Wilgotne powietrze i check engine

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Wilgotne powietrze i check engine

Numer postu:#1  Postprzez gregory1979 » So 17:21, 08 paź 2016

Ostatnio nastały deszczowe dni i wrócił problem. Mianowicie przy dużej wilgotności powietrza zapala się CHECK ENGINE. Głównie pojawia się błąd jednocześnie że mieszanka zbyt bogata i uboga. Od czasu do czasu silnikowi brakuje mocy. Jeśli chodzi o kontrolkę silnika to pojawia się ona losowo tzn. nie zawsze jak jadę w deszczu. Przez całą wiosnę i lato miałem spokój. Teraz moje pytanie, gdzie szukać problemu? Za każdym razem pojawiają się błędy składu mieszanki.
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: Wilgotne powietrze i check engine

Numer postu:#2  Postprzez arnold » So 17:25, 08 paź 2016

Skontrolowałbym ciągłość przewodu od pierwszej sondy lambda i stan złącza.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Wilgotne powietrze i check engine

Numer postu:#3  Postprzez Albercik » N 1:32, 09 paź 2016

Ja bym skontrolował przewody WN ;)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Wilgotne powietrze i check engine

Numer postu:#4  Postprzez arnold » N 10:19, 09 paź 2016

Wygenerowałby bardzo szybko wypadające zapłony.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Wilgotne powietrze i check engine

Numer postu:#5  Postprzez gregory1979 » N 10:41, 09 paź 2016

Albercik napisał(a):Ja bym skontrolował przewody WN ;)

arnold napisał(a):Wygenerowałby bardzo szybko wypadające zapłony.


No właśnie a pojawia się tylko błąd P0171 i P0172 (mieszanka zbyt bogata i zbyt uboga).
Z tą sondą to może być dobry trop. Muszę się temu przyjrzeć.
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: Wilgotne powietrze i check engine

Numer postu:#6  Postprzez marcinkrak76 » N 11:00, 09 paź 2016

wykasuj błędy i pojeździj tylko na benzynie, jeśli błąd nie wskoczy to masz problem z gazem, ja tak miałem okazało się ze na listwie gazu w jednym wtrysku uszkodzone było gniazdo , wymieniłem listwę i problem z głowy
marcinkrak76
Świeżak
 
Posty: 13
Dołączył(a): Wt 11:41, 02 lip 2013
Lokalizacja: kraków
Panda: 1.1
Imię: marcin

Re: Wilgotne powietrze i check engine

Numer postu:#7  Postprzez gregory1979 » Cz 23:00, 03 lis 2016

A więc sprawa wygląda tak. Błąd pojawia się jeżdżąc tylko na LPG. Gdy mam w zbiorniku ok. 1/3 , 1/4 gazu to zapala się Check. Auto w trakcie jazdy nie wykazuje żadnych objawów. Rozmawiając dzisiaj z gazownikiem, powiedział że w zbiorniku mogą znajdować się "śmieci". Kazał gaz wypuścić ze zbiornika do zera :hmm:
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: Wilgotne powietrze i check engine

Numer postu:#8  Postprzez Szumak » Pn 21:09, 12 gru 2016

I udało się znaleźć przyczynę?

Sprawdziłbym jeszcze ciśnienie na reduktorze - czy w podanym zakresie napełnienia zbiornika (gdy występują problemy) nie spada poniżej zakresu dopuszczalnego... niemniej jednak powiązanie tego problemu z wilgotnością powietrza wskazuje raczej na elektrykę - być może pojawia się przebicie gdzieś w obwodach instalacji LPG i to może być trudne do diagnostyki.

Ja miałem podobny przypadek lecz występował zarówno na gazie jak i benzynie - i jak koledzy pisali, miałem uszkodzone kable od sondy lambda.
Obrazek
Szumak
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 40
Dołączył(a): So 12:46, 19 lis 2016
Lokalizacja: GWE, GMB, SBI
Wiek: 49
Panda: Panda II Actual 1.1 '04
Imię: Jacek


Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron