Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Numer postu:#1  Postprzez Kiki » Śr 20:29, 30 maja 2012

Witam
Czy czujnik skrętu będzie pasował z angielskiej kolumny? Czy przełożenie go jest trudne czy może wymaga jakiś udziwnionych narzędzi albo specjalistycznej wiedzy? Mam dostęp do kolumny z anglika i zastanawiam sie czy próbować go przełożyć ale wygląda to nieciekawie jeśli chodzi o dostęp. Nie za bardzo wiem jak zdjąć sterownik z kolumny bo coś go trzyma po odkręceniu śrub.
Kiki
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 148
Dołączył(a): N 16:50, 03 lip 2011
Lokalizacja: Gliwice-Zabrze-Żernica
Wiek: 36
Panda: 1.1
Imię: Tomek

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Numer postu:#2  Postprzez moszczu » Śr 20:35, 30 maja 2012

Powinien pasować z anglika :) , ale niech ktoś inny się wypowie...

Tu masz manuala jak wymienić czujnik skrętu -> viewtopic.php?f=7&t=2437
Ostatnio edytowano N 20:15, 13 wrz 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono link.
moszczu
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1709
Dołączył(a): Wt 22:04, 22 mar 2011
Lokalizacja: Głowno
Wiek: 35
Panda: 1.1 Blue Actual 2003r.
Imię: Michał

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Numer postu:#3  Postprzez mgacus » Cz 6:17, 31 maja 2012

Będzie pasować jeżeli kolor kabla jest taki sam w obydwu kolumnach.
Car audio - zabudowy, instalacje, itp. Serwis wspomagania elektrycznego.
mgacus
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 155
Dołączył(a): Cz 4:44, 13 paź 2011
Lokalizacja: Ledziny
Wiek: 40
Panda: 1.1
Imię: Marcin

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Numer postu:#4  Postprzez Jarecki8810 » Cz 13:22, 31 maja 2012

Kiki napisał(a):Witam
Czy czujnik skrętu będzie pasował z angielskiej kolumny? Czy przełożenie go jest trudne czy może wymaga jakiś udziwnionych narzędzi albo specjalistycznej wiedzy? Mam dostęp do kolumny z anglika i zastanawiam sie czy próbować go przełożyć ale wygląda to nieciekawie jeśli chodzi o dostęp. Nie za bardzo wiem jak zdjąć sterownik z kolumny bo coś go trzyma po odkręceniu śrub.


Musisz odkręcić taką czarną czapkę plastikową (na sterowniku jest) i wtedy pokażą Ci się 3 grube i długie paski blachy, które trzeba rozlutować. Jest to złącze zasilające silnik wspomagania. Bez tego nie zdejmiesz sterownika.
- Najlepszym przyjacielem faceta jest pies !
- A kobieta ?
- Walczy o dziewiąte miejsce z lodówką ...
Jarecki8810
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 491
Dołączył(a): So 4:09, 07 sty 2012
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Numer postu:#5  Postprzez mgacus » Cz 17:43, 31 maja 2012

Pytanie, czy jest konieczność zdejmowania sterownika. Jeśli tak to sterownik+silnik+blacha są mocowane do obudowy mechanizmu trzema śrubkami.
Car audio - zabudowy, instalacje, itp. Serwis wspomagania elektrycznego.
mgacus
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 155
Dołączył(a): Cz 4:44, 13 paź 2011
Lokalizacja: Ledziny
Wiek: 40
Panda: 1.1
Imię: Marcin

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Numer postu:#6  Postprzez Jarecki8810 » Cz 17:59, 31 maja 2012

mgacus napisał(a):Pytanie, czy jest konieczność zdejmowania sterownika. Jeśli tak to sterownik+silnik+blacha są mocowane do obudowy mechanizmu trzema śrubkami.


Ale w tej formie sterownik i silnik są cały czas połączone ze sobą no nie?

Faktem jest, że nie ma zbytnio sensu zdejmować sterownika do wymiany czujnika skrętu.
- Najlepszym przyjacielem faceta jest pies !
- A kobieta ?
- Walczy o dziewiąte miejsce z lodówką ...
Jarecki8810
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 491
Dołączył(a): So 4:09, 07 sty 2012
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Numer postu:#7  Postprzez Kiki » Cz 20:43, 31 maja 2012

Napisałem w poscie w dziale manuale ale autor nie odpowiedział wiec może tutaj ktoś będzie wiedział.
Jest tam napisane że za zanim wszystko złożymy trzeba skalibrować czujnik podpinając tylko kostkę do niego. Ale jak to zrobić jak mamy stacyjke odpietą no i poduszkę? A przecież żeby FES połączył sie z kompem to musi być zapłon ? Jak przebiega taka kalibracja, ustawiamy czujnik w pozycji zero i odpalamy odpowiednią funkcje w menu FESa?
Kiki
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 148
Dołączył(a): N 16:50, 03 lip 2011
Lokalizacja: Gliwice-Zabrze-Żernica
Wiek: 36
Panda: 1.1
Imię: Tomek

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Numer postu:#8  Postprzez Jarecki8810 » Cz 21:35, 31 maja 2012

Kiki napisał(a):Napisałem w poscie w dziale manuale ale autor nie odpowiedział wiec może tutaj ktoś będzie wiedział.
Jest tam napisane że za zanim wszystko złożymy trzeba skalibrować czujnik podpinając tylko kostkę do niego. Ale jak to zrobić jak mamy stacyjke odpietą no i poduszkę? A przecież żeby FES połączył sie z kompem to musi być zapłon ? Jak przebiega taka kalibracja, ustawiamy czujnik w pozycji zero i odpalamy odpowiednią funkcje w menu FESa?



Na czas kalibracji niewielkim problemem jest podpiąć wtyczki stacyjki i poduszkę. Pozycja zero w czujniku, odpalamy FES>> EPS>> Regulacje>> Kalibracja czujnika pozycji.
- Najlepszym przyjacielem faceta jest pies !
- A kobieta ?
- Walczy o dziewiąte miejsce z lodówką ...
Jarecki8810
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 491
Dołączył(a): So 4:09, 07 sty 2012
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Numer postu:#9  Postprzez waldekb3 » Pt 6:06, 01 cze 2012

Jarecki8810 napisał(a):
Kiki napisał(a):Napisałem w poscie w dziale manuale ale autor nie odpowiedział wiec może tutaj ktoś będzie wiedział.
Jest tam napisane że za zanim wszystko złożymy trzeba skalibrować czujnik podpinając tylko kostkę do niego. Ale jak to zrobić jak mamy stacyjke odpietą no i poduszkę? A przecież żeby FES połączył sie z kompem to musi być zapłon ? Jak przebiega taka kalibracja, ustawiamy czujnik w pozycji zero i odpalamy odpowiednią funkcje w menu FESa?



Na czas kalibracji niewielkim problemem jest podpiąć wtyczki stacyjki i poduszkę. Pozycja zero w czujniku, odpalamy FES>> EPS>> Regulacje>> Kalibracja czujnika pozycji.


A nie prościej było by najpierw zdjąć obudowę kolumny kierowniczej, odpiąć stary czujnik ,podłączyć nowy i dokonać kalibracji? A dopiero resztę potem rozebrać tak jak w manualu? Zapewne po rozebraniu i wymontowaniu starego czujnika można od razu przystąpić do montażu nowego , już skalibrowanego czujnika. Niema wtedy kłopotu z podpinaniem stacyjki i całej reszty by dokonać kalibracji.
Fiat Panda 1.2 8v Dynamic
CanTieCar 3.2 pro
waldekb3
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1121
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 47
Panda: 1.2 8v Dynamic 2004r
Imię: Waldek

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Numer postu:#10  Postprzez mgacus » Pt 7:06, 01 cze 2012

Ta kalibracja czujnika przed założeniem wydaje mi się mało sensowna. Czujnik ma być zakładany z zawleczką, wtedy nie musimy się martwić o kalibrację. Zawleczka blokuje położenie dwóch warstw czujnika względem siebie tak, by dało się później ustawić siłę na zero przy pomocy kompa. Jeśli dobrze założymy czujnik można wszystko poskładać, podłączyć kompa, włączyć stacyjkę, wyzerować siłę i dopiero na końcu odpalić silnik i cieszyć się sprawnym wspomaganiem.
Car audio - zabudowy, instalacje, itp. Serwis wspomagania elektrycznego.
mgacus
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 155
Dołączył(a): Cz 4:44, 13 paź 2011
Lokalizacja: Ledziny
Wiek: 40
Panda: 1.1
Imię: Marcin

Re: Czujnik skrętu w kolumnie wspomagania

Numer postu:#11  Postprzez Kiki » Pt 7:54, 01 cze 2012

No tak ale autor manuala pisał żeby nie skladać kolumny dopoki nie mamy skalibrowanego czujnika.


Będzie pasować jeżeli kolor kabla jest taki sam w obydwu kolumnach


Czy to chodzi o ten zielony kolor izolacji jak na zdjęciu ? Bo kabli to tam jest chyba z 6 z czujnika.
Obrazek

I skąd informacja że kolor ma być taki sam?
Kiki
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 148
Dołączył(a): N 16:50, 03 lip 2011
Lokalizacja: Gliwice-Zabrze-Żernica
Wiek: 36
Panda: 1.1
Imię: Tomek

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Numer postu:#12  Postprzez waldekb3 » Pt 19:30, 01 cze 2012

mgacus napisał(a):Ta kalibracja czujnika przed założeniem wydaje mi się mało sensowna. Czujnik ma być zakładany z zawleczką, wtedy nie musimy się martwić o kalibrację. Zawleczka blokuje położenie dwóch warstw czujnika względem siebie tak, by dało się później ustawić siłę na zero przy pomocy kompa. Jeśli dobrze założymy czujnik można wszystko poskładać, podłączyć kompa, włączyć stacyjkę, wyzerować siłę i dopiero na końcu odpalić silnik i cieszyć się sprawnym wspomaganiem.


I tu się nie zgodzę . Proponuję zapoznać się z pkt. 9 manuala. Jest tam informacja o montażu czujnika dopiero po kalibracji.Dlatego zasadne jest dokonać kalibracji wcześniej.
Fiat Panda 1.2 8v Dynamic
CanTieCar 3.2 pro
waldekb3
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1121
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 47
Panda: 1.2 8v Dynamic 2004r
Imię: Waldek

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Numer postu:#13  Postprzez mgacus » Pt 20:43, 01 cze 2012

Kolega, który pisał wspomnianego manuala musiał kalibrować czujnik bo sprzedali mu bez zawleczki i po pierwszym zamontowaniu warstwy czujnika były rozjechane.
Car audio - zabudowy, instalacje, itp. Serwis wspomagania elektrycznego.
mgacus
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 155
Dołączył(a): Cz 4:44, 13 paź 2011
Lokalizacja: Ledziny
Wiek: 40
Panda: 1.1
Imię: Marcin

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Numer postu:#14  Postprzez guzik23 » Pn 20:03, 19 lis 2012

Witam, jeszcze sie nie zabrałem za wymianę czujnika ale jednej rzeczy nie rozumiem. Jedni piszą że można skalibrować nowy czujnik jeszcze przed rozebraniem kolumny czyli po prostu wpinamy nowy czujnik w sterownik i kalibrujemy interfejsem. To rozwiązanie wydaje sie logiczniejsze bo nie trzeba potem się bawić w podpinanie poduszki i stacyjki na czas kalibracji. Ale co z tą zawleczką ? Jak ją zdejmę po kalibracji to te dwie części czujnika mi sie nie rozjadą przy wkładaniu na wałek? Czy po założeniu na wieloklin coś blokuje możliwość obrotu tych dwóch części względem siebie? I dlaczego (przynajmniej tak to zrozumiałem) nie można skalibrować czujnika już po założeniu na wieloklin? Przecież to bez sensu troche...
guzik23
Bywalec
 
Posty: 181
Dołączył(a): Cz 15:57, 24 lut 2011
Lokalizacja: Kończyce
Wiek: 43
Panda: 1.1 Actual

Re: Czujnik skrętu we kolumnie wspomagania

Numer postu:#15  Postprzez Jarecki8810 » Pn 20:12, 19 lis 2012

Nie można, bo jak Ci się przy montażu warstwy rozjadą, to Ci kierownica ucieknie w którąś stronę z taką siłą, że jej nie ruszysz. I w ten sposób powracamy do punktu wyjścia.
- Najlepszym przyjacielem faceta jest pies !
- A kobieta ?
- Walczy o dziewiąte miejsce z lodówką ...
Jarecki8810
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 491
Dołączył(a): So 4:09, 07 sty 2012
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 36

Następna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 31 gości