sterownik silnika kończy żywot ?

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: sterownik silnika kończy żywot ?

Numer postu:#31  Postprzez Romix13 » So 16:39, 16 sty 2016

kesikp napisał(a):Gdzie w pandzie jest ten sterownik? Gdzieś pod maską?

Dokładnie jak na zdj.powyżej. Idą do niego dwie wtyczki z główną wiązką. Z tym że twój IAW 5AF będzie mniejszy niż ten na zdj.
Na aledrogo są oferty regeneracji już od 250 zeta.
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: sterownik silnika kończy żywot ?

Numer postu:#32  Postprzez w5minut_pl » So 14:44, 23 sty 2016

Dwa tygodnie temu wymieniłem u siebie sterownik na używkę i z dzisiejszej perspektywy uważam że trzeba było kupić nowy.
Rozmawiałem z gościem który regeneruje te rzeczy i dowiedziałem się że regenerują głównie handlarze. Taki sprzęcik podziała kilka miesięcy i padnie ewidentnie. To jego słowa.
Więc póki co zastanawiam się nad zakupem nowego.
Nie wiem jaki to ma związek ale myślę że warto posmarować centralkę pastą termoprzewodzącą. Spód centralki i radiator są z aluminium i utleniają się ograniczając odprowadzanie ciepła ze spodu centralki.
w5minut_pl
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 195
Dołączył(a): So 18:36, 12 mar 2011
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1,1 razy 2
Imię: Andrzej

Re: sterownik silnika kończy żywot ?

Numer postu:#33  Postprzez wojtek69 » So 19:19, 30 sty 2016

Witam, nie wiem czy jeszcze ten temat jest aktualny ? ale jest jeszcze możliwość taka, że wtyczki do sterownika - te dwie wiązki (krótka i dłuższa)przy akumulatorze zanieczyściły się żelem którym są zabezpieczone przed wilgocią. Wystarczy je oczyścić dobrze z tego żelu - trzeba odpiąć aku, bo inaczej wyskoczy kupa błędów, można wyjmować piny z wtyczki pojedynczo. W moim przypadku wystarczyło wyczyścić 4 piny.
Regeneracja polega właśnie na czyszczeniu wszystkich brudnych pinów i to nie zawsze skutecznie, bo tylko zeskrobią ten żel a powinno się go wyczyścić dobrze i odtłuścić jakimś płynem. Może być spray do połączeń elektrycznych. I właśnie za to czyszczenie płacisz kupując regenerowany sterownik tylko nie mówią o tym, że trzeba też wyczyścić wtyczki do kompa.
Spróbuj najpierw sam tego sposobu a dopiero potem myśl nad wydaniem kasy.
Pozdrawiam .

Wysłane z mojego HTC J Z321e przy użyciu Tapatalka
Ostatnio edytowano N 17:41, 31 sty 2016 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Drobne literówki.
wojtek69
Świeżak
Avatar użytkownika
 
Posty: 11
Dołączył(a): Wt 8:29, 08 gru 2015
Lokalizacja: wolomin
Panda: 1.2 LPG Dynamic
Imię: wojtek

Re: sterownik silnika kończy żywot ?

Numer postu:#34  Postprzez marcink52 » So 15:35, 05 lis 2016

Witam, u mnie nic się nie dzieje ale, po podpięciu elm 327 (bluetooth-Torque)) pokazuje u1600. Powinienem to skasować czy raczej nic nie ruszać?
Kobiety nie można zmienić. Można zmienić kobietę, ale to niczego nie zmienia.
marcink52
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 54
Dołączył(a): N 13:10, 23 paź 2016
Lokalizacja: LDZ
Wiek: 47
Panda: 1108/2005r.
Imię: Marcin

Re: sterownik silnika kończy żywot ?

Numer postu:#35  Postprzez gregory1979 » So 23:01, 05 lis 2016

Możesz skasować, ale jeśli będzie się powtarzać to może oznaczać że coś niedobrego dzieje się ze sterownikiem ECU.
gregory1979
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1075
Dołączył(a): Śr 20:54, 04 sty 2012
Lokalizacja: Środa Wlkp. PSR
Wiek: 44
Panda: Fiat Tipo 1.4 LPG BRC była 0.9 TwinAir Turbo 2012 r. LPG BRC oraz 1.1 Actual 2003 r. LPG BRC
Imię: Grzegorz

Re: sterownik silnika kończy żywot ?

Numer postu:#36  Postprzez w5minut_pl » Wt 1:31, 22 lis 2016

Sprawdź czas ładowania cewek, powinno być około 2500 i dla obu tyle samo.
w5minut_pl
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 195
Dołączył(a): So 18:36, 12 mar 2011
Lokalizacja: Łódź
Panda: 1,1 razy 2
Imię: Andrzej

Re: sterownik silnika kończy żywot ?

Numer postu:#37  Postprzez Dorian1.1 » Wt 18:44, 22 lis 2016

wojtek69 napisał(a):Witam, nie wiem czy jeszcze ten temat jest aktualny ? ale jest jeszcze możliwość taka, że wtyczki do sterownika - te dwie wiązki (krótka i dłuższa)przy akumulatorze zanieczyściły się żelem którym są zabezpieczone przed wilgocią. Wystarczy je oczyścić dobrze z tego żelu - trzeba odpiąć aku, bo inaczej wyskoczy kupa błędów, można wyjmować piny z wtyczki pojedynczo. W moim przypadku wystarczyło wyczyścić 4 piny.
Regeneracja polega właśnie na czyszczeniu wszystkich brudnych pinów i to nie zawsze skutecznie, bo tylko zeskrobią ten żel a powinno się go wyczyścić dobrze i odtłuścić jakimś płynem. Może być spray do połączeń elektrycznych. I właśnie za to czyszczenie płacisz kupując regenerowany sterownik tylko nie mówią o tym, że trzeba też wyczyścić wtyczki do kompa.
Spróbuj najpierw sam tego sposobu a dopiero potem myśl nad wydaniem kasy.
Pozdrawiam .

Wysłane z mojego HTC J Z321e przy użyciu Tapatalka



Litości proszę... Jeśli uważasz, że to jest regeneracja podzespołu elektronicznego to naprawdę radzę pójść do jakiegoś elektronika i zapłacić jemu za to by dał Tobie tylko popatrzeć jak taki sterownik regeneruje.

Oczywiście, że przyczyną nieprzewodzenia może być zaśniedziały styk. Naprawdę uwierz mi na słowo niewielu elektroników "kasuje" za czyszczenie pinów tyle co za regeneracje bo czyszczenie pinów kosztuje 50zł a regeneracja sterownika( niekoniecznie od Pandy) potrafi 500 i więcej.


CZYSZCZENIE PINÓW TO NIE REGENERACJA STEROWNIKA
Za kierownicą Pandy życie staje sie piekniejsze:-)
Niebiesko-biały znikający punkt... Spokojnie to tylko ja i moja Pandzia:-)
http://www.facebook.com/PandapoBydgosku Zapraszam

MES, ELM, KKL i wiedza zawsze pod ręką jesteś w Bdg kontaktuj się :)
Dorian1.1
Wieczny Szperacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1892
Dołączył(a): N 21:59, 09 wrz 2012
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 30
Panda: 1.1 54km van 2004r
Imię: Dorian

Re: sterownik silnika kończy żywot ?

Numer postu:#38  Postprzez Albercik » Wt 23:13, 22 lis 2016

Dopiero co uruchomiłem mojego golfa, który przez trzy dni nie chciał odpalać. tysiąc błędów w sterowniku silnika, i to takich bez sensu, nie dawał w ogóle prądu na przekaźniki etc. Ogólnie - klasyczne objawy padniętego sterownika silnika. Książkowe wręcz. I co się okazało?

Jedno, że przegnił kabel doprowadzający prąd do skrzynki z bezpiecznikami. Dwa, że złącze wchodzące do sterownika silnika było całe zielone i już żyło własnym życiem. Po wyczyszczeniu - wszystko śmiga jak nowe. Dodam, że auto z 2011 roku, 98 tyś. km przebiegu, po ostrym dzwonie z przodu.

Jaki z tego morał? A taki, że obaj macie trochę racji. Czasem "regeneracja" to tylko wyczyszczenie styków i można latać, ale czasem jest usterka mechaniczna układu scalonego we wnętrzu sterownika i wtedy to już nie jest 15 minut zabawy z wtyczkami...
Mój passat na motostat.pl:Obrazek

Informacje, porady, części: 666-013-348

Zabawy z CAN'em: http://canbusfreaks.ovh/blog/
Albercik
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2697
Dołączył(a): Śr 20:57, 13 lip 2016
Lokalizacja: Warszawa
Wiek: 38
Panda: Passat 3C Variant 2008 2.0TDI DSG
Imię: Tomasz

Poprzednia strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 8 gości

cron