Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#31  Postprzez bambrys » So 14:27, 06 kwi 2013

A może uległ awarii komputer sterujący pracą silnika , na allegro są aukcje z kompami i opisanymi awariami jakie mogą być.
Obrazek
bambrys
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 329
Dołączył(a): Wt 13:57, 28 gru 2010
Lokalizacja: Nisko
Wiek: 40
Panda: 1,1 Olimpic klima gaz BRC
Imię: Dawid

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#32  Postprzez OsiemKilo » So 16:09, 06 kwi 2013

Zanim zaczniem włazić w koszta sprawdź mase na silniku, wydajnośc pompy i ciśnienie paliwa.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#33  Postprzez Forsaken » So 20:07, 06 kwi 2013

Wymieniłem poduszkę skrzyni biegów. Była lekko popękana. Jest poprawa ale ideału nie ma. Pan mechanik stwierdził że mam lekkie luzy na skrzyni biegów.
Szczerze mówiąc nie wiem co to znaczy i czy mam się czym przejmować.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#34  Postprzez Dorian1.1 » N 23:18, 07 kwi 2013

Forsaken napisał(a):Wymieniłem poduszkę skrzyni biegów. Była lekko popękana. Jest poprawa ale ideału nie ma. Pan mechanik stwierdził że mam lekkie luzy na skrzyni biegów.
Szczerze mówiąc nie wiem co to znaczy i czy mam się czym przejmować.

Luzy na skrzyni biegów? Rozwinął to jakoś bo jako uczeń mechaniki nie rozumiem tego zabardzo...
Za kierownicą Pandy życie staje sie piekniejsze:-)
Niebiesko-biały znikający punkt... Spokojnie to tylko ja i moja Pandzia:-)
http://www.facebook.com/PandapoBydgosku Zapraszam

MES, ELM, KKL i wiedza zawsze pod ręką jesteś w Bdg kontaktuj się :)
Dorian1.1
Wieczny Szperacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1892
Dołączył(a): N 21:59, 09 wrz 2012
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 30
Panda: 1.1 54km van 2004r
Imię: Dorian

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#35  Postprzez Forsaken » Pn 9:03, 08 kwi 2013

Dorian1.1 napisał(a):
Forsaken napisał(a):Wymieniłem poduszkę skrzyni biegów. Była lekko popękana. Jest poprawa ale ideału nie ma. Pan mechanik stwierdził że mam lekkie luzy na skrzyni biegów.
Szczerze mówiąc nie wiem co to znaczy i czy mam się czym przejmować.

Luzy na skrzyni biegów? Rozwinął to jakoś bo jako uczeń mechaniki nie rozumiem tego zabardzo...

Ja też nie. Napisałem co powiedział mi mechanik a że się na tym nie znam nie dopytywałem..
Mogę powiedzieć tylko tyle że wymiana poduszki poprawiła komfort jazdy ale nie wyeliminowała problemu w 100%.
Nie wiem czy ktoś kiedyś miał coś takiego w swoim aucie ale to takie wrażanie jakby silnik mocno hamował z lekkim szarpnięciem.
Znalazłem taki artykuł.
http://fiat.auto.com.pl/forum/viewtopic.php?t=21214
Czy możliwe aby wina leżała po stronie krokowego?(brudny).
Przepustnicę mechanik czyścił na moja prośbę więc odpada.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#36  Postprzez Forsaken » Wt 8:23, 09 kwi 2013

Korzystając z ładnego popołudnia zabrałem się za przepustnicę. Coś nie wierzyłem temu mechanikowi. I okazało się że pomacał ją od góry i tyle. Pod spodem syf jak by ktoś tam narobił.. Wyczyściłem poskręcałem i silnik pali. Na Pb jest poprawa i praktycznie jest ok. Na gazie natomiast bez zmian.. Czy możliwe że nie wymieniany reduktor od nowości może być przyczyną tego stanu rzeczy?
W tym roku muszę wymienić butlę więc i dziada wywalę.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#37  Postprzez bombel » Wt 9:01, 09 kwi 2013

Forsaken napisał(a): Czy możliwe że nie wymieniany reduktor od nowości może być przyczyną tego stanu rzeczy?
W tym roku muszę wymienić butlę więc i dziada wywalę.


Całkiem możliwe że reduktor, długo go masz :?: Ile km masz nalatane :?: Trzeba by to było sprawdzić szkoda by było wymienić coś co jest dobre, mnie mechanior mówił kiedyś że w przypadku instalacji II gen gdy pada silniczek krokowy to objawem tego może być właśnie szarpanie. Tłumaczył mi że on niby odpowiada za "podanie" gazu
bombel
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1594
Dołączył(a): Cz 16:50, 08 gru 2011
Lokalizacja: KCH
Wiek: 39
Panda: 1.1 + NOS ;)
Imię: Sebastian

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#38  Postprzez Forsaken » Wt 9:29, 09 kwi 2013

Nalatane mam 190000 gaz od nowości. Więc reduktor do wymiany choć o dziwo poza tym szarpaniem (odpukać) instalacja działa super.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#39  Postprzez Forsaken » Wt 21:56, 09 kwi 2013

A czy ma ktoś pomysł jak wyczyścić krokowy przy przepustnicy?
Jak ją zdjąłem trzpień był wysunięty i nie miałem jak wyczyścić kanaliku.
No i co można zrobić z krokowcem od gazu?
Powiem szczerze że ręce mi już z tym opadają i nie wiem co robić.... Na wymianę reduktora i butli nie mam teraz kasy a fakt ze na benzynie tez lekko szarpie podejrzewam że to nie jego wina.
Jakie opcje mi zostały?

- Brudne krokowce?
- Świece mają 2 lata (mogą mieć dość?
- kable nówki więc odpada
- Może trzeba było go pod kompa podpiąć jakaś adaptacja czy coś?
- Poduszka skrzyni nówka
- Może poduszka silnika tylko jak to sprawdzić?
- sprzęgło chyba by takiego efektu nie powodowało?(moje ma ok 2 lata)

Z góry dzięki za pomoc bo nie daje mi to spokoju...
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#40  Postprzez mija » Śr 11:54, 10 kwi 2013

Forsaken moim zdaniem masz do zrobienia dwie proste rzeczy przy silniku, które zrobisz sam i praktycznie bez kosztów.

Po pierwsze zdemontuj, przepustnicę wyczyść kanalik silnika krokowego (koszta - preparat typu WD itp. do rozpuszczenia syfu i zmywacz hamulcowy w sprayu - zwykły najprostszy zmywacz hamulcowy - niektóre pozostawiają białawy nalot i gorzej odparowują popytaj w sklepie mech koszt ok 10-11zł, do tego polecam czystą gazę i ew. pałeczki kosmetyczne).
Preparat ropopochodny typu WD użyj do rozpuszczania brudu (pozostawiasz na trochę po spryskaniu) później całość zmywaczem hamulcowym i ponawiasz operację wspomagając się gazą i pałeczkami. Po pewnym czasie z kanału korkowca przestanie wypływać syf jak będziesz psikał zmywaczem hamulcowym, a przepustnica będzie się świecić jak z fabryki.
Całość do wyschnięcia przed montażem i montujesz.
Dodam, ze często poruszany na forum problem wolniejszego schodzenia z obrotów również może zniknąć po wyczyszczeniu przepustnicy.

Druga sprawa;
Pisałeś, że po wymianie kabli lepiej odpala, niż wcześniej (po zgaszeniu na gazie) wnoszę więc, że zaobserwowałeś problemy z odpalaniem (typu trzeba więcej zakręcić silnikiem tzn. nie odpala na tzw. dotyk), tu mogą być dwie przyczyny pierwsza rzecz która musisz zrobić bo nie zaszkodzi, a może pomóc to zaślep zawór powrotu oparów paliwa - koszt zero zł, 15 minut pracy.
Powinno pomóc na odpalenie i zredukować poszarpywanie między 2-3 tysiące obrotów, myślę że to może być główny winowajca zważywszy na to że masz nalatane 190kkm i prawdopodobnie przytkany filtr pochłaniacza oparów, który gdy jeździsz na gazie nie jest Ci do niczego potrzebny.
Drugi możliwy winowajca to reduktor ale tego na odległość nie sprawdzę.

Wieczorem dostaniesz zdjęcia co do przepustnicy i zdjęcia ze strzałkami co do linek zmiany biegów, więcej nie pomogę na odległość bo to trochę wróżenie z fusów taka diagnoza wireless :P
mija
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 578
Dołączył(a): Cz 20:01, 06 wrz 2012
Lokalizacja: EZG
Panda: 1,2 PB/LPG - 2003R
Imię: Michał

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#41  Postprzez bombel » Śr 12:11, 10 kwi 2013

Świece mówisz 2 lata to też mogą mieć dość

20tys na gazie i zmiana świec według zaleceń lekarza :P , moje miały przejechane 22tys i przy odpalaniu już bywało przy mrozach ze jak autko stalo 2dni to odpaliło dopiero za 2gim razem, po zmianie świeczek i kabli pali na dotyk :mrgreen:
bombel
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1594
Dołączył(a): Cz 16:50, 08 gru 2011
Lokalizacja: KCH
Wiek: 39
Panda: 1.1 + NOS ;)
Imię: Sebastian

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#42  Postprzez Forsaken » Śr 13:55, 10 kwi 2013

Wielkie dzięki za podpowiedzi.

Co do przepustnicy jest czyściutka bo ją 2 dni temu wypucowałem. Gorzej z korkowcem bo bałem się go zalać a skubaniec na wył silniku wypycha trzpień i zasłania cześć kanału. Można go zalać(kanalik) benzyną i WD naprzemiennie żeby wyczyścić?
I gdzie znajdę ten otwór odpowiedzialny za powrót spalin? Przyznam szczerze że nie mam pojęcia gdzie on jest :/
Reduktor idzie na aut jak tylko pojawi się wolna kasa. Chce zrobić własnymi siłami co się da. Boje się tylko że to wina skrzyni biegów bo renowacja kosztuje kilka pln. Doliczając do tego koszty reduktora i nowej butli to nie wiem czy w 1000PLN się zmieszczę :/
Mały off topic:
Docelowo chciałbym w tym aucie silnik od punto 1.2 16v 85km Zastanawiam się czy konieczna będzie wymiana instalacji gazowej?
Bo jeżeli tak to bez sensu wymieniać reduktor...
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#43  Postprzez mija » Śr 14:51, 10 kwi 2013

Instalacji gazowej wymieniać nie musisz tylko część jej elementów ale to zależy co masz konkretnie włożone. Jeżeli chodzi o przepustnicę to wszystko się da wieczorem Ci podeślę fotki.

Jeśli chodzi o świece to ja się nie znam podobno są jakieś specjalne do gazu pewnie o dramatycznie innej budowie niż te do benzyny może są to świece żarowe ? :mrgreen: a tak serio to moim zdaniem nie prawdą jest, że świece na gazie po 20 tysiącach out, a na benzynie o 40 tysiącach out. Oczywiście jak auto jest źle ustawione to i świece szybciej wykończy, przepali, zabrudzi olejem, sadzą itd. Po stanie świec widać czy auto pracuje prawidłowo czy nie. Nie wiem czy lekarstwem na to jest częsta wymiana świec, zamiast zlikwidować przyczynę? Owszem zdarza się, że zaraz po wymianie świec auto nierówno chodzi ale często jest to wynikiem, że ruszyliśmy kable. Kable zapłonowe leżą na silniku i nawet najlepsze po pewnym przebiegu się wygrzewają, sztywnieją, wszystko jest dobrze puki się ich nie rusza ale w momencie gdy wymieniamy świece i ruszymy kable często gęsto robi się na nich dyskoteka - polecam obejrzeć pracę swojego silnika po ciemku tak najlepiej zerknąć od strony cewek :)
mija
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 578
Dołączył(a): Cz 20:01, 06 wrz 2012
Lokalizacja: EZG
Panda: 1,2 PB/LPG - 2003R
Imię: Michał

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#44  Postprzez weksla » Śr 15:35, 10 kwi 2013

mija czy mógłbym Cię prosić o zdjęcia usytuowania tej przepustnicy i krokowca, chciałbym wyczyścić u siebie bo tez szarpie. pozdrawiam
Fiat Panda 1.2 Dynamic

A to moje II auto: http://www.stdrivers.pl/index.php/topic,51.0.html
weksla
Bywalec
 
Posty: 122
Dołączył(a): Pt 23:26, 10 gru 2010
Lokalizacja: Olkusz
Wiek: 41
Panda: 1.2 Dynamic

Re: Szarpanie przy zwalnianiu i naciskaniu gazu.

Numer postu:#45  Postprzez Forsaken » Cz 8:11, 11 kwi 2013

Był już ten temat.
:szukaj: viewtopic.php?f=5&t=467&hilit=przepustnica
Jest link do zdjęć z puno ale u nas jest bardzo podobnie.
Krokowca przeczyściłem WD 40 z benzyna naprzemiennie. Na razie auta nie odpalałem bo wyjąłem aku do czyszczenia linek od biegów.
Wymieniłem jeszcze filtr gazu. Zostaje mi tylko zaślepić zawór powrotu spalin tylko proszę o info gdzie on się znajduje :)
Ostatnio edytowano N 18:26, 13 wrz 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono link.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 2 gości

cron