Panda III - problem z ładowaniem

Brak Ładowania, rozrusznik nie kręci .......

Moderatorzy: Camcioo, AdaMs

Panda III - problem z ładowaniem

Numer postu:#1  Postprzez gregory1979 » Pt 21:32, 17 lip 2020

Ostatnio pojawił się u mnie problem z ładowaniem. Po prostu czasem ładuje, czasem nie. Ciekawe jest to że w czasie braku ładowania nie zapala się kontrolka odpowiedzialna za ładowanie. Czyżby szczotki się kończyły? Tylko czemu po odpaleniu gaśnie kontrolka ładowania?
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: Panda III - problem z ładowaniem

Numer postu:#2  Postprzez morpheus1581 » Pt 21:48, 17 lip 2020

W takim razie skąd podejrzenie że nie ładuje? Skoro kontrolka się nie zapala? Jakieś objawy?

Może po prostu czas na wymianę akumulatora? Może cela walnęła?
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Panda III - problem z ładowaniem

Numer postu:#3  Postprzez gregory1979 » Pt 22:58, 17 lip 2020

Akumulator jest nowy, wymieniony 2 tygodnie temu. Po podłączeniu miernika pokazuje 12,6V. Po podłączeniu kompa pokazuje stan naładowania akumulatora 69-70%. Poza tym funkcja Start&Stop nie działa co podobno objawia się gdy akumulator jest niedoładowany.
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: Panda III - problem z ładowaniem

Numer postu:#4  Postprzez morpheus1581 » So 7:52, 18 lip 2020

Mogą być szczotki. Może być sam regulator napięcia.
Zawieść mogą też diody układu prostującego, które odpowiadają za prostowanie prądu, czyli zamianę prądu zmiennego na stały. Miałem tak kiedyś w seicento ale wtedy lekko żarzyła mi się kontrolka ładowania ale tak lekko że prawie nie było jej widać.
Może też sam pasek już stary?
Najlepiej daj do elektryka.

W Seju regulator napięcia był razem ze szczotkami jako jeden element. Wymiana prosta, koszt ok 40 zł wtedy ale jak jest w Pandzie 3 to nie wiem. Tak czy inaczej nie zaszkodzi go wymienić.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Panda III - problem z ładowaniem

Numer postu:#5  Postprzez gregory1979 » So 19:39, 18 lip 2020

Z obserwacji w trakcie jazdy podczas hamowania silnikiem napięcie wzrasta do 13,1V czasem do 14,2V.
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: Panda III - problem z ładowaniem

Numer postu:#6  Postprzez AdaMs » Cz 9:15, 23 lip 2020

U mnie alternator padł przy przebiegu 60 tys, także nie zdziwi mnie jeżeli u Ciebie faktycznie będzie do regeneracji również. Poszukaj czy nie ma pęknięć na obudowie, częsta przypadłość.

Ciekawe że przy niskim ładowaniu nie zapala się kontrolka, a jak sprawdzasz ładowanie podczas jazdy? Miej na uwadze, że wartości z gniazda OBD będą zaniżone.
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Panda III - problem z ładowaniem

Numer postu:#7  Postprzez gregory1979 » Cz 10:50, 23 lip 2020

Ładowanie sprawdzam z gniazda zapalniczki za pomocą ładowarki, która pokazuje m.in. napięcie. Niestety alternatora nie jestem w stanie obejrzeć bo przy silniku TwinAir od góry nic nie widać. Jedyna możliwość by go zobaczyć to wjechać na kanał. Obecnie jestem nad morzem i w trasie średnie ładowanie pokazywało na dystansie 400km 13,2V. Przy hamowaniu silnikiem dochodziło czasami do 14,7V. Wczoraj i przed wczoraj podczas małych wypadów cały czas pokazywało normalnie 14,3V. Zastanawiające jest to że właśnie przy niskim ładowaniu kontrolka się nie zapala.
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: Panda III - problem z ładowaniem

Numer postu:#8  Postprzez arnold » Cz 13:55, 23 lip 2020

To ta nieszczęsna rekuperacja energii podczas hamowania, też zaburza odczyt. W TCE 90 też przy hamowaniu silnikiem było 15V, a czasami 12,8 (napięcie akumulatora i tyle.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Panda III - problem z ładowaniem

Numer postu:#9  Postprzez gregory1979 » Cz 17:23, 23 lip 2020

Mimo wszystko pozostaje kwestia ładowania podczas jazdy gdzie czasem przez parę dni utrzymuje się na poziomie 12,6V - 12,9V.

Wysłane z mojego AMN-LX9 przy użyciu Tapatalka
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: Panda III - problem z ładowaniem

Numer postu:#10  Postprzez covax2 » Pn 21:23, 27 lip 2020

a spróbuj na noc podpiąć ładowarke do tego aku i zobacz jak się auto będzie zachowywać kolejnego dnia, sprawdz czy ten start stop działa itd :) czasem można kupić fabrycznie walnięty aku....
Obrazek Fiat Panda III
covax2
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): Cz 21:22, 14 mar 2019
Lokalizacja: Śląsk
Panda: III
Imię: Bartek

Re: Panda III - problem z ładowaniem

Numer postu:#11  Postprzez gregory1979 » Wt 11:34, 28 lip 2020

covax2 napisał(a):a spróbuj na noc podpiąć ładowarke do tego aku i zobacz jak się auto będzie zachowywać kolejnego dnia, sprawdz czy ten start stop działa itd :) czasem można kupić fabrycznie walnięty aku....

Wcześniej już robiłem taki zabieg i start&stop nie zadziałał. Aku jest dobry bo po zrobieniu trasy 400 km gdzie ładowanie było w normie to po 2 dniach napięcie na akumulatorze wynosiło 12,8V.
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: Panda III - problem z ładowaniem

Numer postu:#12  Postprzez gregory1979 » Pt 14:15, 31 lip 2020

Problem rozwiązany :D . Winowajcą był padnięty regulator napięcia. Jedno mnie zastanawia, bo w warsztacie wymienili cały alternator twierdząc że do tego alternatora regulator jest niedostępny. Czy alternator przy silniku 0.9 jest inny niż w pozostałych?
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: Panda III - problem z ładowaniem

Numer postu:#13  Postprzez covax2 » So 21:33, 08 sie 2020

dwa różne, Ty masz DENSO DAN1078 -120A a w 1,2 jest DENSO DAN519 -90A , czy fizycznie się czymś różnią.... są zbliżonych wymiarów, niemal identyczne, ale różni je sposób podpięcia :)
Obrazek Fiat Panda III
covax2
Bywalec
 
Posty: 136
Dołączył(a): Cz 21:22, 14 mar 2019
Lokalizacja: Śląsk
Panda: III
Imię: Bartek


Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 6 gości

cron