+12V po stacyjce

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#46  Postprzez Albercik » Pn 23:16, 06 lut 2017

Imo - nie ma co kombinować, tylko należy poszukać oryginalnych kabli. Obstawiam, że w najgorszym wypadku, u Ciebie - kabel będzie dochodził do tego złącza na słupku kierowcy, a do niego też mam konektory i odpowiedni przewód ;) weź ten schemat, co wrzucałem w tym temacie i sprawdź jakie masz elementy układanki.

Kolory kabli na schemacie są po włosku, więc wygugluj "fiat wiring diagram colors" i jedź po kablach ;)

I zacznij od sprawdzenia, czy masz ten bezpiecznik pod maską. Jak masz - masz na pewno instalację.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#47  Postprzez morpheus1581 » Pn 23:55, 06 lut 2017

Mam wersję Actual. Tu naprawdę oszczedzali na kablach.

Albercik napisał(a):I zacznij od sprawdzenia, czy masz ten bezpiecznik pod maską. Jak masz - masz na pewno instalację.


Jeśli chodzi Ci o bezpiecznik zapalniczki pod maską to nie mam na pewno. Sprawdzałem.
Watpie też abym miał coś w slupku
Mogę ewentualnie sprawdzić czy nie mam tej wtyczki za body co kolega JargoV. Chociaż też wątpię bo on miał bezpiecznik pod maską.

Gniazdo mam już dawno podłączone. Wpialem się po prostu w ten bezpiecznik 5a od światła wstecznego. Działa i jest ok.
Chciałem zrobić to po prostu porządnie bez druciarstwa i tyle.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#48  Postprzez Albercik » Wt 0:48, 07 lut 2017

No to powiem Ci, że odważnie. Choć jak ktoś czyta instrukcje....

Chyba w żadnym aucie nie znajdziesz w instrukcji bezpieczników opisanych jako "terminal 15" albo "terminal 30". Coś musieli napisać, żeby "kowalski" potrafił zidentyfikować :)

Tak, czy inaczej - to nie jest bezpiecznik od światła cofania, bo to światło jest zasilane bezpośrednio z BCM :P

EDIT
Sprawdź jeszcze czy w miejscu, gdzie powinien być bezpiecznik pod maską - nie masz przypadkiem pinów ;)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#49  Postprzez JargoV » Wt 2:58, 07 lut 2017

Jeśli tego bezpiecznika nie ma to raczej jego styków też nie będzie, chociaż jest taka możliwość. Następnym elementem układanki jest przekaźnik T08, jeśli go też nie będzie, to jego styki powinny już być, a wtedy już będzie z górki.
Tomek u mnie właśnie przewód dochodził tylko do złącza D006. Sprawa też była ciekawa, bo oficjalnie powinna ono być 3-stykowe u mnie było 6-stykowe i nie mogłem znaleźć do niego konektorów, może te Twoje akurat też podpasują? Marcin złącze na pewno będziesz miał bo oprócz zapalniczki, jest też puszczone nią zasilanie pompy paliwa ;)
JargoV
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 343
Dołączył(a): N 0:43, 22 lis 2015
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 28
Panda: Panda II 1.1 2009r
Imię: Jarek

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#50  Postprzez Albercik » Wt 8:14, 07 lut 2017

A D006 to nie jest czasem po prawej stronie (prawy słupek)?
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#51  Postprzez morpheus1581 » Wt 10:44, 07 lut 2017

Albercik napisał(a):No to powiem Ci, że odważnie.

A niby co ma się stać? Wpialem się przed bezpiecznik i zabezpieczylem dodatkowym.

Czym niby różni się takie podłączenie od mostkowania i używania konektorow o czym pisaliśmy powyżej? Efekt końcowy jest taki sam, tylko sposób łączenia inny.

Poszukam tego złącza.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#52  Postprzez Albercik » Wt 10:47, 07 lut 2017

Odważnie, bo jak pisałem - ten bezpiecznik odpowiada za sporo więcej rzeczy, niż tylko światełko, a ma tylko 5A więc, jakbyś go wysadził w powietrze przypadkiem - miałbyś problem z dalszą jazdą :mrgreen:

a z ciekawości - jak się wpiąłeś? użyłeś taj magicznej kradziejki do bezpieczników, czy jak?
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#53  Postprzez morpheus1581 » Wt 11:13, 07 lut 2017

Albercik napisał(a):Odważnie, bo jak pisałem - ten bezpiecznik odpowiada za sporo więcej rzeczy, niż tylko światełko, a ma tylko 5A więc, jakbyś go wysadził w powietrze przypadkiem - miałbyś problem z dalszą jazdą :mrgreen:

a z ciekawości - jak się wpiąłeś? użyłeś taj magicznej kradziejki do bezpieczników, czy jak?


A gdybym mostkowal od niego to przecież efekt byłby taki sam.
Użyłem kradziejki zaciskowej
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#54  Postprzez Albercik » Wt 11:57, 07 lut 2017

o kurczę. Kradziejki zaciskowe są fajne na chwilę, żeby coś potestować, ale odradzam używannie ich na dłuższą metę. Tam jest dość cienka blaszka (ta, co się zapina na kablu) i lubi się z czasem rozginać i luzować.

Mogę Wam poradzić jedyną słuszną, trwałą (i co ciekawe - stosowaną przez niektórych producentów aut) metodę dołączania przewodu do istniejącego przewodu:
- z istniejącego przewodu zdejmujemy kawałek izolacji (długość zależna od grubości kabla),
- z końca nowego przewodu zdejmujemy taki sam, lub odrobinę dłuższy kawałek izolacji,
- wbijamy (przeplatamy) żyły nowego przewodu z żyłami istniejącego przewodu,
- bierzemy konektor do odpowiedniej grubości przewodu (np. jeśli łączymy dwa przewody 0,5mm2 - bierzemy konektor do przewodu 1mm2),
- odcinamy część stykową konektora (zostawiamy tylko tą część, którą zaciska się na przewodzie),
- zaciskamy konektor na naszych połączonych przewodach tak, by 'wąsy' zaciskane na części kabla z izolacją - objęły oba przewody i je zaciskamy analogicznie, jak część przewodzącą,
- na koniec, na całe połączenie, zakładamy koszulkę termokurczliwą i ją podgrzewamy. Połączenie gotowe.

Jeśli wszystko dobrze zaciśniemy - połączenie będzie pewne, odporne na wstrząsy i wilgoć (należy użyć dobrych jakościowo koszulek termo). Producenci takich marek jak VAG, Peugeot, Fiat etc. stosują ten sposób łączenia na przewodach sygnałowych (linie CAN) oraz na zasilaniach współdzielonych (np. wyprowadzenie zasilania z radia do zestawu HF).

Mogę machnąć póżniej jakieś foto poglądowe dla potomnych ;)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#55  Postprzez morpheus1581 » Wt 12:04, 07 lut 2017

Tomek! Pralki tam nie podlaczylem tylko gniazdo do którego wtykam ładowarkę max 2A
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#56  Postprzez Albercik » Wt 12:23, 07 lut 2017

Twoje auto - Twoja pochodnia. Ja tylko mówię, jak powinno być zgodnie ze sztuką. Niektórzy też glazurę kładą na klej montażowy i się płytki trzymają. Do czasu, aż nie odpadną :P
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#57  Postprzez grigoriew1 » Śr 12:36, 01 mar 2017

Panowie a co powiecie na zastosowanie szybkozłączki takiej jak w linku? Czy zastosowanie tego typu połączenia bedzie druciarstwem czy nie? https://www.google.pl/search?q=szybkoz% ... ochodowe&*
grigoriew1
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): Cz 17:28, 19 sty 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 2010 1,2 BP+LPG
Imię: Grzegorz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#58  Postprzez arnold » Śr 12:45, 01 mar 2017

Lutowanie to normalna praktyka. Z jakością tego zaciskania może być różnie.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#59  Postprzez Albercik » Śr 12:47, 01 mar 2017

oczywiście, że tak. taka złączka dwie zasadnicze wady:
- przecina oryginalną izolację przewodu i nie jest szczelna, więc wilgoć wchodzi do wnętrza przewodu i śniedzieje,
- metal w tej blaszce jest dość miękki i po jakimś czasie przestaje kontaktować. Mam na tych złączkach podłączone sterowanie zamka centralnego z zewnętrznej centralki (nie wiem czy zostawię tą, czy będę zmieniał na inną, więc nie robiłem niczego na sztywno) i co jakiś czas muszę którąś dociskać bo przestaje kontaktować.

Pamiętaj też, że w tych złączkach kolor = rozmiar i np. czerwone są do kabla teoretycznie 0,25-1 mm2, a niebieskie 1-2,5 mm2, ale wiem, że czerwone na kablu 0,35mm2 (większość instalacji w Pandzie jest na takich przewodach) są po prostu za luźne i raz kontaktuje, raz nie.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: +12V po stacyjce

Numer postu:#60  Postprzez Albercik » Śr 12:50, 01 mar 2017

Arnold - szpachla to też normalna praktyka, a z klepaniem na gładko może być różnie.

Jeśli złączka/konektor zostanie zaciśnięta prawidłowo to będzie miała dużo większą wytrzymałość, niż lutowanie cyną, która prawie nie zawiera ołowiu, czyli jest twarda. Wstrząsy auta nie działają dobrze na takie luty i prędzej, czy później taki lut puści. Szczególnie, że większość 'magików' nie używa pasty lutowniczej, tylko walą na gołe, często wytłuszczone łapami, druty.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 17 gości

cron