Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#1  Postprzez leonard7080 » So 15:53, 08 wrz 2012

Jest to mój pierwszy post na forum, chciałbym się przywitać z wszystkimi użytkownikami . Mam pytanie do znawców, mianowicie prawdopodobnie mam uszkodzony sterownik (pod maską był mały pożar instalacji elektrycznej i są nadpalone wtyczki, więc sam sterownik też dostał dużą dawkę temperatury, sterownik podłączyłem do seicento MPI i świecił immo po zbliżeniu kluczyka do pętli nie było żadnej reakcji.) i co oznaczają litery po IAW 4, u mnie jest IAW 4 SM.Czy mogę kupić dowolny sterownik IAW 4, czy musi być dokładnie ten sam typ. Najgorsze jest to, że kupiłem nową wiązkę do sterownika IAW 59 i muszę gdzieś kupić wtykę do IAW 4 i polutować lub poszukać wiazki do IAW 4. Każda informacja będzie dla mnie cenna.
leonard7080
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Wt 22:19, 31 lip 2012
Lokalizacja: Siem-ce
Panda: 1.1

Re: Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#2  Postprzez Zwierzak » So 18:14, 08 wrz 2012

Generalnie to nie dało się odpalić w SC, ponieważ inaczej rozwiązana jest obu sterownikach funkcja IMMO. W Pandzie IMMO dostaje zezwolenie na start z bodykomputera poprzez magistralę CAN, natomiast w SC sterownik silnika łączy się jednokablową magistarlą ze sterownikiem IMMO.

Podtypy IAW4.XX oznaczają wersję danego sterownika. Przykładowo IAW można porównać do nazwy producenta samochodu np. Fiat, "4" do modelu np. Panda, a symbol oznaczony XX do konkretnej wersji wyposażenia.

XX oznacza wersję oprogramowania sterownika pasującą do kontratnego modelu (Panda, SC, itd) oraz pojemności silnika, normy emisji spalin, obecności klimatyzacji itd. Najlepiej jest kupić sterownik oznaczony tym samym kodem, wtedy nie ma problemu. Część można stosować zamiennie, ale to trzeba po numerze katalogowym sterownika sprawdzić czy są one zaminne.

Nie zapomnij, że jak kupujesz używany, to trzeba usunąć z niego wpis IMMO z poprzedniego samochodu.

IAW59 wogóle nie bierz pod uwagę żeby montować, ponieważ jest niekończący się problem z tymi sterownikami.

P.S. Do witania się mamy konkretny dział :)
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#3  Postprzez leonard7080 » So 20:16, 08 wrz 2012

Więc spróbuję znaleźć wtyczki i połączyć, wtedy sprawdzę sterownik. Mam jeszcze pytanie o sterownik BIPOWER , jakie on pełni dodatkowe funkcje.
leonard7080
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Wt 22:19, 31 lip 2012
Lokalizacja: Siem-ce
Panda: 1.1

Re: Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#4  Postprzez Zwierzak » So 21:26, 08 wrz 2012

Sterownik metatrona (bipower) jest od obsługi wtrysku CNG, natomiast od wtrysku benzyny jest 59F przy przepustnicy.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#5  Postprzez leonard7080 » Pn 19:58, 24 wrz 2012

A więc odciąłem wtyczkę do ecu iaw59. z wiązki którą zakupiłem, polutowałem kabelki do wtyczki ecu iaw4 i mam problem z przewodami, na schemacie iaw59 do połączenia Fiat Code jest jeden przewód na pinie 7 i do obd na pinie 16 a w sterowniku iaw4 są 2 przewody FiatCode Na pin 13 i 29 i obd na 25 i próbowałem różnych konfiguracji przewodów i FES nie łączy się ani ze sterownikiem, ani z immo. Przy skanowaniu znajduje body komputer deskę rozdzielczą i FES z nimi się łączy. Jeśli ktoś z forumowiczów wie jak połączyć kabelki obd i FiatCode do wtyczki iaw4 z wiązki iaw59 proszę o pomoc.
leonard7080
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Wt 22:19, 31 lip 2012
Lokalizacja: Siem-ce
Panda: 1.1

Re: Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#6  Postprzez Zwierzak » Pn 20:28, 24 wrz 2012

A skąd brałeś rozpiskę pinów do 59F i 4AF?

Generalnie to oba sterowniki w Pandzie nie mają lini FiatCODE, bo dane immo są przekazywane CANem. W obu musisz mieć 2 przewody do CANa i linię diagnostyczną K, czyli w sumie 3 przewody.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#7  Postprzez leonard7080 » Pn 21:32, 24 wrz 2012

Podparłem się tym opisem
http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1360639.html#6742809
schemat jest z seicento, nie umiem znaleźć pinologii iaw4 z Pandy, na pewno jest różnica między seicento a Pandą a nie umiem znaleźć pinologii iaw4 w Pandzie. W manualu i Learnie opisy są do ecu iaw59 i nie wiem, czy jest schemat elektr. instalacji Pandzie na ecu iaw4. Nie umiem nigdzie znaleźć. W podanym linku jest info, że Fiat zalecał wymianę iaw59 na iaw4, napisałem do autora postu, ale jescze nie mam odpowiedzi.
leonard7080
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Wt 22:19, 31 lip 2012
Lokalizacja: Siem-ce
Panda: 1.1

Re: Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#8  Postprzez Zwierzak » Pn 22:17, 24 wrz 2012

W 5AF - CAN na pinach 20 i 29 (biało-różowy i czarnoróżowy), linia K - 16. Przypuszczam, że 5AF może mieć taki sam układ pinów jak 59F.

A co do 4 AF:

Obrazek

Obrazek

CAN - 6 i 32, linia K - 25
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#9  Postprzez leonard7080 » N 13:40, 30 wrz 2012

Połączyłem przewody wg. zapodanego schematu i FES go nie widzi, więc otworzyłem sterownik i prawdopodobnie procesor może być uszkodzony, bo jeden narożnik wygląda jakby świeczką był okopcony(widocznie od palących się kabli dostał zwarcia) więc podłączyłem inny sterownik iaw4af.m9 z seicento i FES także nie widzi go, ale to pewnie dlatego, że ten sterownik chyba nie obsługuje linii CAN. Dodatkowo zapala się kontrolka immo i wyskakuje mi błąd u1600 minicrypt i jak włączę zapłon, skasuję błąd stacyjkę dam na kilka sekund w poz.0 i ponownie włączę zapłon błędu nie ma i kontrolka się nie zapala, ale jeśli stacyjkę przełączę w poz.0 na kilkanaście sekund kontrolka ponownie się zapala i pokazuje się błąd. Podejrzewam, że winna temu jest stacyjka, bo trzeba trochę poruszać kluczykiem, aby włączyć zapłon. Planuję więc zakup nowej stacyjki i czysty sterownik iaw4, czy trzeba jeszcze wymienić body, czy dogada się nowy transponder w kluczyku ze sterownikiem. Mam nadzieję, że body nie ucierpiało w wyniku zwarcia jakie powstało przy palących się przewodach, FES łączy się z nadwoziem i z deską rozdzielczą. Co o tym myślicie ?.
leonard7080
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Wt 22:19, 31 lip 2012
Lokalizacja: Siem-ce
Panda: 1.1

Re: Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#10  Postprzez leonard7080 » Pn 20:08, 01 paź 2012

Koledzy ponawiam pytanie, czy wymieniając stacyjkę na nową i "czysty" sterownik iaw4 będzie działało immo.
leonard7080
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Wt 22:19, 31 lip 2012
Lokalizacja: Siem-ce
Panda: 1.1

Re: Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#11  Postprzez Zwierzak » Pn 20:27, 01 paź 2012

Jeśli zostaną twoje klucze i twoje body to będzie działać
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#12  Postprzez leonard7080 » Pn 21:16, 01 paź 2012

Właśnie gdybym wymienił stacyjkę z kluczami i sterownik a body zostało by moje, czy wtedy zadziała immo ?.
leonard7080
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Wt 22:19, 31 lip 2012
Lokalizacja: Siem-ce
Panda: 1.1

Re: Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#13  Postprzez Zwierzak » Pn 21:26, 01 paź 2012

Nie będzie działać bez programowania kluczy.
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Re: Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#14  Postprzez leonard7080 » Pt 22:21, 05 paź 2012

Zwierzak

Jeśli masz rozpiskę IAW5 to prosiłbym o podesłanie, bo po przelutowaniu wtyczek dalej FES nie widzi sterownika. Kierowałem się rozpiską pinów z Seicento ale może być różnica tak między IAW4. Pomocne byłyby kolory przewodów, przekopałem net-a i nigdzie nie mogę znaleźć. IAW4 ma niektóre przewody w innym kolorze niż IAW5. Po przelutowaniu zastają mi dwa kabelki czarnofioletowy i fioletowobiały, które nie wiem gdzie podłączyć.
leonard7080
Świeżak
 
Posty: 9
Dołączył(a): Wt 22:19, 31 lip 2012
Lokalizacja: Siem-ce
Panda: 1.1

Re: Różnice w sterownikach IAW 4 .....

Numer postu:#15  Postprzez Zwierzak » So 7:18, 06 paź 2012

Obrazek

Pewnie chodzi Ci o czarno-różowy i biało-różowy to są one od magistrali CAN
Prawdziwy mężczyzna nie je miodu, prawdziwy mężczyzna żuje pszczoły
Zwierzak
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 2014
Dołączył(a): Wt 17:01, 19 kwi 2011
Lokalizacja: Inowrocław
Wiek: 38
Panda: Actual 1,1 2007

Następna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 23 gości

cron