Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj
Moderatorzy: Majkel_B, Pols
Numer postu:#1 przez Gogli » Pt 1:32, 21 lip 2023
Witam, wymieniem właśnie uszczelkę pokrywy zaworów kupiłem nową z febiego gdzie poza samą uszczelką są 4 oringi przychodzące na kanały olejowe w pokrywie, aktualnie w pokrywie były tylko 3 i jednen kanał był bez oringu czy tak powinno być czy w miejscu zaznaczonym na zdjęciu tez powinien znajdować się oring?
https://zapodaj.net/plik-M9JPAk7QEg
Gogli- Świeżak
-
- Posty: 29
- Dołączył(a): N 13:54, 09 paź 2022
- Lokalizacja: Gdańsk
- Panda: II
- Imię: Grzegorz
Numer postu:#2 przez Nowicjusz » Pt 9:23, 21 lip 2023
Przy każdym kanale olejowym w tym wgłębieniu powinien być założony "oring" (tak naprawdę te uszczelki nie są oringami, maja inny kształt i trzeba uważać aby ich nie zgubić. Nie da zastąpić się ich zwykłymi oringami). Jeśli brakuje uszczelki to istnieje teoretycznie ryzyko, że olej będzie częściowo wypływał bokiem i może być niższe ciśnienie.
Nowicjusz- Aktywny
-
- Posty: 53
- Dołączył(a): Wt 15:02, 23 cze 2015
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Panda: 1.2
- Imię: Tomasz
Numer postu:#3 przez Gogli » Pt 10:06, 21 lip 2023
Tak nazwałem. No taki stożek nw jak nazwać szukałem sporo w internecie i właśnie nw bo niektórzy mają niektórzy nie na zdjęciach ja też pierwszy raz najprawdopodobniej to otwierałem od fabryki i mnie to bardzo zdziwiło dlatego pytam ludzi którzy to otwierali, a ten kanalik który zaznaczyłem jest znacznie płytszy niż pozostałe i uszczelka/orig w nią nie wchodzi
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
Gogli- Świeżak
-
- Posty: 29
- Dołączył(a): N 13:54, 09 paź 2022
- Lokalizacja: Gdańsk
- Panda: II
- Imię: Grzegorz
Numer postu:#4 przez Gogli » Pt 10:29, 21 lip 2023
Nowicjusz napisał(a):Przy każdym kanale olejowym w tym wgłębieniu powinien być założony "oring" (tak naprawdę te uszczelki nie są oringami, maja inny kształt i trzeba uważać aby ich nie zgubić. Nie da zastąpić się ich zwykłymi oringami). Jeśli brakuje uszczelki to istnieje teoretycznie ryzyko, że olej będzie częściowo wypływał bokiem i może być niższe ciśnienie.
[img]https://zapodaj.net/images/f461b9ff70d35.jpg[/img]https://zapodaj.net/plik-ElPTcGmJ5USam kanał jest zaślepiony dmuchałem powietrzem nie przechodzi dalej
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
Gogli- Świeżak
-
- Posty: 29
- Dołączył(a): N 13:54, 09 paź 2022
- Lokalizacja: Gdańsk
- Panda: II
- Imię: Grzegorz
Numer postu:#5 przez Gogli » Pt 11:00, 21 lip 2023
Znalazłem odpowiedź na swoje pytanie 4 uszczelki są monotwane tylko wtedy gdy mamy zmienne fazy rozrządu w zwykłym mają być 3. Pozdrawiam
Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka
Gogli- Świeżak
-
- Posty: 29
- Dołączył(a): N 13:54, 09 paź 2022
- Lokalizacja: Gdańsk
- Panda: II
- Imię: Grzegorz
Numer postu:#6 przez Nowicjusz » Pt 11:44, 21 lip 2023
Masz rację. Na tym pierwszym zdjęciu pokrywy nie wiadomo jaki to silnik. Gdybyś zrobił dodatkowo zdjęcie pokrywy z drugiej strony to wtedy widać czy jest zawór zmiennych faz rozrządu (Euro 5) czy czujnik wałka rozrządu (Euro 4) Odlewy te są takie same tylko w zależności od wersji silnika wierci się otwory pod czujnik lub zawór i kanał olejowy.
Nowicjusz- Aktywny
-
- Posty: 53
- Dołączył(a): Wt 15:02, 23 cze 2015
- Lokalizacja: Sosnowiec
- Panda: 1.2
- Imię: Tomasz
Powrót do Mechanika - problemy techniczne
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 12 gości