Stabilność toru jazdy

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Stabilność toru jazdy

Numer postu:#1  Postprzez hucker » Cz 22:22, 23 lut 2017

Witam
Czy wszystkie pandy są tak niestabilne na drogach gruntowych po opadach deszczu ? Bardzo ciężko się prowadzi, cały czas muszę kontrować kierownicą, a i tak auto ''tańczy ''na drodze. Na drogach asfaltowych spisuje się całkiem dobrze. Zbieżność jest ok.
Ostatnio edytowano So 19:38, 25 lut 2017 przez Pols, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Literówki, polskie znaki - punkt 11 regulaminu.
hucker
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 64
Dołączył(a): So 18:48, 04 cze 2016
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Panda: 1.2 gaz 4x4
Imię: Wojciech

Re: Stabilność toru jazdy

Numer postu:#2  Postprzez Albercik » Cz 23:37, 23 lut 2017

Moje trochę myszkuje na asfalcie, a na miękkim/sypkim prowadzi się samo (w sensie, że jedzie tam gdzie chce, a nie tam gdzie ja chcę) :mrgreen:

Pomału kończy się zawieszenie.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Stabilność toru jazdy

Numer postu:#3  Postprzez hucker » Cz 23:41, 23 lut 2017

Próbowałeś zamontować dystanse na koła ?
W mojej pandzie 4x4 środek ciężkości jest sporo wyżej, może dystanse by poprawiły stabilność?
Ostatnio edytowano So 19:39, 25 lut 2017 przez Pols, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Ortografia, polskie znaki, art 11 regulaminu.
hucker
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 64
Dołączył(a): So 18:48, 04 cze 2016
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Panda: 1.2 gaz 4x4
Imię: Wojciech

Re: Stabilność toru jazdy

Numer postu:#4  Postprzez Albercik » Pt 0:23, 24 lut 2017

Dystansy może i poprawią odrobinę trakcję w zakrętach, ale jak masz pływające zawieszenie to nic Ci nie dadzą. Co ciekawe - szerszy rozstaw kół, niż został przewidziany powoduje, jest większy kąt pracy koła, a co za tym - większa siła ciągnąca wahacz w bok. Dzięki temu - sporo szybciej zużywają się elementy metalowo gumowe oraz amortyzatory, które są wyginane na bok, zamiast pracować w linii prostej.

IMO - nowe, markowe zawieszenie + amory i auto będzie się turlać jak nowe. Tylko nie LPR za 60 zł za wahacz, a porządny sprzęt (najlepiej OE).
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Stabilność toru jazdy

Numer postu:#5  Postprzez hucker » Pt 14:08, 24 lut 2017

Dziś jeździłem po błotku, autko jechało gdzie mu wygodniej tak jak pisał kolega albercik.
Dla porównania jadąc outlanderam mam wrażenie że porusza się po szynach, jest tak stabilny.
Może to kwestia masy.
Ostatnio edytowano So 19:41, 25 lut 2017 przez Pols, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Ortografia, art 11 regulaminu.
hucker
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 64
Dołączył(a): So 18:48, 04 cze 2016
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Panda: 1.2 gaz 4x4
Imię: Wojciech

Re: Stabilność toru jazdy

Numer postu:#6  Postprzez Albercik » Pt 15:16, 24 lut 2017

na pewno Panda ważąca 850 kg będzie się gorzej prowadziła w terenie niż outlander ważący ~1800 kg. Jeśli jednak auto jedzie gdzie chce to wygląda, że zależnie od nierówności, na jaką najdziesz - koło zmienia swój kąt pochylenia (gumy na wahaczach są "rozciągane") i koło wychodzi trochę bardziej na zewnątrz, lub do środka. Przez to auto zaczyna samo skręcać, lub - co gorsze - traci przyczepność, bo jedno koło chce uciekać w prawo, a drugie w lewo.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Stabilność toru jazdy

Numer postu:#7  Postprzez hucker » Pt 15:36, 24 lut 2017

Moja PANDA warzy nieco więcej , około 960 kg .
Może to być wina wyrobionej tulejki przedniego wahacza bo koło z prawej strony ma spory Luz przód-tył
hucker
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 64
Dołączył(a): So 18:48, 04 cze 2016
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Panda: 1.2 gaz 4x4
Imię: Wojciech

Re: Stabilność toru jazdy

Numer postu:#8  Postprzez Albercik » Pt 15:59, 24 lut 2017

no to jak masz luz, o którym wiesz to co się pytasz? :P :mrgreen: oczywiście, że wina tulei na wahaczach, bo w Pandzie masz tylko dolne wahacze :P

I pamiętaj, że wahacze wymienia się parami, bo jak padł jeden to i tak zaraz padnie drugi, a przynajmniej tylko raz zbieżność się ustawia. Warto też końcówki drążków wymienić bo kosztują grosze, a to i tak jedna robota jest.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Stabilność toru jazdy

Numer postu:#9  Postprzez arnold » Pt 17:41, 24 lut 2017

Napraw w końcu te auto, a i tak na drogach gruntowych będzie szukało drogi w koleinach których nie widzisz. Nawet różnice w lepkości tego błota będą robić różnicę.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Stabilność toru jazdy

Numer postu:#10  Postprzez tomek sunshine » Śr 0:13, 01 mar 2017

Moja nie ma 4x4 a daje sobie radę. Do domu po roztopach przestałem dopiero dojeżdżać jak zawiesiłem się podwoziem. Ja jestem mocno zdziwiony jak daje radę w terenie. Kolega CRV-ką 4x4 wymiękł bo zaraz obok drogi jakieś 50cm mam 3 metrową przepaść a Pandzia dała radę :D
Chyba dlatego ze to takie lekkie to leci górą jak się da w ogień.
tomek sunshine
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 39
Dołączył(a): Pn 21:57, 02 sty 2017
Lokalizacja: Gniezno
Panda: 1.1
Imię: Tomek

Re: Stabilność toru jazdy

Numer postu:#11  Postprzez grigoriew1 » Śr 11:46, 01 mar 2017

Niby temat oczywisty ale jak wygląda u kolegi hucker sytuacja z oponami? Moim zdaniem na trakcję auta na drodze nie utwardzonej największy wpływ mają opony. Masz jakieś dedykowane w teren? Ja jako, że wędkuje to często zjeżdżam z asfaltu i zauważyłem, że na zimówkach auto zdecydowanie lepiej radzi sobie w takich warunkach.
grigoriew1
Świeżak
 
Posty: 12
Dołączył(a): Cz 17:28, 19 sty 2017
Lokalizacja: Warszawa
Panda: 2010 1,2 BP+LPG
Imię: Grzegorz

Re: Stabilność toru jazdy

Numer postu:#12  Postprzez Albercik » Śr 11:57, 01 mar 2017

Grzegorz, nawet najlepsza opona nic nie da jak będzie miękkie, 'pływające' zawieszenie - po prostu koła będą jechały gdzie im się spodoba i wcale nie równolegle. Nawet jak będziesz miał nówki sztuki opony z najwyższej półki - i tak nie będą się trzymały drogi, jak koło będzie samo skręcać albo się wychylać na boki.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Stabilność toru jazdy

Numer postu:#13  Postprzez hucker » So 12:07, 04 mar 2017

Wahacze magneti marelli to oryginał ?
Czy pandzie 4x4 i zwykłej są montowane takie same wahacze ?
Ostatnio edytowano So 13:48, 04 mar 2017 przez hucker, łącznie edytowano 1 raz
hucker
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 64
Dołączył(a): So 18:48, 04 cze 2016
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Panda: 1.2 gaz 4x4
Imię: Wojciech

Re: Stabilność toru jazdy

Numer postu:#14  Postprzez morpheus1581 » So 13:30, 04 mar 2017

Magneti Marelli to oryginał. Sam takie brałem. Dobrze dopasowane. Polecam.
Tu masz sprawdzony link ale w opisie nie ma napisane ze do 4x4 pasują.
http://allegro.pl/magneti-marelli-wahac ... 03869.html
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Stabilność toru jazdy

Numer postu:#15  Postprzez hucker » So 15:05, 04 mar 2017

Z doborem wahaczy jest problem bo jedni mówią że do 4x4 pasuje ze zwykłego a inni twierdzą że nie . czy ktoś jest w stanie sprawdzić jak jest naprawdę.
hucker
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 64
Dołączył(a): So 18:48, 04 cze 2016
Lokalizacja: BIAŁYSTOK
Panda: 1.2 gaz 4x4
Imię: Wojciech

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 50 gości

cron