Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#16  Postprzez tomek sunshine » Cz 21:49, 02 lut 2017

Węże do dużego obiegu gorące a węże do nagrzewnicy letnie. Albo termo do dupy i otwiera cały czas na duży albo nagrzewnica syfem zawalona i mały prześwit albo ta Panda tak ma :D
tomek sunshine
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 39
Dołączył(a): Pn 21:57, 02 sty 2017
Lokalizacja: Gniezno
Panda: 1.1
Imię: Tomek

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#17  Postprzez morpheus1581 » Cz 21:54, 02 lut 2017

Skoro węże od dużego gorące to od nagrzewnicy też powinny być. Albo zapowietrzona albo glonojady!!!
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#18  Postprzez tomek sunshine » Cz 22:01, 02 lut 2017

Albercik napisał(a):Mi zawsze pływa ten wskaźnik. Najpierw nagrzewa się do 90 st., następnie otwiera się termostat i temp. spada (wskazówka) tak na 1/4 i znowu się zagrzewa do połowy po jakimś czasie. 1.1 tak ma.


Jak radośnie dobije idealnie do środka skali to stoi tam przyklejona na na super-glue cokolwiek by się nie stało.

Albercik napisał(a):Woda przepływa z silnika przez nagrzewnicę do zbiornika wyrównawczego więc nie ma opcji, żeby temperatura płynu w zbiorniku przekrczyła 85 stopni. Chyba, że masz ograniczony przepływ płynu przez nagrzewnicę. A czy wraz ze wzrostem temperatury nie sztywnieją Ci węże te od/do nagrzewnicy?


Dzisiaj sondę wsadzałem do wyrównawczego i miała tam 95 st a wiem że ta sonda zaniża wyniki... Wiatrak włącza się ale tylko na 2-3 sekundy i też tak kręci bo kręci. W KAŻDYM innym aucie jak się załączy wiatrak to słychać że wyje a i potrafi palca odciąć nieuważnemu człowiekowi. U mnie chodzi natomiast jak wiatraczek z odpustu dla dzieci - bez obaw bym go zatrzymał ręką. Serio.

Czy wąż od nagrzewnicy puchnie- nie raczej nie. Ciepły chyba nawet bardziej miekki niż zimny.
tomek sunshine
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 39
Dołączył(a): Pn 21:57, 02 sty 2017
Lokalizacja: Gniezno
Panda: 1.1
Imię: Tomek

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#19  Postprzez morpheus1581 » Cz 22:08, 02 lut 2017

Słuchaj Tomek. A może sam zawór od regulacji temp. do kitu?
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#20  Postprzez tomek sunshine » Cz 22:11, 02 lut 2017

Zawór do regulacji temperatury? Tzn termostat ?
tomek sunshine
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 39
Dołączył(a): Pn 21:57, 02 sty 2017
Lokalizacja: Gniezno
Panda: 1.1
Imię: Tomek

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#21  Postprzez morpheus1581 » Cz 22:23, 02 lut 2017

Nie. Ten w kabinie. Do włączania ogrzewania.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#22  Postprzez tomek sunshine » Cz 23:28, 02 lut 2017

Faktycznie, nie pomyślałem w ten sposób. Właściwie nawet nie wiem jak on działa ale logicznie to steruje ilością ciepłej wody przepływającej przez nagrzewnicę jak zawór kulowy w kranie.
tomek sunshine
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 39
Dołączył(a): Pn 21:57, 02 sty 2017
Lokalizacja: Gniezno
Panda: 1.1
Imię: Tomek

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#23  Postprzez arnold » Pt 6:04, 03 lut 2017

Panda nie ma sterowania temperaturą za pomocą klap? Przepływ przez nagrzewnice staly?

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#24  Postprzez kokoko1x » Pt 9:44, 03 lut 2017

Pewnie, że klapy.

A wahania temperatury są spowodowane uwalonym termostatem, a nie 'ten typ tak ma'.
kokoko1x
Świeżak
 
Posty: 45
Dołączył(a): Śr 13:26, 03 lut 2016
Lokalizacja: Werkhausen
Panda: 1.2
Imię: Jakub

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#25  Postprzez Albercik » Pt 12:00, 03 lut 2017

Marcin, jaki, kurde, zawór??? Tam nie ma żadnego zaworu. To nie 126p...

Tomek, a ile czasu zajmuje Ci nagrzanie auta do połowy skali? Może masz termos na dużym obiegu cały czas?

Ogólnie - ze schematów wygląda na to, że w Pandzie 1.1 jest jeden czujnik temperatury płynu do wszystkiego. Wkręcony jest w silnik, po prawej stronie (patrząc od przodu) za komputerem/sterownikiem silnika. Dwuprzewodowa wtyczka. Sygnał z czujnika idzie do sterownika silnika, skąd CANem idzie do BCM (i dalej na zegary), oraz analogowo idzie do skrzynki bezpieczników pod maską do przekaźnika T06 (pierwszy bieg wiatraka) oraz do przekaźnika T07 (drugi bieg wentylatora). Z przekaźnika T06 idzie zasilanie przez opornik do silnika wiatraka, a z T07 - idzie bezpośrednio.

Na moje oko - masz coś zapowietrzone nadal w silniku.

W najgorszym razie - walnięta pompa wody.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#26  Postprzez morpheus1581 » Pt 12:30, 03 lut 2017

Albercik napisał(a):Marcin, jaki, kurde, zawór??? Tam nie ma żadnego zaworu. To nie 126p...

W 126p było ogrzewanie na powietrze. :P

:/ no fakt. Nigdy tego nie rozbierałem. No ale jakoś musi sie regulować ciepło/zimno tym pokrętłem w aucie.
Skoro pisze, że węże gorące a nagrzewnica odpowietrzona to pomyślałem, że może w tym pokrętle tkwi przyczyna. Dobra. To może coś z tymi klapami? Chociaż nadal bym się upierał, że ma nagrzewnicę zasyfioną, biorąc pod uwagę film który kiedyś pokazał.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#27  Postprzez Albercik » Pt 14:39, 03 lut 2017

Ale przecież pisze wyraźnie, że węże od chłodnicy gorące, a od nagrzewnicy lekko ciepłe tylko...
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#28  Postprzez arnold » Pt 14:49, 03 lut 2017

Może być niedrożna nagrzewnica, to nie wykluczone. Reguluje się ilością powietrza które omija lub przepływa przez stale ciepłą nagrzewnicę.

Wysłane z mojego SM-G930F przy użyciu Tapatalka
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#29  Postprzez morpheus1581 » Pt 15:18, 03 lut 2017

Albercik napisał(a):Ale przecież pisze wyraźnie, że węże od chłodnicy gorące, a od nagrzewnicy lekko ciepłe tylko...


Pisał również ze z odpowietrznika leci płyn. Skoro węże na chłodnicy gorące to jakim cudem na nagrzewnicy chlodne ? -skoro leci płyn.
Coś mi się wydaje ze jest mocno zamulona i płyn dochodzi ale nie ma dobrego obiegu.
morpheus1581
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 1900
Dołączył(a): N 20:56, 12 paź 2014
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 43
Panda: Była Panda jest Fabia
Imię: Marcin

Re: Panowie a jak Wam te Pandy grzeją?

Numer postu:#30  Postprzez Albercik » Pt 16:21, 03 lut 2017

morpheus1581 napisał(a):
Albercik napisał(a):Coś mi się wydaje ze jest mocno zamulona i płyn dochodzi ale nie ma dobrego obiegu.


Też tak myślę. Węże chłodne, bo płyn wolno leci i się wychładza.

Tomek, a zrób taki manewr - jak będziesz miał zimne auto - odpal, ale z wyłączonym całkowicie nawiewem. Jak się rozgrzeje solidnie - dopiero włącz nawiew (ciepłe na maksa i wiatrak na '3'). Zobacz co się stanie. Jeśli nasze teorie są słuszne to najpierw powinno polecieć Ci gorące powietrze (przez chwilę) i się powinno zacząć wychładzać. Po jakiejś chwili już powinno znowu lecieć zimne. Jeśli tak - nagrzewnica do wymiany.
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości

cron