Ros0mak, nie czytałeś mojego postu - Twoja sprawa, zęby zjadłem na akumulatorach i systemach ładowania.
Nie chcę kupować 50Ah bo auto jeździ na bardzo krótkich odcinkach i niecodziennie.
I właśnie dla tego zalecamy Ci 50 Ah, a Ty kupisz jaki uważasz za stosowne i nadal będziesz spamował forum
więc po co miałbym zapodawać 50Ah do zapalniczki typu Fiat Panda???
Po to, aby nie zapodawać co roku nowego, ja jeżdżę autem 2000km/rok i mam 5 lat akumulator i jeszcze ma 30% pojemności.
Pojemność baterii dobiera się do prądu spoczynkowego (pojemność aku.[Ah] x 0,6 [mA/Ah] ≥ prąd spoczynkowy [mA]).
Wielkość, moc ani rodzaj silnika nie ma tutaj najmniejszego znaczenia.
1. Napięcie np. po nocy... ile powinno wynosić na spoczynku?
12,0[V] - ~ 0%
12,3[V] - ~40%
12,6[V] - ~80%
12,8[V] - 100%
Ale wieczorem zostawiasz sobie uchyloną maskę, bo rano nawet użycie centralnego zamka, czy zapalenie lampki po otwarciu drzwi zafałszuje Ci pomiar.
2. Ładowanie to zakres 13,8-14,4V
W służbowym samochodzie, którym jeżdżę 500 km/dziennie jest w tym zakresie i nie ma problemu, ale Ty jeździsz pandą mniej, zatem ten zakres Ciebie nie dotyczy
3. Podczas rozruchu... jak to interpretować
10,5...11,0[V], ale ważniejsze jest to, ile z tego dochodzi do rozrusznika, a nie ile jest na akumulatorze, im więcej, tym lepiej.