Witam wszystkich
Czytam temat z rozładowuanych akumulatorach (sam osobiście też ten temat przerabiałem) i mogę się podzielić moja wiedzą w tym temacie.
Mam dostęp do 2 Pand i pomiary prądu upływu z akumulatora wykonałem na obu pańdziuniach, tak dla porównania. W dalszej częćsi wyniki będę przedstawiał w odpowiednich kolorach tak dla porównania.
Panda nr 1 silnik 1.1 benzyna + LPG, 2007r , centralny zamek ze swoim sterownikiem, radio , bez autoalarmu- wyniki kolor żółty Panda nr 2 silnik 1.2 Dynamic 2009r , fabryczny: centralny zamek + radio, bez autoalarmu- wyniki kolor czerwony Oto uzyskane wyniki pomiaru prądu pobieranego z akumulatora przy następujących operacjach:
1) Włączenie kluczyka w pozycję MAR ( zapłon) słychać pracę pompy paliwa przez ok. 3 sek -
Wynik-
8,1 A /
8,8 A 1.1) -po ok 3 sek przy wyłączonej pompie paliwa
Wynik-
1,85 A /
2,55 A 2) Wyłączenie kluczyka w położenie STOP kluczyk w stacyjce ( i przy zamkniętych drzwiach):
Wynik po 2 sekundzie -
0,68 A /
0,64 A Wynik po 1 minucie-
0,14 A /
0,10 A Wynik po 3 minucie ( tutaj mozna było zaobserwowac cykliczne wachania prądu co ok 5 sekund) -
0,12-0,09 A /
0,09-0,04 A 2.2 ) Wyciągnięto kluczyk ze stacyjki:
Wynik po 1 minucie-
0,072 A /
0,038 A Wynik po 30 minucie-
0,072 A /
0,038 A 3) Włożenie panela do radia ( tylko w pandzie 1.1)-
Wynik po 1 minucie-
0,27 A !!! Wynik po 10 minucie-
0,08 A !!! 3.3) Włączenie radia ( tu był pomiar w 2 pandach) cicha muzyka-
Wynik -
0,81 A /
0,71 A Jak widac trzeba byc cierpliwym i swoje odczekać podczas pomiarów, bo prąd pobierany z akumulatorów się zmienia w czasie w naszych autkach.
Jeszcze jedna sugestia , uzyskany wynik prądu spoczynkowego 0,072 A to w rzeczywistości nie jest tak mało ponieważ:
0,072A x 24 godz = 1,73 Ah [Amperogodzin]
więc teoretycznie nasz akumulator 40 Ah starczy na 23 dni parkowania.( 40Ah/ 1,73Ah =23 dni) i to w lecie bo zimą pojemnośc akumulatora spada ;-(((. A przecież musimy jeszcze mieć trochę prądu na odpalenie autka!!!Jak miałem juz multimetr w rękach to pomierzyłem na klemach akumulatorów napięcie jakie występuje przy róźnym obciążeniu/ ładowaniu i obrotach silnika oto wyniki ( kolory jak powyżej):4) Praca silnika na wolnych obrotach ( wyłaczone wszystkie odbiorniki prądu - oczywiście tylko te dodatkowe
)
Wolne obroty-Wynik -
14,10 V /
14,02 V Srednie obroty ok. 2500 obr/min-Wynik -
14,11 V /
14,04 V 4.1 ) Włączenie świateł mijania:
Wolne obroty-Wynik -
14,05 V /
13,98 V Srednie obroty ok. 2500 obr/min-Wynik -
14,07 V /
14,00 V 4.2) Włączenie świateł drogowych:
Wolne obroty-Wynik -
14,04 V /
13,97 V Srednie obroty ok. 2500 obr/min-Wynik -
14,06 V /
13,99V 4.3) Włączenie ogrzewania tylnej szyby:
Wolne obroty-Wynik -
14,00 V /
13,95V Srednie obroty ok. 2500 obr/min-Wynik -
14,02 V /
13,97V 4.4) Włączenie świateł drogowych+ogrzewania tylnej szyby+ nawiew na 4 biegu:
Wolne obroty-Wynik -
13,80 V i cały czas spada ! /
13,87 V i cały czas spada ! [/ Średnie obroty ok. 2500 obr/min-Wynik -
13,90 V /
13,94 V Widać że przy tym obciążeniu nasze alternatory nawet na średnich obrotach nie zapewniają dostatecznej mocy i napięcie na akumulatorze nie osiąga wymaganych 14 V ??
Myślę że pomogłem w rozwiązaniu niektórych problemów.
Może pomierzycie swoje akmulatory/ładowanie w ten sam sposób i będziemy mieli wyniki do porównań.