Numer postu:#3 przez Nowicjusz » Pt 19:20, 28 cze 2019
Producenci pomp samochodowych wskazują na pewne zalecenia:
-zabraniają obracania wirnika bez płynu chłodzącego,
-przed zamontowaniem nowej pompy przepłukać układ chłodzenia wodą (najlepiej destylowaną),
-należy stosować odpowiednie uszczelnienie (pasek masy uszczelniającej o średnicy ok. 3-4 mm),
-pompa powinna być przykręcana stopniowo na krzyż aż do odpowiedniego momentu (10 Nm),
-po zamontowaniu pompy napełnić układ płynem chłodzącym i obrócić kilkanaście razy wirnik (przed założeniem paska rozrządu),
-pasek rozrządu ma być odpowiednio napięty (pokrycie znaków na napinaczu),
-napełnić układ chłodzenia płynem dobrej jakości o odpowiednim stężeniu.
-w początkowym okresie używania pompy wyciek płynu może być nieznacznie większy tzw. kroplenie w fazie docierania (o wycieku nie ma mowy).
Producenci wskazują na to, że uszczelniacz dynamiczny znajdujący się na wirniku pompy jest wrażliwy na: pracę bez płynu (lub o złym stężeniu zbyt dużo wody), wszelkiego rodzaju zanieczyszczenia, silikon (nadmiar przy montażu może dostać się do płynu).
Te elementy mogą przyspieszyć zużycie lub uszkodzić uszczelniacz i wyciek płynu.