Problem z zimnym 1.3

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Problem z zimnym 1.3

Numer postu:#1  Postprzez pandaajm » So 22:28, 22 mar 2014

Witam.
Mam pytanie. Silnik 1,3 70 km, 90. tyś , 2005 r.
Silnik odpala za każdym razem po ok. 2-3 sekundach kręcenia ( nie gaśnie ale dotychczas spotkałem się z szybszą reakcją )
Na zimnym silniku podczas odpalania dymi ( kolor biało - niebieski ) , później już tego nie ma.
Do osiągnięcia temperatury roboczej silnik pracuje nierówno, ( później wszystko jest stabilnie ).

Nie mam komunikatu na desce rozdzielczej, wymienione świece żarowe, czyszczony zawór EGR, forum przejrzane.

Proszę o pomoc bardziej doświadczonych.

Dzięki. Hey. Kuba
pandaajm
Świeżak
 
Posty: 2
Dołączył(a): Pt 20:32, 21 lut 2014
Lokalizacja: Polska
Panda: 1,3
Imię: Jakub

Re: Problem z zimnym 1.3

Numer postu:#2  Postprzez Deacon » N 1:10, 23 mar 2014

Przypadkiem nie ma tak jak jest wilgotno/pada deszcz? Jak tak to zobacz czy w przepływomierzu nie ma wody. Jeśli jest to viewtopic.php?f=5&t=2246&start=15#p56963
Ostatnio edytowano N 12:07, 13 wrz 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono link.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Problem z zimnym 1.3

Numer postu:#3  Postprzez Barthanson » Śr 17:27, 25 wrz 2019

Cześć,
mam podobne objawy u siebie. Kręci normalnie (tak mi się wydaje) ale kiedy silnik jest zimny kopci cholernie i gryzie w oczy. Po chwili kiedy sie zagrzeje problem ustepuje. Ktos już się z tym spotkał?
Jedyny znany mi problem to EGR z tym że sama jego wymiana może nie wyeliminować tego akurat problemu.
Barthanson
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): Śr 19:33, 11 wrz 2019
Lokalizacja: Katowice
Panda: II
Imię: Bartosz

Re: Problem z zimnym 1.3

Numer postu:#4  Postprzez Barthanson » Śr 3:36, 20 lis 2019

Po paru wizytach i głowieniu się z mechanikiem okazało się że prawdopodobnie są wtrysk do wymiany. Wtrysk na jednym cylindrze źle pracuje i może podawać zbyt bogata mieszankę. Efektem czego może być właśnie dymienie o zapachu paliwa. Polecam najpierw sprawdzić preparatem do czyszczenia wtryskow czy problem znika po użyciu. Wtedy będzie pewność że to wtryski. Kupno nowych jest nie opłacalne, warto rozważyć regeneracje
Barthanson
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): Śr 19:33, 11 wrz 2019
Lokalizacja: Katowice
Panda: II
Imię: Bartosz

Re: Problem z zimnym 1.3

Numer postu:#5  Postprzez Majkel_B » Śr 10:27, 20 lis 2019

Też miałem swego czasu problem z rozruchem, wpadał w mocne wibracje i bardzo nierówno pracował. Mam filtr DPF, więc dymienia nie było widać, żadnych błędów nie wywalał. Po podwójnej diagnostyce w dwóch warsztatach (oba potwierdziły wtrysk) postanowiłem oddać auto do serwisu. Po wyciągnięciu wtrysków na stół padnięty na szczęście był tylko jeden, zamówiłem regenerowany przez producenta, z gwarancją, za 850zł. Łączny koszt za wymont/zamont, testy + wtrysk to około 1400zł
>>>>> Zapraszam do tematu z moją Bianką <<<<<

Moja Bianka na Motostat:
Obrazek
Majkel_B
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 813
Dołączył(a): N 9:15, 04 cze 2017
Lokalizacja: Legionowo
Wiek: 41
Panda: II 1.3 JTD Dynamic 2011r
Imię: Michał

Re: Problem z zimnym 1.3

Numer postu:#6  Postprzez Barthanson » Wt 16:46, 12 maja 2020

Ja zamówiłem używany w końcu z gwarancją rozruchową podobno sprawdzony na stole pobierniczym. Udało się, Panda chodzi równo, nie dymi. Koszt wymiany to 170 zł wtrysk + 50 wymina. Polecam!
Barthanson
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): Śr 19:33, 11 wrz 2019
Lokalizacja: Katowice
Panda: II
Imię: Bartosz


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 45 gości

cron