Opis wtyczek

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Opis wtyczek

Numer postu:#1  Postprzez Artur_kubica » Wt 0:37, 21 lut 2017

Mam pytanko, czy takie wtyczki umożliwią podłączenie radia 2 din ori z fiata?

Okreslenie rozmiaru o razka nie bylo możliwe - jak przez tapatalka wrzucic fotke?

Wysłane z mojego Xiaomi Redmi 4 Pro.
Samochody z całej Europy, pełna dokumentacja i fajne ceny.
Chcesz pewną pandę napisz na PW poszukam wg zamówienia.
Nie posiadam części, tylko całe samochody nie wraki.
Artur_kubica
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 121
Dołączył(a): Pt 12:04, 31 lip 2015
Lokalizacja: Rybnik
Panda: 100HP
Imię: Artur

Re: Opis wtyczek

Numer postu:#2  Postprzez JaceK » Wt 6:53, 21 lut 2017

Foto musi być na hostingu, np. Imgr.
PCP
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Re: Opis wtyczek

Numer postu:#3  Postprzez Albercik » Wt 12:41, 21 lut 2017

Po 1. fabryczne radio jest 1 din. jedynie ma duży panel.

Po 2. Szara wtyczka powinna być. Jedna zawierająca 8 przewodów (głośniki), druga 4 (GND, +15, CAN-Hi, CAN-Low).
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Opis wtyczek

Numer postu:#4  Postprzez Albercik » Wt 15:32, 21 lut 2017

Jeśli chodzi o radio i jego instalację, to pozwolę sobie zamieścić tutaj parę informacji:

Przewidziano trzy wersje radia:
• Radio z odtwarzaczem kaset (radio tape);
• Radio z odtwarzaczem CD (radio Cd);
• Radio z odtwarzaczem CD-MP3 (radio CD-MP3)*.

* Opcjonalnie z systemem głośnomówiącym o technologii bluetooth

Panel radia z odtwarzaczem kasetowym posiada wymiar 1 DIN, natomiast z CD i CD-MP3 wymiar 2 DIN.
Wersje CD i CD MP3 przygotowane są dla połączenia z interfejsem CAN niskiej prędkości B-CAN dla umożliwienia dialogu z innymi węzłami układu. Poprzez ten interfejs przesyłane są:
• Kod systemu antywłamaniowego
• Kontrola włączania (dla logiki wyłączania)
• Kontrola głośności w funkcji prędkości samochodu.
• Kontrola podświetlenia.
• Współpraca wyświetlacza zewnętrznego NQS.


Wersja dla radia kasetowego:
KONEKTOR A
Styk - Funkcja
A1 - CAN BUS (B),Sygnał I/U, Napięcie max 13,5V ,Prąd max 10mA
A2 - Normalnie Zamknięty
A3 - CAN BUS (A),Sygnał I/U, Napięcie max 13,5V ,Prąd max 10mA
A4 - Terminal 30 Sygnał I, Napięcie max 13V, Prąd max 10 A Zabezpieczenie zmiany biegunów
A5 - Normalnie Zamknięty
A6 - Nie podłączony
A7 - N.C. (przygotowanie + kluczyk)
A8 - MASA, Sygnał I, Napięcie max 0V, Prąd max 10 A Zabezpieczenie zmiany biegunów

KONEKTOR B - Głośniki. Nie chce mi się rozpisywać pinów, bo są oczywiste.

KONEKTOR C (Mini-ISO)
Styk - Funkcja
C1 - Nie podłączony
C2 - Nie podłączony
C3 - Nie podłączony
C4 - Nie podłączony
C5 - Nie podłączony
C6 - 12V przełączanie w booster U, Napięcie 13V, Prąd max 400mA
C7 - Telefon NF w + Sygnał I, Napięcie 11V, Prąd max 2mA
C8 - Telefon NF w - Sygnał I, Napięcie 11V, Prąd max 2mA
C9 - Mute telefonu, Sygnał I, Napięcie 13,5V, Prąd max 2mA
C10 - Sygnał A sterowanie z koła kierownicy, Sygnał I/U, Napięcie 5V, Prąd max 20mA
C11 - Sygnał B sterowanie z koła kierownicy, Sygnał I/U, Napięcie 5V, Prąd max 20mA
C12 - Masa sygnału sterowania z koła kierownicy, Sygnał I/U, Napięcie0V, Prąd max 40mA
C13 - ASCI-BUS w (dla cdc) Sygnał U, Napięcie 5V, Prąd max 11mA
C14 - ASCI-BUS out (dla cdc) Sygnał I, Napięcie 5V, Prąd max 11mA
C15 - 12V ciągle (dla cdc) Sygnał U, Napięcie 13,5V, Prąd max 10A
C16 - 12V przełączane (dla cdc) Sygnał U, Napięcie 13V, Prąd max 400mA
C17 - ASCI-BUS Masa, Sygnał I/U, Napięcie0V, Prąd max 10A
C18 - NF-Masa wejściowa (dla cdc), Sygnał I, Napięcie 0V, Prąd max 2mA
C19 - Wejście L (dla cdc), Sygnał I, Napięcie 2V, Prąd max 1mA
C20 - Wejście LR(dla cdc), Sygnał I, Napięcie 2V, Prąd max 1mA


Wersja dla radia CD i CD-MP3:

KONEKTOR A
Styk - Funkcja
A1 - CAN BUS (B),Sygnał I/U, Napięcie max 13,5V ,Prąd max 10mA
A2 - Normalnie Zamknięty
A3 - CAN BUS (A),Sygnał I/U, Napięcie max 13,5V ,Prąd max 10mA
A4 - Terminal 30 Sygnał I, Napięcie max 13V, Prąd max 10 A Zabezpieczenie zmiany biegunów
A5 - Zasilanie anteny
A6 - Nie podłączony
A7 - Terminal 15
A8 - MASA, Sygnał I, Napięcie max 0V, Prąd max 10 A Zabezpieczenie zmiany biegunów

KONEKTOR B - Głośniki. j./w.

KONEKTOR C - j./w.

Objaśnienie:
Terminal 15 (+15) - zasilanie przełączane stacyjką
Terminal 30 (+30) - zasilanie stałe z akumulatora
cdc - CD-Changer (zmieniarka)
ASCI-BUS - szyna komunikacyjna dla zmieniarki
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Opis wtyczek

Numer postu:#5  Postprzez Artur_kubica » Wt 21:32, 21 lut 2017

https://uploads.tapatalk-cdn.com/201702 ... 640401.jpg

Wysłane z mojego Xiaomi Redmi 4 Pro.

EDIT:

Uczę się tego tapatalka. Taka kostka jest w radiu do tego jeszcze antena. Wystarczy do radia 2 din najlepiej takiego jakie mam w mojej 100hp.

Wysłane z mojego Xiaomi Redmi 4 Pro.
Ostatnio edytowano Śr 22:29, 22 lut 2017 przez Pols, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Scalono posty. Proszę używać edycji!
Samochody z całej Europy, pełna dokumentacja i fajne ceny.
Chcesz pewną pandę napisz na PW poszukam wg zamówienia.
Nie posiadam części, tylko całe samochody nie wraki.
Artur_kubica
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 121
Dołączył(a): Pt 12:04, 31 lip 2015
Lokalizacja: Rybnik
Panda: 100HP
Imię: Artur

Re: Opis wtyczek

Numer postu:#6  Postprzez JargoV » Wt 22:19, 21 lut 2017

Niestety do nieruszanego 2DIN nie podejdzie, nie ma CANa.
Teraz są dwie opcje:
1.Podciągnięcie dwóch przewodów do CANa
2.Założenie radia 2DIN które ma usunięty CANcheck, jednak wtedy traci się wyświetlanie informacji na liczniku i zmianę głośności zależną od prędkości.
JargoV
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 343
Dołączył(a): N 0:43, 22 lis 2015
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 28
Panda: Panda II 1.1 2009r
Imię: Jarek

Re: Opis wtyczek

Numer postu:#7  Postprzez Albercik » Wt 23:09, 21 lut 2017

Masz taką samą instalację, jak ja miałem, czyli "przygotowanie do montażu radia" (auto fabrycznie bez radia, radio dokładane w salonie jakiś soniak).

W fiacie CANy nie są skręcane, więc wystarczą Ci dwa przwody LGY 0,35mm, do tego dwa konektory MQS (VW: 000979009E) oraz dwa konektory do wtyczki ISO.

Z kabli, które teraz masz - zostawiasz tylko dwa, resztę wyjmujesz z wtyczki zakładasz koszulki termokurczliwe na końce.

Przewody od CANa się wtyka do białej wtyczki w BCM (jak zdejmiesz klapkę - wtyczka po lewej, na górze). Jak masz trochę pojęcia o kablach - czas montażu maks 25 minut.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Opis wtyczek

Numer postu:#8  Postprzez Roni » So 18:50, 04 mar 2017

Mam Pandę II teoretycznie bez radia fabrycznego (zamontowałem kenwooda ) chciałbym zamontować orginalne radio CD i teraz moje pytania czy jak kupię używkę to podepnę i uruchomię radio bez niczego czy auto ma odpowiednie kostki i instalację (coś ma bo radio podłączyłem) czy te radia mają jakieś kody i trzeba je programować ?
Pozdrawiam Robert
Roni
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 6
Dołączył(a): Pt 20:44, 03 mar 2017
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 52
Panda: Panda II 1.1
Imię: ROBERT

Re: Opis wtyczek

Numer postu:#9  Postprzez Albercik » So 22:40, 04 mar 2017

Jeśli zamontowałeś radio kenwooda i Ci działa to masz instalację przystosowaną pod niefabryczne radio. Żeby podłączyć fabryczne radio potrzebujesz doprowadzić dwa przwody pomiędzy BCM, a radiem. Do podłączenia radia potrzebujesz kodu oraz wykonania kodowania w BCM. Do ogarnięcia w pół godziny.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Opis wtyczek

Numer postu:#10  Postprzez Roni » So 22:49, 04 mar 2017

Hej, podpiąłem przez przejściówkę bo ogólnie nic nie było ,znaczy brak radia.Ciężko w razie co z tymi kabelkami i kodowaniem ? jak będę kupować radio to mam wymagać do niego kodu ? Jak coś mógłbym na Ciebie liczyć w sensie pomocy ? :pub:
Pozdrawiam Robert
Roni
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 6
Dołączył(a): Pt 20:44, 03 mar 2017
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 52
Panda: Panda II 1.1
Imię: ROBERT

Re: Opis wtyczek

Numer postu:#11  Postprzez Albercik » N 1:59, 05 mar 2017

Nie czaję. Przez jaką przejściówkę?

Telefon masz w moim podpisie ;)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Opis wtyczek

Numer postu:#12  Postprzez Roni » N 12:28, 05 mar 2017

Zdaje się że ISO tak mi się wydaje bo to 13 lat temu było, muszę radio wyjąć
Pozdrawiam Robert
Roni
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 6
Dołączył(a): Pt 20:44, 03 mar 2017
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 52
Panda: Panda II 1.1
Imię: ROBERT

Re: Opis wtyczek

Numer postu:#13  Postprzez Albercik » Pn 8:49, 06 mar 2017

No iso masz fabrycznie. Z radia też wystaje Ci iso. Stąd się zastanawiam jaka przejściówka ;)
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Opis wtyczek

Numer postu:#14  Postprzez thorhawk » Cz 21:44, 20 kwi 2017

Witam
Mam ogromną prośbę do kolegi Albercik-a ,i nie tylko
proszę o jakieś jpg z podłączeniem wtyczki w BCM z miejscem podpięcia kabli can-a i can-b
kostkę iso-w radyjku opanowałem :D ,ale kostki w body to "rączki odrobinkę się trzęsą"
z uwagi ze nie modę namierzyc dobrego opis kostek w body .Pozwolę sobie podpiąc jpg.body kolegi Albercik-a z innego postu.

https://pbbj9g.bn1303.livefilestore.com ... 9&cropmode

http://www.pandaclubpolska.org/forum/vi ... 22#p156122

Wiem ze mam jeszcze duuzo do zrobienia (nauki w czytaniu schematach itp).Pozytywna pomoc mile widziana .
Pozdrawiam .
thorhawk
Świeżak
 
Posty: 4
Dołączył(a): Cz 18:01, 20 kwi 2017
Lokalizacja: Krosno
Panda: Panda 1,1 2007
Imię: Konrad

Re: Opis wtyczek

Numer postu:#15  Postprzez JargoV » Pt 0:46, 21 kwi 2017

Znalazłem kiedyś na elektrodzie ciekawy plik z rozpiską wraz z poszczególnymi pinami wszystkich gniazd w BCM. Nigdzie go tu na forum nie widziałem, a może się przydać ;)
https://drive.google.com/file/d/0B2TAZV ... p=drivesdk (Gdybym go przez przypadek usunął z dysku to pisać na PW)

A do rzeczy:
CAN-A 7 pin gniazda O
CAN-B 2 pin gniazda O
W .doc do którego dałem linka jest opisana numeracja pinów w gnieździe. ;)
JargoV
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 343
Dołączył(a): N 0:43, 22 lis 2015
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 28
Panda: Panda II 1.1 2009r
Imię: Jarek

Następna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 3 gości

cron