Zaślepianie EGR

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Zaślepianie EGR

Numer postu:#1  Postprzez uncle_gazpacho » So 13:47, 04 lip 2015

Witam wszystkich Forumowiczów.Przekopałem forum i nie znalazłem podobnego wątku a mam kilka pytań i jeśli pisze w niewłaściwym dziale proszę o poprawienie mnie. Chodzi mi o EGR:
1. Czy można go bezpiecznie zaślepić i wykasować z mapy silnika?
2. Jakie są plusy i minusy takiego zabiegu.
3. Czy ktoś to robił?


Dziękuje z góry za pomoc
uncle_gazpacho
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): Śr 10:20, 01 lip 2015
Lokalizacja: Gdańsk
Panda: 1.3 Mjet
Imię: Mateusz

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#2  Postprzez Romix13 » So 14:46, 04 lip 2015

Ostatnio edytowano N 11:39, 13 wrz 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono link.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#3  Postprzez bogo78 » Pn 15:13, 17 sie 2015

Witam.
Oto przepis na wyłączenie EGR-u raz a dobrze.
Ale najpierw odpowiedzi:
1. Można bezpiecznie, ale jest to pracochłonne i drogie.
2. Plusy i minusy znajdź sam. EGR służy tylko i wyłącznie do zmniejszania emisji NOx w spalinach. Mianowicie wraca część spalin do kolektora ssącego (od 5 do 15%), spaliny te przepalają się jeszcze raz. Poza tym domieszka spalin zamiast czystego powietrza w komorze spalania obniża wydajność reakcji i temperaturę procesu spalania paliwa (im wyższa temp. spalania, tym więcej uwalnia się NOx, stąd producenci dążą do obniżenia temp., żeby obniżyć emisję gazów, bo UE sobie tak życzy). Poza tym pewnie wiesz, że zawór EGR ma tzw. chłodnicę spalin, w celu jeszcze większego obniżenia temperatury w komorze spalania. Po uruchomieniu diesla zawór EGR jest domyślnie zamknięty, tzn nie przepuszcza spalin do dolotu. Przy narastaniu obrotów zawór powoli otwiera się do max. otwarcia i ponownie zamyka przy wysokich obrotach. Centralka wtrysku przy temperaturze płynu chłodzącego > 20°C i prędkości obrotowej silnika w granicach od 800 do 3000 obr/minutę, steruje za pomocą sygnału o przebiegu prostokątnym elektrozaworem E.G.R., a ten na zasadzie cewki otwiera zawór pokonując opór sprężyny zamykającej go. Tyle z zasady działania.
Spalanie spalin w komorze spalania zmniejsza wydajność reakcji, a przez to zmniejsza moc silnika, zmniejszanie temperatury spalania daje podobny efekt + dodatkowo potrzeba więcej paliwa do przeprowadzenia reakcji. Poza tym z biegiem lat zawór EGR pokrywa się nagarem i blokuje się w pozycji częściowo otwartej, stąd często na biegu jałowym mamy nierówną pracę silnika, a przy przyspieszaniu tzw muła, bo zawór wpuszcza za dużo spalin w stosunku do prędkości obrotowej silnika. Spaliny dodatkowo zasyfiają przepustnicę i dolot.
Zaślepienie zaworu daje błąd wyświetlany na desce, stąd trzeba zawór "skasować" z mapy silnika. Błąd pojawi się, ponieważ komputer otwierając EGR wie, że np. przepuści 10% spalin, a więc z przepływomierza ma sczytać o 10% mniejszy przepływ czystego powietrza. Mamy więc 90% powietrza i 10% spalin. Jeśli zaślepimy EGR, to komputer dostanie informację o przepływie łącznym 110% (100% objętości z przepływki i założone 10% z EGR-a), wywali błąd i będzie próbował skorygować to ilością paliwa, co może skutkować "rozjechaniem" mapy wtrysków.
3. Odpowiedź na pytanie 3 brzmi: a po co? jak można to zrobić w 20 minut, za 10zł i bezpiecznie dla silnika i komputera?
Mianowicie bierzemy opornik 33 Ohm 5W ceramiczny, do nóżek dolutowujemy małe konektory męskie, zabezpieczamy, żeby nam się nie zwarło, następnie zdejmujemy wtyczkę od EGR-a. Ma ona 6 pinów, ale wykorzystane są tylko 1 i 5. W te piny wkładamy nasze konektory, czyli zamykamy obwód opornikiem. Zabezpieczamy i gotowe. Aha, wtyk EGR zostawiamy sobie. W ten sposób tanio wyłączyliśmy EGR !!!
Komputer widzi teraz, że EGR jest cały czas zamknięte, więc przepływ liczy tylko z przepływomierza.
Efekt? U mnie łatwiej odpala i nie muli na niskich obrotach, zdecydowanie mniej dymi. Pomysł opracowany na podstawie mjtd.it.
bogo78
Świeżak
 
Posty: 19
Dołączył(a): Pn 11:11, 17 sie 2015
Lokalizacja: Wilga
Panda: 1.3 multijet
Imię: Bogdan

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#4  Postprzez luksus » Cz 14:07, 12 lis 2015

Czy ten sposób zadziała w 1.3 MultiJet 69 KM ?
luksus
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Pt 14:01, 28 gru 2012
Lokalizacja: Bochnia
Panda: II

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#5  Postprzez morpheus1581 » Cz 14:23, 12 lis 2015

No to Bogdan zaszalałeś z tą odpowiedzią. Na pewno się przyda. Ja póki co nie mam problemów z EGR ale może się przyda w przyszłości.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#6  Postprzez Romix13 » Pt 19:37, 13 lis 2015

luksus napisał(a):Czy ten sposób zadziała w 1.3 MultiJet 69 KM ?

Przecież tylko w 1.3 multijet jest ten EGR.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#7  Postprzez morpheus1581 » Wt 23:58, 05 lip 2016

U mnie póki co z EGRem nic złego się nie dzieje ale muszę być przygotowany w razie co. Mam kilka pytań:
Jeśli będę chciał go zaslepic to muszę też go później wykasować z softu tak?
Czytałem lekturę i widzę że niektórzy z Was piszą o częściowym zaslepieniu. Co to znaczy częściowym? Jest też całkowite zaslepienie? Niektórzy piszą tylko o wyłączeniu go poprzez soft. Więc po co go zaslepiac skoro można poprzez oprogramowanie wyłączyć? Wytlumaczcie mi to. Chciałbym też wiedzieć jaki jest kosz takiej usługi? Wiem że sam Soft to ok 400.
A i jeszcze jedno. Żadne druciarstwo typu elektryczne wyłączenie egr poprzez opornik nie wchodzi w grę.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#8  Postprzez Dreamcatcher » Śr 5:25, 06 lip 2016

Częściowe zaślepienie wykonuje się przy użyciu zaślepki z otworami. O takiej: http://allegro.pl/12-a-zaslepka-egr-ope ... 81849.html Nie trzeba wtedy w sofcie grzebać. Przy zaślepienie całkowitym (zaślepka bez dziurek) trzeba zmodyfikować soft by nie wyświetlał kontrolki ostrzegawczej. A czy można wyłączyć egr bez zaślepienie - tu niech się mądrzejsi wypowiedzą.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#9  Postprzez morpheus1581 » Śr 9:49, 06 lip 2016

Ale gdy częściowo zaslepie to egr nadal będzie spelniał swoją funkcję tak, czyli bedzie zawracal te spaliny? Dlatego go w sofcie nie wyłączam?
A jeśli całkowicie to nie będzie spełniał swojej funkcji i dlatego trzeba to wyłączyć?
A ta częściowa zaślepka spełnia zadanie aby się syf nie zbierał? Dobrze to rozumiem?
Też doczytałem że w sytuacji całkowitego zaslepienie można zastosować emulator.
Skomplikowane to wszystko
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#10  Postprzez Dreamcatcher » Śr 18:14, 06 lip 2016

Tak. Egr działa dalej a zaślepka syfu nie puszcza. Tzn blokuje spaliny które egr wraca do silnika. Pewno lepiej to programowo wyłączyć. W praktyce wybór przeprogramować czy dać tylko zaślepkę zależy od funduszy.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#11  Postprzez morpheus1581 » Śr 18:56, 06 lip 2016

No właśnie. Ja to bym wolał się całkiem tego badziewia pozbyć czyli zaslepic calkowicie i wywalić z softu.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#12  Postprzez Deacon » Śr 23:19, 06 lip 2016

Samo wyłączenie EGR'a w sofcie to jakieś 400zl. Ale różnica jest odczuwalna :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#13  Postprzez morpheus1581 » Śr 23:26, 06 lip 2016

Ale ty tez zaslepiales?
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#14  Postprzez Deacon » Cz 12:07, 07 lip 2016

Nie, ja mam wywalone z softu.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Zaślepianie EGR

Numer postu:#15  Postprzez morpheus1581 » Cz 13:27, 07 lip 2016

No to wytłumacz mi jaki sens jest go zaslepiac skoro można tylko z softu wywalić?
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron