alternator ładowanie 13.7V czyżby awaria?

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

alternator ładowanie 13.7V czyżby awaria?

Numer postu:#1  Postprzez yetiwest » Pn 22:03, 07 gru 2020

Witam.
Mam chyba problem z alternatorem, mianowicie na biegu jałowym bez obciążenia elektycznego napięcie na akumulatorze wynosi 13,78-13,8V. Po włączeniu świateł i nawiewu na 1 bieg mam około 13,7V po dodaniu ogrzewania tylnej szyby, klimatyzacji i świateł drogowych napięcie skacze między 12,7 a 13,4V w zależności czy włączy się wentylator chłodnicy czy nie. Sprawdziłem straty napięcia między B+ alternatora a + akumulatora i wyszło 0,05-0,06V czyli jest ok natomiast między obudowa alternatora a - akumulatora jest już 0,207. Napięcie na alternatorze to 13,95-13,99.
Jutro postaram się kupić plecionkę masową i ją wymienić może uda się zmniejszyć straty na masie.
Dobrze mi się wydaje że napięcie jest za niskie? Czy w Pandach tak jest? Proszę o Wasze opinie czy jest ok czy nie bo jak to mówia nadgorliwość gorsza od faszyzmu :).
yetiwest
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz 21:50, 24 wrz 2020
Lokalizacja: SDE
Panda: II 1.2 69KM
Imię: Paweł

Re: alternator ładowanie 13.7V czyżby awaria?

Numer postu:#2  Postprzez greg7878 » Śr 10:43, 09 gru 2020

Cześć.
Masz rację, wygląda że Twoja Panda ma problem z masą (plecionka się naderwała lub coś zaśniedziało), warto i da się to ogarnąć.
Napięcie 14.00V to takie minimum socjalne, ale w pomiarach trzeba uwzględnić błąd pomiarowy woltomierza, jesteś pewny jego dokładności ? Wystarczy słabsza bateria w multimetrze i wyniki pomiarów już są niewiarygodne. Dorobiłem się czterech multimetrów (w tym kosztownego Brymena) i przekonałem się że najstarszy z nich nadaje się jedynie dziecku do zabawy. W mojej Pandzie podczas jazdy woltomierz wpięty do gniazda zapalniczki pokazuje przeważnie 14.3V, rzadko kiedy 14.2V, pomiary sensownym przyrządem na akumulatorze nigdy nie dały u mnie wyniku poniżej 14.2V.
greg7878
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): Pt 18:13, 24 lip 2020
Lokalizacja: Bolesław
Panda: 1.1
Imię: Grzegorz

Re: alternator ładowanie 13.7V czyżby awaria?

Numer postu:#3  Postprzez yetiwest » Cz 15:16, 10 gru 2020

Pomiary sprawdzone na 2 multimetrach i ładowarce samochodowej z pomiarem napięcia.
Przyszła mi jeszcze jedna myśl do głowy może być regulator napięcia który daje tylko 14v wtedy było by wszystko w normie. Czytałem że niektóre alternatory w fiatach właśnie tyle dają napięcia.
yetiwest
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz 21:50, 24 wrz 2020
Lokalizacja: SDE
Panda: II 1.2 69KM
Imię: Paweł

Re: alternator ładowanie 13.7V czyżby awaria?

Numer postu:#4  Postprzez Ros0mak » So 17:28, 12 gru 2020

A możecie napisać (kto tylko może i ma chęć), jakie macie napięcie ładowania na biegu jałowym z włączonymi światłami mijania przy pomiarze multimetrem bezpośrednio na zaciskach akumulatora?
Jacy ustawodawcy takie prawo. Jakie prawo taki kraj. Jaki kraj takie w nim życie...
------------------------------------
Pierścioneczek mojej Żony.
http://forum.pandaclubpolska.org/viewtopic.php?f=45&t=8438
Ros0mak
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 259
Dołączył(a): So 17:11, 13 wrz 2014
Lokalizacja: WWL/WL
Wiek: 42
Panda: 1.1 Activ 2007, I rej.2008, Hatchback City, Klima, C.Zamek, Alarm
Imię: Marcin

Re: alternator ładowanie 13.7V czyżby awaria?

Numer postu:#5  Postprzez marian1981.02 » N 19:50, 13 gru 2020

U mnie bez obciążenia na biegu jałowym mam 14V. Przy włączonych światłach i dmuchawie na max 13,7V.
marian1981.02
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 110
Dołączył(a): Pt 14:02, 16 cze 2017
Lokalizacja: Śląsk
Panda: Panda II 1,2 2012r. 69KM
Imię: Mariusz

Re: alternator ładowanie 13.7V czyżby awaria?

Numer postu:#6  Postprzez yetiwest » N 23:01, 13 gru 2020

marian1981.02 napisał(a):U mnie bez obciążenia na biegu jałowym mam 14V. Przy włączonych światłach i dmuchawie na max 13,7V.

Podobnie jak u Marian1981.02 13,9 -14,0V na biegu jałowym. Po włączeniu swiateł i dmuchawy wacha się między 13,7-13,8V. Wniosek z tego że mamy regulator napięcia na równe 14V.
yetiwest
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz 21:50, 24 wrz 2020
Lokalizacja: SDE
Panda: II 1.2 69KM
Imię: Paweł

Re: alternator ładowanie 13.7V czyżby awaria?

Numer postu:#7  Postprzez bobol1984 » Wt 0:51, 15 gru 2020

14.3 V bez obciazenia
14.2 V na światłach mijania
14V 1 bieg dmuchawy
bobol1984
Świeżak
 
Posty: 41
Dołączył(a): Wt 13:08, 21 sty 2020
Lokalizacja: Biecz
Wiek: 40
Panda: 1.1
Imię: Marcin

Re: alternator ładowanie 13.7V czyżby awaria?

Numer postu:#8  Postprzez greg7878 » Cz 16:42, 17 gru 2020

Pomiar multimetrem Uni-t UT70A pokazał 14.16 V na załączonych światłach, ,silnik rozgrzany, bieg jałowy, wg obrotomierza ok. 750 obr/min
greg7878
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): Pt 18:13, 24 lip 2020
Lokalizacja: Bolesław
Panda: 1.1
Imię: Grzegorz

Re: alternator ładowanie 13.7V czyżby awaria?

Numer postu:#9  Postprzez adam1965 » So 11:03, 19 gru 2020

U mnie 13.8 V jest gdy włączam światła , dmuchawa na max i tylna szyba włączona.14,1 V na wolnych ze światłami.14,2 V bez świateł
adam1965
Profesjonalista
 
Posty: 409
Dołączył(a): Pt 7:43, 29 wrz 2017
Lokalizacja: Małopolska
Panda: 1.1
Imię: Adam


Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron