Kontrolka ciśnienia oleju - 1,3 multjet

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Kontrolka ciśnienia oleju - 1,3 multjet

Numer postu:#1  Postprzez Aiken » Pn 9:35, 05 lip 2010

Witajcie...



Zaczynając od samego początku...



20.05.2010 panda była na ostatnim przeglądzie gwarancyjnym w fiacie, tego samego dnia sprawdziłem sobie z ciekawości olej, czy wymienili, czy odpowiednia ilość nalali. Okazało się, że oleju jest około 2mm powyżej max., niestety nie byłem pewien do końca, ze względu na fakt iż olej czyściutki i trochę się mieni na tym bagnecie. Tak jeździłem przez miesiąc, nic się nie działo, w czerwcu przy odpaleniu auta kontrolka ciśnienia oleju nie zgasła, a dodatkowo wyświetlił się komunikat: „Zbyt niskie ciśnienie oleju”. Uprzedzając już pytania, oleju jest max. Problem ten występuje średnio 1 na 10 odpaleń i tylko i wyłącznie kiedy olej jest „zimny”, kiedy jest ciepły, kontrolka gaśnie po 1 s. W czasie jazdy problem nie występuje. Dzisiaj jadę do serwisu i tak pomyślałem, że może jest to kwestia filtru oleju, może został założony jakiś wadliwy albo po prostu niewłaściwy, albo w ogóle nie został wymieniony, może uda mi się coś wywalczyć.



Może ktoś z Was ma jakiś inny pomysł co może być przyczyną?
Aiken
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 296
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 40
Panda: 1.3 Multijet

Numer postu:#2  Postprzez Amino » Pn 16:44, 05 lip 2010

Przyczyn takiego zachowania może być kilka. Ja bym zaczął naprawę od zmierzenia ciśnienia oleju. Jeśli będzie prawidłowe to sprawdził bym instalację oraz czujnik ciśnienia.
Amino
Sysadmin
Avatar użytkownika
 
Posty: 1348
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Poznań
Panda: Była. Jest Kura :)
Imię: Marcin

Numer postu:#3  Postprzez Vito » Pn 20:59, 05 lip 2010

jaki olej ci nalali ?
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Numer postu:#4  Postprzez Aiken » Pn 21:39, 05 lip 2010

Selenia WR 5w40 do diesla... dostalem resztke w opakowaniu...
Aiken
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 296
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 40
Panda: 1.3 Multijet

Numer postu:#5  Postprzez Vito » Pn 22:03, 05 lip 2010

Czyli standard do MJta. W takim razie stawiałbym na uszkodzoną instalacje czujnika lub sam czujnik uszkodzony
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Numer postu:#6  Postprzez Aiken » Pn 23:33, 05 lip 2010

Tylko chyba gdyby był to czujnik lub instalacja to kontrolka zapalałaby się również np. podczas jazdy lub przy odpalaniu na ciepłym silniku... a tu jak na złość, tylko i wyłącznie przy 1 uruchomieniu na zimnym silniku... ;/ i to ok. 1 na 10 uruchomień...
Aiken
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 296
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 40
Panda: 1.3 Multijet

Numer postu:#7  Postprzez Amino » Wt 0:02, 06 lip 2010

Jak już napisałem, przyczyn takiego zachowania może być wiele. Podstawą w takim przypadku jest zmierzenie ciśnienia oleju. Być może czujnik jak jest zimny to ma przerwę, a jak się nagrzeje to pracuje poprawnie. Może także zawieszać się zawór zwrotny pompy oleju. WG mnie podstawą jest zmierzenie ciśnienia oleju. Powinien to zrobić każdy mechanik za przysłowiowe "piwo".
Amino
Sysadmin
Avatar użytkownika
 
Posty: 1348
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Poznań
Panda: Była. Jest Kura :)
Imię: Marcin

Numer postu:#8  Postprzez Huczas » Cz 11:24, 05 sie 2010

Aiken czy coś już więcej wiadomo na temat tego błędu? Co Ci powiedzieli w serwisie?
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#9  Postprzez Aiken » Pn 22:01, 09 sie 2010

Wiadomo, wiadomo...



Problem jest dość znany fiatowi, problem leży po stronie chłodniczki oleju, w niej znajdują się jakieś zaworki, które ulegają zniszczeniu i nie sa szczelne. Efekt jest taki ze jeżeli samochód stoi dłużej to olej, który powinien częściowo znajdować się z tej chłodniczce, ucieka, i przy próbie uruchomienia silnika pompa oleju nie jest w stanie przetłoczyć odpowiedniej ilości oleju i dlatego po zapapleniu kontrolka nie gasnie. Rozwiązaniem tego problemu jest wymiana całego elementu, czyli chłodzniczka oleju z wlewem i filtrem oleju. Pomimo tego ze samochód nie jest juz na gwarancji fiat zdecydował sie pokryć 70% kosztów nowej części. Po wymianie elementu problem został wyeliminowany.
Aiken
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 296
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 40
Panda: 1.3 Multijet

Numer postu:#10  Postprzez Huczas » Wt 0:36, 10 sie 2010

aha no więc fajnie że zapłacili :) ciekawe czy to nie fabryczna wada skoro tak ochoczo się zgodzili. ale to takie luźne dywagacje.

Grunt że wiadomo co się stało i że działa już :)
Huczas
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1995
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Ruciane-Nida/ Warszawa
Wiek: 37
Panda: 1.2 Dynamic

Numer postu:#11  Postprzez JaceK » Cz 17:36, 19 sie 2010

Aktualnie do wersji 70 i 75 KM nie montuje się już filtrów oleju z chłodniczką oleju
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Re: Kontrolka ciśnienia oleju - 1,3 multjet

Numer postu:#12  Postprzez Anita » So 20:33, 04 lip 2015

Witajcie.
Nie chciałam zakładać nowego wątku, ponieważ mój problem wydaje się być dokładnie taki sam jak opisuje Aiken. Panda jest z 2007 roku 75KM , tutaj, wtedy, chyba nadal były montowane te chłodniczki oleju.
Dzwoniłam do ASO Fiata, ale powiedzieli mi, że na mój numer VIN nie widnieje w systemie żadna akcja serwisowa, i że może pompa oleju, i czy filtr oryginalny był zakładany i jaki olej. Od razu odpowiem, filtr - tak, a olej jest Valvoline SynPower 5W40 - taki zaleca Valvoline do tego auta.
Pytanie:

Czy może ktoś z forum, miał podobny problem do mnie i Aiken'a? Jak go rozwiązał? Jak ASO go "potraktowało"?
Czy może myślicie, że olej powinien być inny, np taki z napisem "Diesel" (bo na opakowani od tego nie jest nic takiego napisane)?
Proszę o pomoc bo cena tej "obudowy filtra z wlewem oleju i chłodnica kosztuje około 700 jak znalazłam w internecie.
Anita
Miss
 
Posty: 3
Dołączył(a): Pt 8:24, 19 cze 2015
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1,3 MultiJet
Imię: Anita

Re: Kontrolka ciśnienia oleju - 1,3 multjet

Numer postu:#13  Postprzez arnold » So 20:40, 04 lip 2015

Olej na pewno jest dobry, diesel to tylko dopisek dla pokrzepienia serc. Jedynie co moge Ci zalecić to zainwestować w pomiar cisnienia oleju u mechanika, żeby wykluczyć prawdziwe problemy z pompą i zwalić problem na ewentulna awarię czujnika. Co do wady fabrycznej chłodnicy oleju to nie jestem w stanie podpowiedzieć Ci konretnego działania.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Kontrolka ciśnienia oleju - 1,3 multjet

Numer postu:#14  Postprzez Anita » N 10:00, 05 lip 2015

Ok. Mam jeszcze, w takim razie dwie prośby. Właściwie pytanie i prośbę.

Pytanie - Ile, jakie ma być ciśnienie oleju?
Prośba - Czy ktoś mógłby mi na zdjęciu silnika 1.3 multijet pokazać gdzie jest wspominany czujnik ciśnienia oleju - niestety nie byłam w stanie znaleźć tego w interencie, tylko zdjęcia już wymontowanego czujnika.
Anita
Miss
 
Posty: 3
Dołączył(a): Pt 8:24, 19 cze 2015
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1,3 MultiJet
Imię: Anita

Re: Kontrolka ciśnienia oleju - 1,3 multjet

Numer postu:#15  Postprzez przetwornica » N 10:13, 05 lip 2015

Anito, ciśnienie oleju powinno wynosić 0.4-0.45MPa, ale ważne jest w jaki sposób zmienia się z obrotami silnika, musi to ocenić mechanik. Czujnik ciśnienia oleju najlepiej znaleźć w komorze silnika, w okolicy pompy, filtra, chłodnicy albo magistrali oleju, a nie w internecie :P Mechanik, który posiada zestaw pomiarowy nie będzie miał problemu z podłączeniem go.
przetwornica
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 415
Dołączył(a): N 14:01, 08 gru 2013
Lokalizacja: KMY (Siepraw)
Wiek: 41
Panda: 1.2 Active minus
Imię: Marek


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 37 gości

cron