Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#1  Postprzez marmasz » Śr 12:32, 19 mar 2014

Cześć. W sieci znalazłem info o innych autach, w których odcięcie zasilania pompy paliwa nie unieruchamia auta tylko osłabia moc silnika, który i tak zasysa paliwo z baku. Jak to jest z Pandą. Czy po rozłączeniu zasilania pompy auto nie odpali?

Wysłano z Galaxy S3 Mini przy pomocy Tapatalk
Panda 1.1 2005, BRC, kolor vanilla + kilka modów
Obrazek
marmasz
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 183
Dołączył(a): So 20:38, 22 gru 2012
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Wiek: 50
Panda: 1.1 2005 r. + BRC
Imię: Marcin

Re: Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#2  Postprzez rosomak2 » Śr 14:01, 19 mar 2014

Oj:) to po co jest pompa paliwa?Odcięcie zasilania to silnik nie pracuje,proste:)i auto kaput,stoi!Osobiście nie stosowałbym odcinania (do dodatkowego zabezpieczenia)wiem,że zdania są podzielone ale paliwo pełni również rolę smarowania .Decyzja właściciela:)!Pozdrawiam !
rosomak2
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 95
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 57
Panda: Panda IV Hybryd SPORT
Imię: Janusz

Re: Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#3  Postprzez Mr.Maya » Śr 14:10, 19 mar 2014

Odetniesz zasilanie pompy to auto nie odpali bo nie bedzie silnik mial paliwa. Ale masz instalacje LPG wiec twoja pande odpala odrazu na gazie wiec takie rozwizanie sie u Ciebie nie spradzi. Lepiej odciac rozrusznik jak nie zakreci to nie odpali :)
Mr.Maya
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): So 16:10, 13 kwi 2013
Lokalizacja: Gliwice/Zabrze
Wiek: 43
Panda: 1.1
Imię: Krzysztof

Re: Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#4  Postprzez marmasz » Śr 14:17, 19 mar 2014

A gdzie znajdę kable do rozrusznika, żeby był do nich łatwy dostęp z kabiny?

Wysłano z Galaxy S3 Mini przy pomocy Tapatalk
Panda 1.1 2005, BRC, kolor vanilla + kilka modów
Obrazek
marmasz
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 183
Dołączył(a): So 20:38, 22 gru 2012
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Wiek: 50
Panda: 1.1 2005 r. + BRC
Imię: Marcin

Re: Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#5  Postprzez rosomak2 » Śr 14:35, 19 mar 2014

1-pod kierownicą ,2-z lewej strony pod klapką są bezpieczniki:)
rosomak2
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 95
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 57
Panda: Panda IV Hybryd SPORT
Imię: Janusz

Re: Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#6  Postprzez Mr.Maya » Śr 19:31, 19 mar 2014

Najlepiej zrobic tak zabezpieczenie zeby nie bylo widac ingerencji w instalacje wiec poszukaj gdzie sa kable mocno schowane i tam rob przerwe w obwodzie
Mr.Maya
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): So 16:10, 13 kwi 2013
Lokalizacja: Gliwice/Zabrze
Wiek: 43
Panda: 1.1
Imię: Krzysztof

Re: Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#7  Postprzez gregory1979 » Śr 21:51, 19 mar 2014

Mr.Maya napisał(a): Ale masz instalacje LPG wiec twoja pande odpala odrazu na gazie wiec takie rozwizanie sie u Ciebie nie spradzi.

Niekoniecznie. Ja mam LPG i u mnie nie ma możliwości odpalenia na gazie. Mam instalacje BRC Sequent 24 i nie posiada ona funkcji awaryjnego odpalania na LPG.
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#8  Postprzez marmasz » Śr 21:53, 19 mar 2014

No właśnie jutro będę sprawdzać, czy mają brc można odpalić awaryjnie na samym gazie - jak nie to zajmę się kabelkami pompy paliwa :swir:
Panda 1.1 2005, BRC, kolor vanilla + kilka modów
Obrazek
marmasz
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 183
Dołączył(a): So 20:38, 22 gru 2012
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Wiek: 50
Panda: 1.1 2005 r. + BRC
Imię: Marcin

Re: Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#9  Postprzez matyja » Cz 0:24, 20 mar 2014

BRC (oprogramowanie Plug & Drive) można uruchomić awaryjnie na gazie - sam to kiedyś z ciekawości sprawdzałem - trzymasz wciśnięty przycisk do zmiany paliwa noPb/LPG i przekręcasz kluczyk, nadal trzymając przez około 10 sek wciśnięty przycisk. usłyszysz, jak elektrozawór się otwiera - wtedy będzie można odpalić samochód na gazie. dodam, że diody u mnie gasną podczas tej operacji

skoro masz instalację LPG i chcesz uniemożliwić uruchomienie silnika, to najprostszym, a zarazem najskuteczniejszym sposobem będzie odcinanie sygnału czujnika wałka - są to dwa przewody. czujnik znajduje się w pokrywie zaworów, zaraz obok rozrządu (nietrudno zauważyć). bez tego sygnału, rozrusznik nawet nie zakręci. minus taki, że z próbą uruchomienia silnika przy nieobecności tego czujnika, zapisze nam się błąd w sterowniku
moja Panda ==> KLIK
moja 307'mka ==> KLIK
moja SV'ka ==> KLIK
matyja
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 856
Dołączył(a): So 17:54, 31 mar 2012
Lokalizacja: Krzeszowice/Kraków
Panda: 1.1 Actual 2003r. + LPG BRC Sequent 24
Imię: Mateusz

Re: Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#10  Postprzez marmasz » Cz 7:45, 20 mar 2014

No rzeczywiście da się odpalić na samym gazie, więc pompa odpada. Czujnika wału nie chcę ruszać. Jakie są jeszcze możliwości - który obwód mógłbym przerwać żeby utrudnić kradzież auta? Będę wdzięczny za propozycje rozwiązań.

Wysłano z Galaxy S3 Mini przy pomocy Tapatalk
Panda 1.1 2005, BRC, kolor vanilla + kilka modów
Obrazek
marmasz
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 183
Dołączył(a): So 20:38, 22 gru 2012
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
Wiek: 50
Panda: 1.1 2005 r. + BRC
Imię: Marcin

Re: Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#11  Postprzez Mr.Maya » Cz 7:55, 20 mar 2014

gregory1979 napisał(a):
Mr.Maya napisał(a): Ale masz instalacje LPG wiec twoja pande odpala odrazu na gazie wiec takie rozwizanie sie u Ciebie nie spradzi.

Niekoniecznie. Ja mam LPG i u mnie nie ma możliwości odpalenia na gazie. Mam instalacje BRC Sequent 24 i nie posiada ona funkcji awaryjnego odpalania na LPG.

Mam taka sama instalacje i ma on mozliwosc odpalenia na gazie ale jedynie 5 razy po czym zostake zablokowana centralka.
Mr.Maya
Świeżak
 
Posty: 16
Dołączył(a): So 16:10, 13 kwi 2013
Lokalizacja: Gliwice/Zabrze
Wiek: 43
Panda: 1.1
Imię: Krzysztof

Re: Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#12  Postprzez matyja » Cz 21:44, 20 mar 2014

marmasz napisał(a):No rzeczywiście da się odpalić na samym gazie, więc pompa odpada. Czujnika wału nie chcę ruszać. Jakie są jeszcze możliwości - który obwód mógłbym przerwać żeby utrudnić kradzież auta? Będę wdzięczny za propozycje rozwiązań.

Wysłano z Galaxy S3 Mini przy pomocy Tapatalk

dużo jest możliwości - m.in. wtryski, cewka, czujnik położenia pedału przyśpieszenia, o ile masz elektroniczną przepustnicę, etc. czujnik wałka to najprostsze i jedno z najskuteczniejszych rozwiązań...

proponuję zajrzeć do eLearn'a i poszukać kabli sygnałowych między sterownikiem silnika, a Body
pisanie o takich rzeczach na forum ogólnym mija się z celem, tym bardziej, że nigdy nie myślałem nawet o takich rozwiązaniach, więc byłoby to strzelanie trochę w ciemno
moja Panda ==> KLIK
moja 307'mka ==> KLIK
moja SV'ka ==> KLIK
matyja
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 856
Dołączył(a): So 17:54, 31 mar 2012
Lokalizacja: Krzeszowice/Kraków
Panda: 1.1 Actual 2003r. + LPG BRC Sequent 24
Imię: Mateusz

Re: Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#13  Postprzez gregory1979 » Cz 21:49, 20 mar 2014

matyja napisał(a):BRC (oprogramowanie Plug & Drive) można uruchomić awaryjnie na gazie - sam to kiedyś z ciekawości sprawdzałem - trzymasz wciśnięty przycisk do zmiany paliwa noPb/LPG i przekręcasz kluczyk, nadal trzymając przez około 10 sek wciśnięty przycisk. usłyszysz, jak elektrozawór się otwiera - wtedy będzie można odpalić samochód na gazie. dodam, że diody u mnie gasną podczas tej operacji

Ja kiedyś u siebie próbowałem i się nie dało. W instrukcji od instalacji gazowej nie ma mowy o awaryjnym odpaleniu na LPG. O ile była taka możliwość u mnie to być może gazownicy zablokowali. W każdym innym przypadku na gaz przełącza się dopiero gdy silnik osiągnie temp. 34'C.
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#14  Postprzez Dorian1.1 » Cz 22:05, 20 mar 2014

z samego początku są pompy elektryczne i mechaniczne. W niektórych nowszych autach zdarza się, że pompa elektryczna jest tylko pomocniczą dostarcza paliwo do pompy mechanicznej. W takim przypadku możliwe jest, że auto bd miało mniej mocy jeśli pompa elektryczna ulegnie odłączeniu.

Co do zabezpieczenia dla gazu i dla benzyny BEZ ISKRY nie pojedziesz moja propozycja cewki :)
Za kierownicą Pandy życie staje sie piekniejsze:-)
Niebiesko-biały znikający punkt... Spokojnie to tylko ja i moja Pandzia:-)
http://www.facebook.com/PandapoBydgosku Zapraszam

MES, ELM, KKL i wiedza zawsze pod ręką jesteś w Bdg kontaktuj się :)
Dorian1.1
Wieczny Szperacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1892
Dołączył(a): N 21:59, 09 wrz 2012
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 30
Panda: 1.1 54km van 2004r
Imię: Dorian

Re: Odcięcie zasilnia pompy paliwa - nie odpali?

Numer postu:#15  Postprzez matyja » So 19:01, 22 mar 2014

gregory1979 napisał(a):
matyja napisał(a):BRC (oprogramowanie Plug & Drive) można uruchomić awaryjnie na gazie - sam to kiedyś z ciekawości sprawdzałem - trzymasz wciśnięty przycisk do zmiany paliwa noPb/LPG i przekręcasz kluczyk, nadal trzymając przez około 10 sek wciśnięty przycisk. usłyszysz, jak elektrozawór się otwiera - wtedy będzie można odpalić samochód na gazie. dodam, że diody u mnie gasną podczas tej operacji

Ja kiedyś u siebie próbowałem i się nie dało. W instrukcji od instalacji gazowej nie ma mowy o awaryjnym odpaleniu na LPG. O ile była taka możliwość u mnie to być może gazownicy zablokowali. W każdym innym przypadku na gaz przełącza się dopiero gdy silnik osiągnie temp. 34'C.

wszystko zależy od wersji oprogramowania sterownika LPG. w wersji Plug & Drive można uruchamiać awaryjnie, w starszych nie ma takiej możliwości
moja Panda ==> KLIK
moja 307'mka ==> KLIK
moja SV'ka ==> KLIK
matyja
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 856
Dołączył(a): So 17:54, 31 mar 2012
Lokalizacja: Krzeszowice/Kraków
Panda: 1.1 Actual 2003r. + LPG BRC Sequent 24
Imię: Mateusz


Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 7 gości