Albercik napisał(a):Lanie 5W40 do silnika przystosowane go na 10W40 to też słaby pomysł...
Albercik napisał(a):Marcin, to nie o datę chodzi, bo mechanicy starej daty jak słyszeli "200 tys. km na blacie" to kazali lać mineralny...
Ros0mak napisał(a):Albercik napisał(a):Lanie 5W40 do silnika przystosowane go na 10W40 to też słaby pomysł...
Hyyymmm... dlaczego? Sprecyzuj swoje zdanie.
Albercik napisał(a):
Jeśli silnik jest przystosowany do 10W40 to w przypadku zalania 5W40 (lub co gorsze 5W30 jak ja) - rośnie ryzyko zerwania filmu olejowego.
Albercik napisał(a):Ros0mak napisał(a):Albercik napisał(a):Lanie 5W40 do silnika przystosowane go na 10W40 to też słaby pomysł...
Hyyymmm... dlaczego? Sprecyzuj swoje zdanie.
Dlatego, że 5W30 jest rzadszy i ma niższy stopień lepkości. Jeśli silnik jest przystosowany do 10W40 to w przypadku zalania 5W40 (lub co gorsze 5W30 jak ja) - rośnie ryzyko zerwania filmu olejowego.
kampress napisał(a):A tak na poważnie to ja miałem oryginalnie zalane Selenią 5W40, którą to wymieniłem teraz na Total Quartz 5W40 i mam nadzieję że nie wyrządziłem krzywdy silnikowi...
Ros0mak napisał(a):Zmiana z jednej marki na inną przy zastosowaniu tej samej klasy lepkościowej to prawie żadna zmiana...nic się nie stanie.
morpheus1581 napisał(a):Moje zdanie to leć jak najduzej taki jak od nowości.
Ros0mak napisał(a):Na twoim miejscu to zwróciłbym uwagę na liczbę TBN, bo masz LPG.
Zmiana z jednej marki na inną przy zastosowaniu tej samej klasy lepkościowej to prawie żadna zmiana...nic się nie stanie.
Powrót do Mechanika - problemy techniczne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 14 gości