padł akumulator?

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Numer postu:#31  Postprzez 12pawel » Pt 19:59, 21 sty 2011

Dokładnie szkoda tylko że serwis nie udziela gwarancji na akumulator jeśli np do pandy 1.1 zastosujemy akumulator 60Ah. Tłumaczą się ciągle mitem że akumulator będzie ciągle niedoładowany co jest nieprawdą. Większa pojemność = większe prawdopodobieństwo zapalenia w mrozy i tyle.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#32  Postprzez Adam » Pt 20:13, 21 sty 2011

12pawel napisał(a):Dokładnie szkoda tylko że serwis nie udziela gwarancji na akumulator jeśli np do pandy 1.1 zastosujemy akumulator 60Ah. Tłumaczą się ciągle mitem że akumulator będzie ciągle niedoładowany co jest nieprawdą. Większa pojemność = większe prawdopodobieństwo zapalenia w mrozy i tyle.

Nie zgodzę się po latach praktyki. Aby poruszyć rozrusznik przy -25degC wystarczy 35Ah tj najsłabszy Maluch, Seicento, Matiz itp chciaż poj. silnika <1dm3. Spadek napięcia przy rozruchu (zwłaszcza tego podanego na świece) we współcz. konstr. wyrównuje elektronika. Sprawny aku. da radę zimą nawet letniemu olejowi silnika (nikt nie zastosuje tego oleju), i sprzegłu. Jeżeli nie - to trzeba już wymieniać aku. - to po latach, albo po "eksperymentach" z rozruchem silnika. Ja wolę 35Ah nowy niż więcej 5lat na 50Ah, gdyż nie wyczuję konca, a dopiero jak mi puści mechanicznie elektryka i wtedy to KONIEC - to z praktyki .
bart_gabi
Adam
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): Wt 20:09, 18 sty 2011
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 47
Panda: 2004

Numer postu:#33  Postprzez 12pawel » Pt 20:30, 21 sty 2011

Masz rację sprawny akumulator 35Ah starczy. Zauważ tylko że przy -30stC pojemność spada o nawet 70%. Więc wolę mięć 30% akumulatora 50Ah niż 30% akumulatora 35Ah. Co elektronika pomoże na spadek napięcia?? Przy rozruchu napięcie spada do nawet 9,5V i rozrusznik nie dostanie większego napięcia. wiadomo że wole sprawny nowy akumulator 35Ah niż pięcioletni akumulator 50Ah, ale jeśli mam do wyboru oba nowe to bez wahania wybiorę większy.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#34  Postprzez Vito » Pt 21:06, 21 sty 2011

Kiedyś jeden elektryk mi mówił ze jak dawać coś wiekszego to tylko tak z 10% tego co fabryka daje.
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Numer postu:#35  Postprzez zecer1971 » Pt 23:26, 21 sty 2011

Pandy z klimatyzacją silniki 1,1 i 1,2 mają fabryczny akumulator 50Ah, a alternator ma 70A tyle samo co bez klimy.
zecer1971
Zasłużony dla PCP
Avatar użytkownika
 
Posty: 859
Dołączył(a): Pt 23:07, 05 lis 2010
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 52
Panda: Była Active z klimą
Imię: Tomek

Numer postu:#36  Postprzez wojtassslg » So 1:01, 22 sty 2011

czyli co w 1.1 i 1.2 50Ah bedzie bezproblemu doładowany? Idąc dalej 55 też by obleciał.
Są jakieś wzory do obliczania aku>alternator ?
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Numer postu:#37  Postprzez 12pawel » So 10:18, 22 sty 2011

Tu jedynie działa prawo ohma i też nie do końca. Prąd ładowania zależy od napięcia, im większa różnica napięć tym większy przepłynie prąd. Sporo ludzi pisze że większy akumulator nie będzie doładowany co jest nieprawdą, bo w samochodzie chodzi o tzw bilans energii ( energia oddana i energia pobrana) Jeśli na rozruch auto potrzebuje ok niech to bedzie np 1Ah energii to podczas jazdy tyle samo musi odebrać od alternatora i nie ma tu różnicy czy będzie to aku 30Ah czy 60Ah. więc nie wiem dlaczego ktoś pisze że większy akumulator bedzie niedoładowany?? Przecież większy akumulator wcale nie ma większego "apetytu" na prąd jeśli jest tak samo eksploatowany jak i mały akumulator. Piszecie że elektryk poleca max 10% większy akumulator, to albo ciągle wierzy w mit o niedoładowanym akumulatorze albo chodzi mu po prostu o masę akumulatora jak i jego wielkość. Takie jest moje zdanie. Co do wielkości alternator-akumulator to w autach gdzie siedzi akumulator 100Ah montują alternator 100A, 110A ale to nie chodzi o doładowanie akumulatora lecz bardziej o te bajery jak podgrzewane fotele, elektryczne lusterka itp. Akumulator nie ściągnie więcej niż 30A no chyba że stał całą noc na światłach i musi ładować się praktycznie od zera.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#38  Postprzez Vito » So 10:29, 22 sty 2011

Reasumując twoje słowa to panda 1.1 ma lepszy bilans energetyczny niż panda 1.2 dynamic z klimą wiec teoretycznie do 1.1 można sobie dać większy aku niż do 1,2 przy założeniu ze oba samochody będa poruszały sie w podobnych warunkach.
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Numer postu:#39  Postprzez wojtassslg » So 11:06, 22 sty 2011

12pawel napisał(a):Tu jedynie działa prawo ohma i też nie do końca. Prąd ładowania zależy od napięcia, im większa różnica napięć tym większy przepłynie prąd. Sporo ludzi pisze że większy akumulator nie będzie doładowany co jest nieprawdą, bo w samochodzie chodzi o tzw bilans energii ( energia oddana i energia pobrana) Jeśli na rozruch auto potrzebuje ok niech to bedzie np 1Ah energii to podczas jazdy tyle samo musi odebrać od alternatora i nie ma tu różnicy czy będzie to aku 30Ah czy 60Ah. więc nie wiem dlaczego ktoś pisze że większy akumulator bedzie niedoładowany?? Przecież większy akumulator wcale nie ma większego "apetytu" na prąd jeśli jest tak samo eksploatowany jak i mały akumulator. Piszecie że elektryk poleca max 10% większy akumulator, to albo ciągle wierzy w mit o niedoładowanym akumulatorze albo chodzi mu po prostu o masę akumulatora jak i jego wielkość. Takie jest moje zdanie. Co do wielkości alternator-akumulator to w autach gdzie siedzi akumulator 100Ah montują alternator 100A, 110A ale to nie chodzi o doładowanie akumulatora lecz bardziej o te bajery jak podgrzewane fotele, elektryczne lusterka itp. Akumulator nie ściągnie więcej niż 30A no chyba że stał całą noc na światłach i musi ładować się praktycznie od zera.


W sumie to teoretycznie masz racje... i tak własnie powinno byc w praktyce. Chyba, że jest jakis michałek w całej sprawie.
Posiada ktoś wykreś alternatora 70 i 75A napięcie>pr. obrotowa przy U=idem ?
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Numer postu:#40  Postprzez zecer1971 » So 12:10, 22 sty 2011

zecer1971
Zasłużony dla PCP
Avatar użytkownika
 
Posty: 859
Dołączył(a): Pt 23:07, 05 lis 2010
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 52
Panda: Była Active z klimą
Imię: Tomek

Numer postu:#41  Postprzez 12pawel » So 12:28, 22 sty 2011

zecer1971 napisał(a):http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32cd595ab09cb6b1.html


Jeśli dobrze przeczytałem to jest wykres poloneza, ale od tamtej pory weszły nowe technologie i prądy alternatora są o niebo lepsze.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#42  Postprzez Adam » N 17:51, 23 sty 2011

12pawel napisał(a):
zecer1971 napisał(a):http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/32cd595ab09cb6b1.html

Jeśli dobrze przeczytałem to jest wykres poloneza, ale od tamtej pory weszły nowe technologie i prądy alternatora są o niebo lepsze.

PYTANIE - nadal nie wiemy po co chcesz założyć większy akumulator niż konstrukcyjnie przewidywany 50Ah :)
Nie ma sensu tu łumaczyć założeń tej konstrukcji lecz uwierz ma ona sensowne podstawy.
Jeżeli podasz Twoje zapotrzebowanie to będziemy wiedzieli jaki akumulator można założyć. Gdy np. Twoje zapotrzebowanie to bas-refleks z otwartą klapą i oknami aby 1 tylko raz przjechać przez centrum miasta - to ten 50Ah już wystarczy. Jeżeli Twoja praca wymaga codziennego objazdu po 8-10h to możnaby liczyć jaki aku. i czy przez nockę i czym go naładować. Nie "tajniaczyj" bo podobne problemy są już znane :)
bart_gabi
Adam
Świeżak
 
Posty: 44
Dołączył(a): Wt 20:09, 18 sty 2011
Lokalizacja: Rzeszów
Wiek: 47
Panda: 2004

Numer postu:#43  Postprzez 12pawel » Pn 23:45, 24 sty 2011

Adam napisał(a):Jeżeli podasz Twoje zapotrzebowanie to będziemy wiedzieli jaki akumulator można założyć.

Ja nie upieram się przy tym że trzeba wkładać większy akumulator i tyle. Ja próbuje napisać o tym że nie ma ograniczenia w stosowaniu różnych pojemności akumulatora. Zapotrzebowanie "na ampery" można brać i obliczać by wyznaczyć minimalną pojemność jaka będzie potrzebna. Górnej granicy szacować nie trzeba bo nic nam jej nie ogranicza. np producent do pandy 1.1 za minimum uznaje 40Ah i taką uznajmy za minimalną, ale czy zamontujemy 40 czy 60Ah to wszystko będzie świetnie działało i oba akumulatory będą tak samo doładowane, a w przypadku dłuższej eksploatacji radia na postoju itp mamy dodatkowy zapas mocy.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#44  Postprzez wojtassslg » Wt 1:09, 25 sty 2011

Dobra to w takim razie 55Ah wejdzie w podstawke od standardowego 40Ah ? Czy szerokości są standaryzowane w stosunku do pojemności?
wojtassslg
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1174
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: ST
Wiek: 35

Numer postu:#45  Postprzez 12pawel » Wt 15:11, 25 sty 2011

To już zależy od producenta akumulatora. Oryginalnie miałem EXIDE 40Ah póżniej centrę futurę 45Ah i już trzeba było wyrzucić podstawę plastikową i przerobić pasek mocujący. Wszystko zależy od tego jaki bedzie akumulator
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 21 gości

cron