Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj
Moderatorzy: Majkel_B, Pols
Numer postu:#1 przez Blusik » Cz 20:12, 11 cze 2020
Witam
Auto można powiedzieć, ze w zeszłym roku miał wymieniony cały przód zawieszenia i gumy stabilizatora a dzisiaj łączniki stabilizatora. Jak wjadę autem na dziurę to coś stuknie w prawym kolej. Stara jest tylko sprężyna i chyba końcowka drążka kierowniczego.
Co jeszcze może powodować taki stuk ?
Blusik- Aktywny
-
- Posty: 89
- Dołączył(a): N 19:00, 29 gru 2019
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Wiek: 25
- Panda: 1.1
- Imię: Bartek
Numer postu:#2 przez akir » Cz 20:13, 11 cze 2020
Tuleje wahacza lub sworzeń
akir- Aktywny
-
- Posty: 93
- Dołączył(a): Pn 17:11, 05 mar 2018
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Panda: Panda 2 4x4
- Imię: Akir
Numer postu:#3 przez arnold » Cz 20:20, 11 cze 2020
To może być maglownica, ja wymieniałem w partyzancki sposób samą tulejkę przekadni z prawej strony i pomogło. Trzeba tylko kupić dobrą bo są dwie średnice listew zębatych.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold- Wymiatacz
-
- Posty: 1380
- Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 35
- Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
- Imię: Arnold
Numer postu:#4 przez Blusik » Cz 20:40, 11 cze 2020
Zauważyłem ze roZwalona jest osłona z tej strony maglownicy.
A czy jest jaka śrub która kasuje luz maglownicy.
Blusik- Aktywny
-
- Posty: 89
- Dołączył(a): N 19:00, 29 gru 2019
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Wiek: 25
- Panda: 1.1
- Imię: Bartek
Numer postu:#5 przez arnold » Cz 20:53, 11 cze 2020
Nie tam jest tuleja plastikowa. Można ją wyjąć po odkreceniu drążka i po maksymalnym schowaniu listwy. Jeśli rowalona jest guma to wewnątrz jest jedno wielkie bajoro. Za 60 złotych na partyzanta jesteś w stanie to naprawić.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold- Wymiatacz
-
- Posty: 1380
- Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 35
- Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
- Imię: Arnold
Numer postu:#6 przez Blusik » Cz 21:04, 11 cze 2020
Okej
Mam układ z wspomaganiem city. Zobaczyłem cofnięta pod guma i nie wiem czy to smar czy bajora ale taki był szary cały.
A jak sprawdzić czy ma luz? Dźwignąć auto do góry i poruszać listwa ?
A tuleje wahacza lub sworzeń można sprawdzić mając auto na ziemi kawałkiem łomu ?
Blusik- Aktywny
-
- Posty: 89
- Dołączył(a): N 19:00, 29 gru 2019
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Wiek: 25
- Panda: 1.1
- Imię: Bartek
Numer postu:#7 przez arnold » Cz 21:24, 11 cze 2020
Co do tulei i drążka to po zdjeciu koła jest dużo łatwiej gdy nie masz kanału. A sam luz na przekadni najlepiej widać po pełnym skręcie w lewo. Wspomaganie ma niewiele do samej przekadni bo jest w kolumnie. Ma tylko wpływ na typ części.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold- Wymiatacz
-
- Posty: 1380
- Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 35
- Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
- Imię: Arnold
Numer postu:#8 przez Blusik » Cz 21:32, 11 cze 2020
arnold napisał(a):Co do tulei i drążka to po zdjeciu koła jest dużo łatwiej gdy nie masz kanału. A sam luz na przekadni najlepiej widać po pełnym skręcie w lewo. Wspomaganie ma niewiele do samej przekadni bo jest w kolumnie. Ma tylko wpływ na typ części.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
Ale skręcić w lewo jak auto jest na ziemi czy w powietrzu ?
Blusik- Aktywny
-
- Posty: 89
- Dołączył(a): N 19:00, 29 gru 2019
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Wiek: 25
- Panda: 1.1
- Imię: Bartek
Numer postu:#9 przez arnold » Cz 21:41, 11 cze 2020
Jak masz dobrze podstawione samochód to kierownicą można kręcić do woli.
Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold- Wymiatacz
-
- Posty: 1380
- Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
- Lokalizacja: Gliwice
- Wiek: 35
- Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
- Imię: Arnold
Numer postu:#10 przez Blusik » Cz 16:00, 18 cze 2020
Wymieniłem wahacz i nadal stuka
Blusik- Aktywny
-
- Posty: 89
- Dołączył(a): N 19:00, 29 gru 2019
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Wiek: 25
- Panda: 1.1
- Imię: Bartek
Numer postu:#11 przez akir » Cz 16:40, 18 cze 2020
W ciemno wymieniłeś cały wahacz?
akir- Aktywny
-
- Posty: 93
- Dołączył(a): Pn 17:11, 05 mar 2018
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Panda: Panda 2 4x4
- Imię: Akir
Numer postu:#12 przez Blusik » Cz 17:16, 18 cze 2020
Wahacz był już z jeden strony pęknięty(połączenie gumowo-metalowe) i miał pęknięta osłonę gumowa sworznia.
Wymieniłem tez drążek stabilizatora z obu stron bo gumy popękane.
Z tego co pamietam zaczęło się tak robić chwile po wymianie opon.
Blusik- Aktywny
-
- Posty: 89
- Dołączył(a): N 19:00, 29 gru 2019
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Wiek: 25
- Panda: 1.1
- Imię: Bartek
Numer postu:#13 przez olo 1 » Cz 18:52, 18 cze 2020
Łożysko Mc Phersona ? Jeśli auto było w górze zawsze coś w zawieszeniu może pózniej inaczej pracować.
olo 1- Maniak
-
- Posty: 1773
- Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
- Lokalizacja: Wałbrzych
- Panda: "Błękitna"
1.2 Dynamic
- Imię: Olek
Numer postu:#14 przez Blusik » Cz 21:39, 18 cze 2020
Tez wymienione
Blusik- Aktywny
-
- Posty: 89
- Dołączył(a): N 19:00, 29 gru 2019
- Lokalizacja: Ruda Śląska
- Wiek: 25
- Panda: 1.1
- Imię: Bartek
Numer postu:#15 przez akir » N 16:47, 21 cze 2020
Zaraziłeś pande żony podczas skręcania strzela jak szybciej kręci się kierownica także stukot. Stuk występuje również przy pomocnym dodaniu gazu lub hamowaniu
https://youtu.be/4Q8EzLEkJpQ
akir- Aktywny
-
- Posty: 93
- Dołączył(a): Pn 17:11, 05 mar 2018
- Lokalizacja: Bielsko-Biala
- Panda: Panda 2 4x4
- Imię: Akir
Powrót do Mechanika - problemy techniczne
Kto przegląda forum
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości