Zakres przeglądu zgodnie z zaleceniami producenta, ale bez przesady, bo koszty też są ważne zwłaszcza w serwisie ASO
:
- płyn hamulcowy - zgodnie z zaleceniami co dwa lata, ale w/g mnie jest to z dużym marginesem, jednak płyn chłonie wodę z powietrza i rzeczywista temp. wrzenia spada
JaceK napisał(a):Moja 2007 i płyn hamulcowy widziała w Tychach. Hamuje 100% ( przegląd rej. przeszła 2 tyg temu. )
gdy na zjeździe kilkunastokilometrowym będziesz często hamował, to w pewnym momencie się zdziwisz, gdy pedał wejdzie w podłogę
. Poza tym niewymieniany przez wiele lat płyn z coraz większą zawartością wody powoduje korozję układu od środka, zacierają się tłoki z zaciskach i cylinderkach ham., zaczyna się nierówne zużycie klocków, zwiększone opory toczenia, przy śladach wycieku płynu nie wystarczy tylko wymienić gumowe uszczelki, ponieważ tłoki i zaciski mają już wżery i konieczna jest albo pełna regeneracja albo wymiana na nowy. Przy regularnej wymianie płynu ham. zaciski, tłoki i przewody nie korodują.
Z mojego doświadczenia - płyn hamulcowy do wymiany co trzy, góra cztery lata.
- płyn chłodniczy - zgodnie z zaleceniami również co dwa lata, ale można trochę przeciągnąć do trzech-czterech lat.
A wymienić warto, nawet gdy nie było dolewek wody, ponieważ płyn chłodniczy zawiera wiele składników zabezpieczających i konserwujących gumowe elementy czyli np. uszczelniacze pompy wody. Wymieniam płyn chłodniczy co cztery lata, dzięki czemu pompa wody spokojnie wytrzymuje jedną wymianę rozrządu i nie ma żadnych wycieków płynu.
Koszty wymiany płynów są niewielkie, a zyski na przestrzeni lat i niezawodność oraz bezpieczeństwo sporo większe.