Numer postu:#25 przez Kamillo » Śr 15:19, 06 lut 2013
z ostatnich porównań dwóch takich samych modeli Fiata w mojej rodzinie (moje Bravo II T-JET 120 KM + LPG [LandiRenzo Omegas] i mojego ojca Bravo II MultiJet 1.6 105 KM) zauważyłem, że (test za każdym rzem był na trasie z Piotrkowa Trybunalskiego do Pruszkowa):
1. Bravo T-JET pali tyle ile mu się pozwoli - na LPG w trasie, emeryskim tempem, 6-ty bieg i 80-100 km/h potrafi zejść nawet do 6,8 l/100 km - realne, nie to co pokazuje komputer. co ciekawe na Pb 95 przy takim samym stylu jazdy zużycie spadło nieznacznie do ok. 6,1 l/100 km.
2. Bravo MultiJet - najniżesz jakie osiągnąłem to 4,1 l/100 km. najwyższe spalanie w tym silniku na tej trasie to 8,4 l/100 km.
3. ale kto by tam jeździł na dłuższą metę tempem emeryta.... Bravo T-JET na LPG mocno kopnięty ostrogami wypił na tej samej trasie 13,5 l/100 km....
a co do Pandy - jak jeździłem firmową 1.3 M-Jet to najniższe spalanie jakie osiągnąłem to 3,7 l/100 km. ale w codziennych warunkach (trasa, miasto, korek, Warszawa-gigakorek, trasa) spalanie wahało się pomiedzy, 5 - 7,5 l/100 km
i podsumowaując: nie mam wielkiego dośwaidczenie jeśli chodzi o inne mrki i to jak zchowują się tam silniki, ale przypuszczam, że podobnie. zużycie paliwa w największym stopnie zależy od warunków jakie masz na drodze, później od tego jak jeździsz, a w trzeciej kolejności od stanu technicznego Twojego auta (myślę tu o wszystkim: od stanu układu wtryskowego - a w przypadku LPG od tego jak jest wykonany montaż i kalibracja - opon i cieśnienia, do tego co wozisz i ile w bagażniku czy na dachu).