzez ja84 » Cz 0:47, 01 lis 2012

Właśnie mają takie cykanie i dlatego jest ciężko odróżnić zawory od pracy silnika, jedni regulują inni nie, bezsensu?
ja84
Bywalec
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr 22:47, 25 sty 2012
Lokalizacja: Otwock
Panda: 1.1 54KM LPG

Re: regulacja luzów zaworowych

Numer postu:#60  Postprzez mustang1 » Cz 8:43, 01 lis 2012

Dla amatora odróżnienie odgłosów silnika od dźwięków wydawanych przez napęd zaworów może być trudny. Mechanik nie będzie miał większych problemów, sam używam czasami stetoskopu, aby precyzyjnie ustalić który to zawór
mustang1
Aktywny
 
Posty: 63
Dołączył(a): Pt 19:58, 05 paź 2012
Lokalizacja: Wielkopolska
Panda: 1.2 dynamic

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 2 gości

cron