Dzisiaj dołożyłem opornik, który "emuluje" obecność zaworu EGR. Zgodnie z opisem
bogo78Zdjęcie przed zaizolowaniem. Po, nie mam, bo zaczęło lać.
Czy coś to dało? Według mnie tak. I jestem przekonany, że to nie jest efekt placebo. Przejechałem tylko ok 30 km - w różnych warunkach, miasto-trasa - ale poczyniłem pewne spostrzeżenia.
Przed montażem opornika, zawór EGR miał zmniejszony przepływ, co skutkowało błędem
P0401 - Zawór EGR. Poza tym, była potężna turbo dziura, objawiająca się przyśpieszaniem dopiero od 2200 rpm. W wyniku tego, zmiana biegów musiała następować przy wyższych obrotach, co oczywiście miało wpływ również na spalanie, bo trzeba było mocniej deptać po gazie.
Po montażu, auto przyśpiesza chętniej, już od ok. 1850 rpm. Biegi można zmieniać niżej, spadło spalanie chwilowe. Jazda na 5 biegu, bez nadwyrężania silnika, jest możliwa już przy 60 km/h (przed min 70km/h). Elastyczność na 5 biegu również się poprawiła, przy 80 km/h płynnie przyspiesza. Wcześniej musiałem zredukować na 4 bo mulił po wdepnięciu gazu. Za jakiś czas sprawdzę, czy spadło ogólne spalanie.