Nowe lampy DAYLINE ?

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Nowe lampy DAYLINE ?

Numer postu:#31  Postprzez Albercik » Śr 12:24, 08 mar 2017

Musisz zrozumieć najpierw jak działa ksenon i jaka jest różnica pomiędzy np. D1S, a nowymi D5S czy D8S.

Żarniki ksenonowe starego typu (D1S, D2S, D3S i D4S) są to lampy wyładowcze (takie jak flash w aparacie foto) o dużej wydajności świetlnej (w stosunku do zwykłych żarówek), przy zachowaniu stosunkowo mniejszego poboru prądu.

Dlaczego potrzebowały samopoziomowania i spryskiwaczy?
- Układ samopoziomowania nie był bynajmniej obowiązkiem homologacyjnym, a raczej wynikał ze świadomości producentów aut, że nikt normalny nie kręci pokrętłem od wysokości świateł nawet jak naładuje 2 tony cementu do bagażnika, co w przypadku żarówek halogenowych - powodowało by oślepianie innych kierowców, a w przypadku ksenonów - po prostu by im wypalało oczy. Są auta, które posiadają homologację europejską na D2S,a nie mają samopoziomowania.
- Spryskiwacze zaś wymuszone były przez przepisy unijne, gdyż palniki od D1S do D4S emitowały ok. 3,2 tys lumenów (przy mocy 35W), a przepisy unijne nakazują montaż spryskiwaczy przy oświetleniu (nie ważne czy ksenon, czy led, czy halogen 1000W), które emituje strumień światła ponad 2 tys. lumenów.

Producenci aut doszli do wniosku, że takie rozwiązanie jest zbyt drogie w montażu w stosunku do bardzo małego zysku (większość ludzi woli kupić palnik osram, czy narva za 200 zł zamiast bulić 1000 zł w serwisie), więc wymyślili połączenie jasności i ekonomii: Palniki D5S i D8S. Świecą one słabiej od 'starych' ksenonów, ale nadal lepiej od żarówek halogenowych. Porównajmy - Palniki D1-4S dawały 3200 lumenów przy mocy 35W. Żarówki halogenowe H3 dają ok. 1400 lumenów przy mocy 55W. Palniki D5S i D8S dają 2000 lumenów przy mocy 25W. Czyli wypadają niewiele lepiej od żarówek halogenowych, ale pobierają o ponad połowę mniej prądu.

Oczywiście, mniejszy pobór prądu przekłada się wprost proporcjonalnie na emisję ciepła.

Oczywiście ma to swoje wady, gdyż w efekcie nie będzie dużo więcej światła, ale na pewno całe światło będzie lepiej wykorzystane, gdyż palnik świeci całą powierzchnią, a nie cienkim drucikiem. W dodatku palniki D5S i D8S są stosunkowo nowe i praktycznie nie ma zamienników. Jedyne zamienniki na rynku (osram) można kupić najtaniej za 350zł/sztuka.

Palniki D8S i D5S nie występują na rynku w formie zestawu HID, a jedynie jako zamienniki do aut wyposażonych w nie fabrycznie.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Nowe lampy DAYLINE ?

Numer postu:#32  Postprzez Forsaken » Pn 17:26, 13 mar 2017

Dzięki za referat. Sporo tutaj przydatnych informacji.
Czyli podsumowując odpada D5 i D8S bo po prostu nie ma ich w wariancie zestawu HID. Starsze wersje nie stopią mi lampy, ale po ich założeniu policja itp może się do mnie przyczepić, bo nie mam poziomowania ani spryskiwaczy. O ile poziomowanie ciężko sprawdzić o tyle brak spryskiwaczy widać od razu...
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Nowe lampy DAYLINE ?

Numer postu:#33  Postprzez Albercik » Pn 19:28, 13 mar 2017

Poziomowanie łatwo sprawdzić i zostało to zaprojektowane tak, żeby policja/diagnosta od razu wiedział: jak włączysz zapłon - lampy wykonują ruch góra-dół. To nie jest żadna kalibracja, jak twierdzą niektórzy, tylko to takie demo dla policji.

Ale i tak to jest pikuś, bo policjant sprawdza jedno: jak masz ksenon, a na na lampie HC/R (lub w przypadku tych dayline HCR) to ma być halogen. Jak chcesz mieć ksenon - ma być na lampie wybite DC/HR.

Na kloszu znaleźć możemy informację jakie źródło światła może być używane w lampie:

A - Pozycyjne
B - Przeciwmgłowe
C - Mijania
R - Drogowe
CR - Drogowe i mijania
C/R - Drogowe albo mijania
HC - Halogenowe mijania
HR - Halogenowe drogowe
HCR - Halogenowe drogowe i mijania
HC/R - Halogenowe drogowe albo mijania
DC - Ksenonowe mijania
DR - Ksenonowe drogowe
DC/R - Bi-xenon

Znak ukośnika "/" oznacza, że dane lampy nie mogą świecić się jednocześnie.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Poprzednia strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 36 gości

cron