przekładnia kierownicza

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

przekładnia kierownicza

Numer postu:#1  Postprzez jojo » Wt 20:46, 21 maja 2013

Prosze pomocy w rozwiazaniu problemu zwiazanego z przekladnia kierownicza. Na poczatku stukalo tylko podczas dowiercania kierownicy do konca wlewo, a teraz nieprzyjemnie grzmi podczas jazdy nierowna droga, powiekszyl sie luz kierownicy. Podczas wahania kierownica "na stojaco" tez slychac nieprzyjemny dzwiek. W Zwiazku z tym mam pytanie: jakie czesci kupowac by kupic konkretnie potrzebne? Poniewaz na fotach przkladnia niby sklada sie z dwoch czesci: Obrazek i Obrazek, wiec co kupowac? Dzieki
jojo
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 50
Dołączył(a): Pt 15:10, 02 gru 2011
Wiek: 40
Imię: jojo

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#2  Postprzez mija » Wt 21:10, 21 maja 2013

Nic nie kupuj tylko zdiagnozuj wpierw to nie jest trudne.
Sprawdź łączniki jeżeli to nie one hałasują i czujesz luz na drążku idącym w maglownicę to demontaż maglownicy, rozpinasz osłony i pytanie czy luz w środek idzie w listwie czy masz tylko na drążku i wymieniasz drążek. Jeżeli nie drążek tylko listwa i po odpięciu osłon poleciało Ci olejem to maglownica do regeneracji - jest kilka zakładów popytaj który sensowny w twojej okolicy (nie najtańszy tylko sensowny).
W całej operacji największy problem możesz mieć przy wykręcaniu maglownicy śruba tzn. dwie śruby idą przez sanki i wkręcane są w obudowę maglownicy która jest aluminiowa utlenienie i zapieczenie murowane:(
Pozdrawiam Michał
mija
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 578
Dołączył(a): Cz 20:01, 06 wrz 2012
Lokalizacja: EZG
Panda: 1,2 PB/LPG - 2003R
Imię: Michał

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#3  Postprzez zamberek » Wt 21:58, 21 maja 2013

To i ja powiem: nie kupuj :P Przynajmniej do tej pory, aż nie będzie 100% diagnozy.

raczej na pewno nie będzie to maglownica, tylko jakiś element zawieszenia (stawiałbym na końcówki drążków). W mojej pandzie jest to samo co opisujesz i wiem, że jest to zawiecha. Zakupiłem już wahacze, końcówki drążków, łączniki i gumy staba. W piątek będę wymieniał, więc mogę powiedzieć czy pomogło ;)
Obrazek
zamberek
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 701
Dołączył(a): Śr 23:50, 01 cze 2011
Lokalizacja: Grajewo/Warszawa
Wiek: 37
Panda: '05 1.1 VAN LPG
Imię: Maciek

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#4  Postprzez jojo » Wt 22:11, 21 maja 2013

niestety to przekladnia - dzis bylem u mechanika. pokazal mi wszystkie luzy i kazal kupowac przekladnie. niestety u nas na Bialorusi Pand jest malo i po czesci bede jechal do PL. wiec chcialbym naraz kupic odpowiedne czesci do naprawy. Chetnie bym odebral informacje i dobrym (moze byc internetowy) sklepie w okolicach Wawy badz odcinku trasy E30 od Terespola do Wawy...
jojo
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 50
Dołączył(a): Pt 15:10, 02 gru 2011
Wiek: 40
Imię: jojo

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#5  Postprzez Forsaken » Śr 9:43, 22 maja 2013

Po instalacji wspomagania został mi drążek z fotki nr 2. Mogę oddać za darmo tylko musiałbyś przesyłkę zorganizować.
Zważywszy na to że jesteś z Białorusi nie wiem czy Cię to urządza..
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#6  Postprzez matyja » Śr 12:29, 22 maja 2013

Piotrek, w kolumnie kierowniczej (fotka nr 2) nie ma się co zepsuć i tutaj na pewno nie szukałbym przyczyn problemu ;)
moja Panda ==> KLIK
moja 307'mka ==> KLIK
moja SV'ka ==> KLIK
matyja
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 856
Dołączył(a): So 17:54, 31 mar 2012
Lokalizacja: Krzeszowice/Kraków
Panda: 1.1 Actual 2003r. + LPG BRC Sequent 24
Imię: Mateusz

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#7  Postprzez JaceK » Śr 12:31, 22 maja 2013

matyja napisał(a):Piotrek, w kolumnie kierowniczej (fotka nr 2) nie ma się co zepsuć i tutaj na pewno nie szukałbym przyczyn problemu ;)


Właśnie ze ma... U mnie stuki przy ruchami kierownicą prawa-lewa na wprost oraz przy jeździe na nierównościach stuka oznaczonym miejscu...

http://forum.autokacik.pl/files/286911786-kolumna.jpg

cytat z AK kolegi Dareek

prawdopodobnie stuka kolumna kierownicy - składa się ona jakby z dwóch rurek wchodzących jedna w drugą- jest to zrobione dla bezpieczeństwa aby kolumna nie wbiła się jak kopia w razie wypadku do wnętrza
problem jest w tym iż ona jest na końcu sklepana- są frezy
PCP
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#8  Postprzez Forsaken » Śr 12:34, 22 maja 2013

matyja napisał(a):Piotrek, w kolumnie kierowniczej (fotka nr 2) nie ma się co zepsuć i tutaj na pewno nie szukałbym przyczyn problemu ;)



Tego akurat nie wiem.
W każdym razie kolega Jojo chyba to ode mnie weźmie.
Jak się ma komuś przydać to oddam chętnie bo po co ma w piwnicy rdzewieć :-)
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#9  Postprzez jojo » Śr 20:34, 22 maja 2013

wezme chetnie z foto 2, potwierdzam :)
ale zostaje otwartym foto1: jakiego producenta lepiej kupowac? Czy warto kupowac regenerowane fabryczne? Ktos moze ma juz doswiadczenie? Bo ceny na allegro zaczynaja sie od 100 zl za uzywany i do 600 zl za nowe firmy TZW.
Dzieki
jojo
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 50
Dołączył(a): Pt 15:10, 02 gru 2011
Wiek: 40
Imię: jojo

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#10  Postprzez matyja » Śr 23:17, 22 maja 2013

ja gdybym wymieniał, to kupiłbym regenerowaną, ale nie u byle kmiota, tylko u kogoś sprawdzonego, najlepiej z polecenia

do co kolumny kierowniczej, to na 95% nie będzie ona powodem Twoim problemów; nie będę się tutaj kłócić, jak i dlaczego jest ona tak, a nie inaczej zbudowana - one się po prostu nie psują, a wszelkie oznaki jej zużycia są inne niż opisywane

po wymianie maglownicy (foto 1) musisz zrobić zbieżność
moja Panda ==> KLIK
moja 307'mka ==> KLIK
moja SV'ka ==> KLIK
matyja
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 856
Dołączył(a): So 17:54, 31 mar 2012
Lokalizacja: Krzeszowice/Kraków
Panda: 1.1 Actual 2003r. + LPG BRC Sequent 24
Imię: Mateusz

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#11  Postprzez jojo » Śr 23:41, 22 maja 2013

jasne, ze sprawa w maglownicy, ale krzyzaki w kolumnie tez moga byc zuzyte.
jojo
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 50
Dołączył(a): Pt 15:10, 02 gru 2011
Wiek: 40
Imię: jojo

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#12  Postprzez jojo » N 21:20, 14 lip 2013

Witajcie! Nareszcie nagralem wideo z tym, co sie dzieje z kierownica:
https://vimeo.com/70284320
https://vimeo.com/70284321
Interesuje mnie opinia znawcow: to maglownica padla czy nie?
Dziekuje.
jojo
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 50
Dołączył(a): Pt 15:10, 02 gru 2011
Wiek: 40
Imię: jojo

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#13  Postprzez matyja » Pn 0:36, 15 lip 2013

ja bym obstawiał, że maglownica padła - nie ma prawa się to tak ruszać...
o hałasie już nie wspomnę

ale mechanikiem nie jestem, a zdanie opieram o własne doświadczenia ;)
moja Panda ==> KLIK
moja 307'mka ==> KLIK
moja SV'ka ==> KLIK
matyja
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 856
Dołączył(a): So 17:54, 31 mar 2012
Lokalizacja: Krzeszowice/Kraków
Panda: 1.1 Actual 2003r. + LPG BRC Sequent 24
Imię: Mateusz

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#14  Postprzez Pentium » Pn 21:53, 15 lip 2013

Obejrzałem filmiki i powiem krótko - przekładnia kierownicza do natychmiastowej wymiany, luz w łożyskowaniu wałka wejściowego połączonego z kolumną kierownicy jest już tak duży, że grozi to uszkodzeniem wierzchołków zębów na samym wałku lub na listwie zębatej (do której mocowane są drążki kierownicze) i zanikiem wzajemnego zazębienia tych elementów, czego efektem będzie brak przełożenia ruchu kierownicy na koła. Po prostu - kręcisz kierownicą, a kółeczka nie reagują, lub odwrotnie - kółeczka na nierównej drodze skaczą w lewo i w prawo, a kierownica stoi prosto jak ....j Nie mogę tylko pojąć, jak mogłeś dopóścic do takiego wielkiego luzu, przecież to nie powstało nagle, luz na pewno występował i waliło już wiele tys. km wcześniej !!!! :!: !
Najlepiej założyć przekładnię regenerowaną, jakość jak nowej, trwałość porównywalna, może być ew. używka ale tylko w idealnym stanie bez luzów - ale bez osobistej urazy, jak nie zauważyłeś narastającego luzu w swojej przekładni, to i nie stwierdzisz, czy używka ich już nie ma.
Pentium
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 193
Dołączył(a): Wt 19:56, 17 lip 2012
Lokalizacja: Kępno
Wiek: 62
Panda: Actual 1.1 2007 Lougne 1.2 2014
Imię: Janek

Re: przekładnia kierownicza

Numer postu:#15  Postprzez jojo » Pn 23:25, 15 lip 2013

Dzis wymienilem przekladnie! Kupilem nowa tu: http://allegro.pl/fiat-panda-przekladni ... 12939.html
"Oryginalna" TRW okazala sie troche inna w porownywaniu z uzytej prawdziwej oryginalnej TRW. Po-pierwsze miala dwa lewych drazka (zauwazylem dopiero kiedy polozylem obok stara i nowa i zaczalem szukac roznice), po-drugie - pomiedzy skrajnimi polozeniami kierownicy ma tylko 3 cale obroty (zuzyta miala 4!), po-trzecie gwint wewnetrzny do mocowania okazal sie nie M12x1.25, a M12x1,5. Wiec musialem szukac odpowiednich srub by ja zamontowac. W koncu to sie udalo i teraz samochod trudno poznac - jedzie jak po torach, zadnych luzow i stukow, ale kierownica zrobila sie ciezsza i bardziej czula z powodu innej zebatej przekladni (1,5 obroty kierownicy od prostego do skrajniego polozenia zamiast 2-ch). Prawy drazek musialem wykrecic ze starej maglownicy - jest wcale dobry.

Sprzedano mi podrobe czy teraz poprostu produkuja inne maglownice?
Ostatnio edytowano Wt 0:27, 16 lip 2013 przez jojo, łącznie edytowano 4 razy
jojo
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 50
Dołączył(a): Pt 15:10, 02 gru 2011
Wiek: 40
Imię: jojo

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości

cron