Numer postu:#296 przez zibi63 » Pt 22:02, 22 maja 2015
Film w niektórych momentach nieco rozśmiesza. Nie wiem czemu ma służyć dolewanie oleju porcjami i sprawdzanie. Dla Pandy 1.2 (69 KM) instrukcja podaje olej w ilości 2,8 l i tyle wlewam od razu. Wychodzi pod max. Sprawdzam pro forma. Nigdy też nie jest zaraz po wlaniu pod kreskę, dopiero po pewnym czasie olej ścieka w całości. Trochę wygląda mi to na przerost formy nad treścią. No i drobny szczegół- w Pandzie benzyna nie wymienia się wkładu lecz cały filtr. A tak w ogóle często sprawdzam, czy mam olej pod max , w razie czego uzupełniam i tak zawsze trzymam. Gdzieś spotkałem się ze stwierdzeniem, że Pandy tak lubią mieć- w dieslu ze względu na łańcuszek , a w benzynie nie znalazłem informacji dlaczego. Podobno niektóre silniki z wariatorem tego wymagają. Ale w 1.2 wariator jest tak umieszczony, że raczej nie ma takiej potrzeby. Czy chodzi o to że ilość oleju jest stosunkowo mała i może to pogorszyć skuteczność chłodzenia (bo olej nie tylko smaruje), czy się mylę, ktoś coś na ten temat wie ?