zibi63 napisał(a):Prawdą też jest, że niewiele olejów 5w40 to pełne syntetyki ( w związku z tym zmiana klasy 10w40 na 5w40 nie jest problemem), przeważnie są to oleje HC. Producent tylko robi sobie reklamę i to często skuteczną. A my jesteśmy skazani na dylematy podczas ich wyboru. Ale myślę, że większość z nas po pewnym czasie dochodzi do tych samych wniosków.
zibi63 napisał(a):Rabin 1983 nie zalewaj żadnym 0w40. Miałem takiego Mobila. Za rzadki, wręcz woda.Po dłuższym postoju po odkręceniu korka było całkowicie sucho pod pokrywą rozrządu. [...]
(po odkręceniu korka w przeciwieństwie do Mobila 0w40 wyczuwa się jego cienką warstwę).
zibi63 napisał(a):Z czystym sumieniem polecam Selenię 5w40 KPE (wróciłem do niej po eksperymentach z Mobilem 0w40 i Liqui Molly 5w40 - pierwszy za rzadki, drugi nic rewelacyjnego). W serwisie kiedyś wołali za nią 65 dych za 1l. Na alledrogo kupisz za 38 zeta (kupuję w Ricambioriginali).
RABIN1983 napisał(a): zmienimy teraz na 5w40, padło na fuchsa Titan GT1 XTL
Zbibi63 napisał(a):Liqui Molly 5w40 - nic rewelacyjnego
Za rzadki, wręcz woda.Po dłuższym postoju po odkręceniu korka było całkowicie sucho pod pokrywą rozrządu. Niby rzadki olej szybciej płynie ale zanim szybciej dopłynie też trochę to trwa i niestety drze cylindry.
Natomiast na pewno polecałem każdy 5w40 klasy C3
Powrót do Mechanika - problemy techniczne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Google [Bot] i 9 gości