Napięcie paska rozrządu

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Napięcie paska rozrządu

Numer postu:#1  Postprzez Gogli » Wt 20:57, 07 mar 2023

Witam, pacjent panda 1.1 2009r wymieniam rozrząd na blokadach wszystko zgodnie z procedura koło pasowe luzowane, po 2 obrotach wałem blokady dalej wchodzą jak powinny czyli zgodnie z procedura,tylko zastanawia mnie czy pasek w najdłuższym kawałku czyli odcinek między pompa wody, pasek mogę obrócić tyle ile widać na zdjęciu nie jest to pełne 90stopni więc wolę się upewnić ze wszystko okejObrazek

Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
Gogli
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): N 13:54, 09 paź 2022
Lokalizacja: Gdańsk
Panda: II
Imię: Grzegorz

Re: Napięcie paska rozrządu

Numer postu:#2  Postprzez arnold » Wt 21:46, 07 mar 2023

W przypadku napinacza starego typu, próba obrócenia o 90 stopni, długiego odcinka była w procedurze. Wydaje mi się poziom napięcia przez automat będzie podobny.

Wysłane z mojego SM-G981B przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Napięcie paska rozrządu

Numer postu:#3  Postprzez Nowicjusz » Wt 23:25, 07 mar 2023

Wszystko wskazuje na to, że prawidłowo wymieniłeś rozrząd-zakładając, że napinacz ustawiłeś idealnie na pokrycie znaków. Poluzowanie koła wałka rozrządu zapewnia Ci jednakowe napięcie paska po lewej i prawej stronie koła wału korbowego. Blokady ustalają tłok 1 cyl. w GMP. Na zdjęciu widać ile odchylasz pasek ale nie wiadomo z jaką siłą. Po przejechaniu 300-500 km. pasek będzie nieco luźniejszy co zauważysz po przesunięciu znaków na napinaczu.
Nowicjusz
Aktywny
 
Posty: 53
Dołączył(a): Wt 15:02, 23 cze 2015
Lokalizacja: Sosnowiec
Panda: 1.2
Imię: Tomasz

Re: Napięcie paska rozrządu

Numer postu:#4  Postprzez Gogli » Wt 23:30, 07 mar 2023

Nowicjusz napisał(a):Wszystko wskazuje na to, że prawidłowo wymieniłeś rozrząd-zakładając, że napinacz ustawiłeś idealnie na pokrycie znaków. Poluzowanie koła wałka rozrządu zapewnia Ci jednakowe napięcie paska po lewej i prawej stronie koła wału korbowego. Blokady ustalają tłok 1 cyl. w GMP. Na zdjęciu widać ile odchylasz pasek ale nie wiadomo z jaką siłą. Po przejechaniu 300-500 km. pasek będzie nieco luźniejszy co zauważysz po przesunięciu znaków na napinaczu.
Czyli sprawdzić po przejechaniu kilkuset kilometrów napięcie i w razie czego poprawić napinacz? Żeby był znowu idealnie na znaki

I mala poprawka blokada ustawia tłoki w punkcie spotkania po środku nie pamiętam jak to się profesjonalnie nazywa wszystkie są w jednej linii. Sprawdzałem na zdjętej glowicy

Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
Gogli
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): N 13:54, 09 paź 2022
Lokalizacja: Gdańsk
Panda: II
Imię: Grzegorz

Re: Napięcie paska rozrządu

Numer postu:#5  Postprzez Nowicjusz » Śr 10:05, 08 mar 2023

W żadnym wypadku nie poprawia się napięcia paska na napinaczu. Tak ma być. Pasek po prostu "układa się". I jest to położenie na zimnym silniku. Po rozgrzaniu napięcie paska i tak nieznacznie się zwiększa bo występuje rozszerzalność cieplna metali.
Jeśli chodzi o położenie tłoków po założeniu blokad to jeśli to sprawdziłeś na zdjętej głowicy i są w jednej linii to masz rację. Przepraszam za wprowadzenie w błąd.
Nowicjusz
Aktywny
 
Posty: 53
Dołączył(a): Wt 15:02, 23 cze 2015
Lokalizacja: Sosnowiec
Panda: 1.2
Imię: Tomasz

Re: Napięcie paska rozrządu

Numer postu:#6  Postprzez Pentium » Cz 16:11, 09 mar 2023

Na zdjęciu widać, że to napinacz automatyczny, jeżeli został przed dokręceniem ustawiony prawidłowo przyrządem, to sprawdzanie naciągu poprzez skręcanie paska jest bezcelowe. Tak samo sprawdzanie po niewielkim przebiegu również. Robiłem wymiany rozrządu na dwóch Pandach i Punto, wszędzie tak samo, prawidłowo. Ja przy ustawianiu napinacza paska korzystam z lusterka, wtedy idealnie można zgrać znaki na napinaczu.
Mam pytanie, czy miałeś założoną blokadę wałka rozrządu na jego czopie od strony skrzyni biegów po zdjęciu pokrywy zaworów ???
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: Napięcie paska rozrządu

Numer postu:#7  Postprzez Gogli » Cz 16:19, 09 mar 2023

Pentium napisał(a):Na zdjęciu widać, że to napinacz automatyczny, jeżeli został przed dokręceniem ustawiony prawidłowo przyrządem, to sprawdzanie naciągu poprzez skręcanie paska jest bezcelowe. Tak samo sprawdzanie po niewielkim przebiegu również. Robiłem wymiany rozrządu na dwóch Pandach i Punto, wszędzie tak samo, prawidłowo. Ja przy ustawianiu napinacza paska korzystam z lusterka, wtedy idealnie można zgrać znaki na napinaczu.
Mam pytanie, czy miałeś założoną blokadę wałka rozrządu na jego czopie od strony skrzyni biegów po zdjęciu pokrywy zaworów ???
Silnik mam wyjęty bez skrzyni,blokadę miałem założona na wałek rozrządu od strony cewek po zdjęciu pokrywy i na wal korbowy strona paska

Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
Gogli
Świeżak
 
Posty: 29
Dołączył(a): N 13:54, 09 paź 2022
Lokalizacja: Gdańsk
Panda: II
Imię: Grzegorz

Re: Napięcie paska rozrządu

Numer postu:#8  Postprzez Nowicjusz » Cz 12:53, 16 mar 2023

Zgadzam się z kolegą Pentium. Do momentu kiedy nie trafi się na wadliwy napinacz. Kiedyś zakładałem kompletny zestaw, gdzie właśnie był wadliwy napinacz. Miał bardzo sztywną sprężynę a poza tym nie kompensował prawidłowo naprężeń paska. Było to widać kręcąc wałem korbowym i obserwując napinacz w lusterku. Taki szmelc się trafił. Co z tego, że ustawię napinacz idealnie na pokrycie znaków jak to nie będzie działać. Ale to szczególny przypadek.
Nowicjusz
Aktywny
 
Posty: 53
Dołączył(a): Wt 15:02, 23 cze 2015
Lokalizacja: Sosnowiec
Panda: 1.2
Imię: Tomasz


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron