Przejrzałem wszystko co mam dostępne (eLearn, Naprawa...), niestety nigdzie nie występuje przyrząd do blokowania wałka rozrządu. Jest wymieniony przyrząd do regulacji napięcia paska rozrządu i przyrząd do zablokowania koła zębatego napędzanego w celu odkręcenia/zakręcenia śruby mocującej koło na wałku rozrządu. Dodatkowo w procedurach zawartych w eLearn pisze aby :
"Zamontować koło pasowe zębate napędzane rozrządu.
1. Koło pasowe może być zamontowane tylko w pozycji w której odniesienie (1a) pokrywa się z odniesieniem (1b) na wałku rozrządu."
na rysunku widać klin umieszczony w kole pasowym (ozn.1a) oraz wpust na czopie przednim wałka rozrządu (ozn.1b) o takiej samej wielkości. W związku z tym wątpię trochę w wypowiedzi mechanika z ASO
henryy napisał(a): Luźne koło to norma
Poza tym taka procedura:
henryy napisał(a): Po zablokowaniu wałka zakłada się pasek,napina i na samym końcu dokręca się srubę na kole wałka. W ten sposób rozrząd ustawi się prawidłowo wg wału korbowego
jest niezgodna z podstawami naprawy silników samochodowych, od ustawiania rozrządu są znaki na kołach, głowicy, bloku silnika oraz kliny ustalające na wałkach, wałach korbowych i kołach napędowych i napędzających. Najpierw montuje się koła na wałkach w jednoznacznym położeniu ustalonym klinami, dokręca się śrubami, ustawia ich położenie zgrywając znaki na kołach ze znakami na obudowach i dopiero zakłada pasek/łańcuch rozrządu i dokręca się napinacz paska. Przyrządy blokujące wałki rozrządu są stosowane w silnikach o większym zaawansowaniu, czyli głowice 16 zaworowe, silniki widlaste z dwoma głowicami dwuwałkowymi itp.
p.s.
A czy Ty nie pytasz o silnik Pandy II zamiast o Pandę III ?