Resetowanie zegarka

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Resetowanie zegarka

Numer postu:#16  Postprzez Ros0mak » Śr 10:31, 04 mar 2015

Z jednej strony zastanawia mnie, co ma akumulator do klimy gdzie kompresor jest napędzany mechanicznie???
Z drugiej, elektryka, alarm, el. wspomaganie to OK, samochód użytkuje moja żona na dystansach do 5km dziennie i to nie codziennie. Jak założę 50ah, to go nie doładuje altek na tak krótkich odcinkach i będę musiał się bawić w prostowniki...
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
------------------------------------
Pierścioneczek mojej Żony.
http://forum.pandaclubpolska.org/viewtopic.php?f=45&t=8438
Ros0mak
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 259
Dołączył(a): So 17:11, 13 wrz 2014
Lokalizacja: WWL/WL
Wiek: 42
Panda: 1.1 Activ 2007, I rej.2008, Hatchback City, Klima, C.Zamek, Alarm
Imię: Marcin

Re: Resetowanie zegarka

Numer postu:#17  Postprzez przetwornica » Śr 11:16, 04 mar 2015

Klimatyzacja elektroniczna pobiera prąd w czasie postoju, manualna nie. Jeśli żona ma do pracy 5km, to wyjaśnia wszystko, żaden akumulator się nie naładuje w 100% i z biegiem czasu pojawiają się problemy wynikające z zasiarczenia płyt.
Sprawdź napięcie ładowania, niestety wiele pand ma 14,0...14,1V , co nie pozwala na naładowanie akumulatora, gdy samochód jest eksploatowany na krótkich - kilkuminutowych odcinkach jazdy.
Druga rzecz, to połączenie przewodu ujemnego akumulatora do podłużnicy często w pandach koroduje.
Powinien nie mieć mocy na rozruchu...???

Tu się nie zgodzę, benzynowe pandy mają niewysilone silniki niewielkiej pojemności, podobny prąd rozruchu (80...90A) mają quady i motocykle ~700cm3, a zapalają bez trudu na akumulatorze 10Ah.
Często bywa, że akumulator jest tak słaby, że zaświecają się błędy ABSu i wspomagania układu kierowniczego, a silnik bez większego trudu zapala i nie brakuje mu siły kręcić rozrusznikiem.
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: Resetowanie zegarka

Numer postu:#18  Postprzez Ros0mak » Cz 16:27, 05 mar 2015

A więc jeśli chodzi o akumulator, to mam możliwość kupić nowy Akcel 44Ah 440A za 125zł, obecnie mam Bosch'a 45Ah.
Nie chcę kupować 50Ah bo auto jeździ na bardzo krótkich odcinkach i niecodziennie.
Tak na marginesie, to w Octavii 2 1.6 Pb+LPG (klima, elektryka, centralny z.) mam akumulator od nowości samochodu (2012r), fabryczny, o pojemności ... uwaga... 40Ah 200A :shock:
To w porównaniu z mniejszą Pandą to jakaś pomyłka... i on daje radę, więc po co miałbym zapodawać 50Ah do zapalniczki typu Fiat Panda???

A takie pytanko jak miernikiem można sprawdzić sprawność akumulatora?
1. Napięcie np. po nocy... ile powinno wynosić na spoczynku?
2. Ładowanie to zakres 13,8-14,4V
3. Podczas rozruchu... jak to interpretować :?:
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
------------------------------------
Pierścioneczek mojej Żony.
http://forum.pandaclubpolska.org/viewtopic.php?f=45&t=8438
Ros0mak
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 259
Dołączył(a): So 17:11, 13 wrz 2014
Lokalizacja: WWL/WL
Wiek: 42
Panda: 1.1 Activ 2007, I rej.2008, Hatchback City, Klima, C.Zamek, Alarm
Imię: Marcin

Re: Resetowanie zegarka

Numer postu:#19  Postprzez Romix13 » Cz 16:44, 05 mar 2015

Najlepszy by był tester,miernik oporowy który dokładnie Ci pokaże pod obciążeniem stan. Na aledrogo zwykle za ok. 80zeta kupisz, albo jedź do diagnosty na stację niech Ci za przysłowiową flaszkę zmierzy, zwykle posiadają profesjonalne urządzenia do sprawności rozruchowej akum. Zwykły miernik nie będzie miarodajny.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Resetowanie zegarka

Numer postu:#20  Postprzez przetwornica » Cz 23:53, 05 mar 2015

Ros0mak, nie czytałeś mojego postu - Twoja sprawa, zęby zjadłem na akumulatorach i systemach ładowania.
Nie chcę kupować 50Ah bo auto jeździ na bardzo krótkich odcinkach i niecodziennie.

I właśnie dla tego zalecamy Ci 50 Ah, a Ty kupisz jaki uważasz za stosowne i nadal będziesz spamował forum :P
więc po co miałbym zapodawać 50Ah do zapalniczki typu Fiat Panda???

Po to, aby nie zapodawać co roku nowego, ja jeżdżę autem 2000km/rok i mam 5 lat akumulator i jeszcze ma 30% pojemności.
Pojemność baterii dobiera się do prądu spoczynkowego (pojemność aku.[Ah] x 0,6 [mA/Ah] ≥ prąd spoczynkowy [mA]).
Wielkość, moc ani rodzaj silnika nie ma tutaj najmniejszego znaczenia.
1. Napięcie np. po nocy... ile powinno wynosić na spoczynku?

12,0[V] - ~ 0%
12,3[V] - ~40%
12,6[V] - ~80%
12,8[V] - 100%
Ale wieczorem zostawiasz sobie uchyloną maskę, bo rano nawet użycie centralnego zamka, czy zapalenie lampki po otwarciu drzwi zafałszuje Ci pomiar.
2. Ładowanie to zakres 13,8-14,4V

W służbowym samochodzie, którym jeżdżę 500 km/dziennie jest w tym zakresie i nie ma problemu, ale Ty jeździsz pandą mniej, zatem ten zakres Ciebie nie dotyczy :P
3. Podczas rozruchu... jak to interpretować :?:

10,5...11,0[V], ale ważniejsze jest to, ile z tego dochodzi do rozrusznika, a nie ile jest na akumulatorze, im więcej, tym lepiej.
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: Resetowanie zegarka

Numer postu:#21  Postprzez Ros0mak » Pt 0:18, 06 mar 2015

Przetwornica, mam pełen szacunek do ludzi posiadających wiedzę specjalistyczną i dlatego cenię Twoją wypowiedź.
Z jednej strony mam w Skodzie nowy akumulator 44Ah, ma tą samą biegunowość więc do Skody którą jeżdżę dużo więcej kupie akumulator 54Ah, a ten ze skody zapodam do FP i bedzie gites...
Podaj jeszcze jak będę kupował akumulator to na co mam zwrócić uwagę. Mając ze sobą miernik uniwersalny. Jeżeli zdekoduje datę produkcji, to ile najdłużej od daty produkcji powinien stać aku w sklepie?
Masz jakieś namiary jak dekodować datę produkcji z akumulatorów poszczególnych firm?
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
------------------------------------
Pierścioneczek mojej Żony.
http://forum.pandaclubpolska.org/viewtopic.php?f=45&t=8438
Ros0mak
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 259
Dołączył(a): So 17:11, 13 wrz 2014
Lokalizacja: WWL/WL
Wiek: 42
Panda: 1.1 Activ 2007, I rej.2008, Hatchback City, Klima, C.Zamek, Alarm
Imię: Marcin

Re: Resetowanie zegarka

Numer postu:#22  Postprzez arnold » Pt 15:36, 06 mar 2015

Kiedyś o tym pisałem na tym forum. Rozruch i pobór wezmą z akumulatora zawsze tyle samo, czy to jest 40 Ah czy 100 Ah, do doładowania też jest tyle samo. Po prostu gdy jest mniejsza pojemność, gdy akumulator nie ma pełnej sprawności to zaczynają się cyrki, a większy mimo że nie jest w 100% sprawny uciągnie, bo wtedy jego sprawność zbliżona jest do mniejszego.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Resetowanie zegarka

Numer postu:#23  Postprzez przetwornica » Pt 20:15, 06 mar 2015

Kolego Ros0mak, porównaj wysokość, w pandzie ma 190mm, a w skodzie może mieć 175mm wysokości, jeśli się nie mylę.
Datę produkcji warto sprawdzić, ale ile producentów, tyle sposobów i czasem trudno dojść.
Producenci OEM wytapiają na słupku rok i tydzień wyprodukowania.
Akumulatory HART, GIGAWATT, KAGER, są produkcji BOSCH'a, nie są złe ale też specjalnie nie polecam.
Akumulatory w sklepach trzymane są do 6 miesięcy od wyprodukowania, ale jeśli ma więcej niż miesiąc...dwa, trzeba sprawdzić napięcie. Jeśli ma mniej niż 12,6[V], lepiej sobie odpuścić, będzie już zasiarczony. To jednak nie jedyne aspekty, ważne, w jakich warunkach był transportowany i przechowywany, a już nie sprawdzimy czy ktoś nim nie rzucał, a to szczególnie istotne w przypadku tańszych, delikatniejszych konstrukcji.
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek

Re: Resetowanie zegarka

Numer postu:#24  Postprzez Ros0mak » Pt 21:43, 06 mar 2015

Wysokości są porównywalne, ok. 180x180x210mm, powinien wejść. Niższy to nie problem...
Biegunowość jest ta sama "P"+
Pojemność 44Ah
Do Skodzianki kupię ten. http://www.tab-polska.pl/produkty/akumu ... topla-top/
118655 55510 MF 55Ah L1 550A 207x175x190
Podobno dobre i polecane słoweńskiej firmy TAB Batteries.
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
------------------------------------
Pierścioneczek mojej Żony.
http://forum.pandaclubpolska.org/viewtopic.php?f=45&t=8438
Ros0mak
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 259
Dołączył(a): So 17:11, 13 wrz 2014
Lokalizacja: WWL/WL
Wiek: 42
Panda: 1.1 Activ 2007, I rej.2008, Hatchback City, Klima, C.Zamek, Alarm
Imię: Marcin

Re: Resetowanie zegarka

Numer postu:#25  Postprzez JaceK » Pt 23:06, 06 mar 2015

Zima to zimno... Doładuj ten fabryczny a jak wiosna przyjdzie to będzie OK....

Kupisz AKU na następną zimę ... Proste
PCP
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Re: Resetowanie zegarka

Numer postu:#26  Postprzez ar-g » Pn 18:59, 09 mar 2015

Miałem ten sam problem co RosOmak- po kilku dniach postoju (szczególnie w okresie jesienno-zimowym) podczas rozruchu resetowały mi się wskazania zegara i przebiegu dziennego.
Jeżdżę na krótkich odcinkach przeważnie 2x5 km/dziennie w miejskich korkach.

W moim przypadku pomogło założenie świateł dziennych LED.

Od czasu montażu świateł dziennych LED, zapomniałem co to reset zegarów i nie muszę okresowo doładowywać akumulatora.
Nie wymieniłem akumulatora, chociaż już byłem bliski zakupu nowego. Zostałem przy starym i użytkuję już go 3 rok ( od ostatniego resetu) i dalej mi służy.
Z tego wynika, że nasze akumulatory, aby się podładować po rozruchu i nocnym postoju, muszą mieć dłuższe przebiegi autka.

Na krótkiej trasie i włączonych światłach nie ma szans na ich prawidłowe doładowanie.
ar-g
Aktywny
 
Posty: 75
Dołączył(a): N 21:00, 25 wrz 2011
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: 1.2 Dynamic, 2009r
Imię: Artur

Re: Resetowanie zegarka

Numer postu:#27  Postprzez Ros0mak » Pn 21:40, 09 mar 2015

Wymieniłem akumulator.
Miałem jakiegoś Boscha 45Ah 400A r.prod.2013 i z pomiarów miał pojemność tylko 230A. Sprawdzenie instalacji nie pobiera nadmiarowego prądu na postoju.
Ten Bosch ważył 10,5kg, a ta OEM Varta 44Ah 360A, co ją ze Skody przełożyłem, prawie 14kg! Jak uruchomiłem Pandę to mało rozrusznik nie wyleciał. "Zapaliła na widok kluczyka"!
Teraz powinno być gites...
Ostatnio edytowano Pn 23:18, 09 mar 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 2 razy
Powód: Poprawiono post. Naruszenie pkt.5 Reg.Forum!! Proszę zwracać uwagę na treść pisaną. Wulgaryzmy nie będą tolerowane !!
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
------------------------------------
Pierścioneczek mojej Żony.
http://forum.pandaclubpolska.org/viewtopic.php?f=45&t=8438
Ros0mak
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 259
Dołączył(a): So 17:11, 13 wrz 2014
Lokalizacja: WWL/WL
Wiek: 42
Panda: 1.1 Activ 2007, I rej.2008, Hatchback City, Klima, C.Zamek, Alarm
Imię: Marcin

Re: Resetowanie zegarka

Numer postu:#28  Postprzez Ros0mak » Wt 18:40, 14 kwi 2015

Koledzy... u mnie pomogła wymiana akumulatora. Od wymiany już ponad miesiąc i resetowanie zegarka się nie pojawiło.
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
------------------------------------
Pierścioneczek mojej Żony.
http://forum.pandaclubpolska.org/viewtopic.php?f=45&t=8438
Ros0mak
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 259
Dołączył(a): So 17:11, 13 wrz 2014
Lokalizacja: WWL/WL
Wiek: 42
Panda: 1.1 Activ 2007, I rej.2008, Hatchback City, Klima, C.Zamek, Alarm
Imię: Marcin

Poprzednia strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron