Problem z silnikiem 1.1 40kW

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Problem z silnikiem 1.1 40kW

Numer postu:#1  Postprzez Paweł96 » Pn 23:23, 25 maja 2015

Witam, mam problem z silnikiem z Pandy rocznik 2008 1.1 40kW z LPG II gen. Objawy to brak mocy, kopcenie, wypięty czujnik położenia wałka rozrządu (nie wiem do czego ma być przykręcony, ponieważ nie ma nigdzie miejsca na niego chyba, że był przykręcony do obudowy paska rozrządu w co wątpię), poprzedni właściciel twierdził, że wodę bierze. Link niżej do silnika jak to wygląda. To, aby na pewno pokrywa zaworów od pandy?
https://lh3.googleusercontent.com/-o_Lf_F3pITM/VWOK7WIYg5I/AAAAAAAAABI/WWYkKJ_g82s/s512/s.jpg
Paweł96
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): Pn 16:12, 25 maja 2015
Lokalizacja: Olkusz
Panda: 1.1
Imię: Paweł

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

Numer postu:#2  Postprzez Dorian1.1 » Wt 7:47, 26 maja 2015

Pokrywa zaworów jest nie od pandowego silnika, tzn nieprzystosowana do czujnika wałka rozrządu. Jeśli masz czujnik a nie masz gdzie go przykręcić to silnik i wiązkę masz pandową. Problem w tym, że raczej by nie odpaliło auto gdyby czujnik nie zczytywał położenia.

Zmień pokrywę zamontuj czujnik.
Za kierownicą Pandy życie staje sie piekniejsze:-)
Niebiesko-biały znikający punkt... Spokojnie to tylko ja i moja Pandzia:-)
http://www.facebook.com/PandapoBydgosku Zapraszam

MES, ELM, KKL i wiedza zawsze pod ręką jesteś w Bdg kontaktuj się :)
Dorian1.1
Wieczny Szperacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1892
Dołączył(a): N 21:59, 09 wrz 2012
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 30
Panda: 1.1 54km van 2004r
Imię: Dorian

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

Numer postu:#3  Postprzez arnold » Wt 14:48, 26 maja 2015

Tu może być cały silnik sprzed okresu wtrysku MPI. Koło rozrządu ma pierścień do współpracy z czujnikiem? Bez czujnika auto chodzi, bez sekwencji wtrysku.

Twoja Panda w tym roczniku powinna mieć nowy typ pokrywy z okrągłym korkiem i magistralą olejową.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

Numer postu:#4  Postprzez zecer1971 » Wt 20:14, 26 maja 2015

arnold napisał(a):Tu może być cały silnik sprzed okresu wtrysku MPI. Koło rozrządu ma pierścień do współpracy z czujnikiem? Bez czujnika auto chodzi, bez sekwencji wtrysku.

Twoja Panda w tym roczniku powinna mieć nowy typ pokrywy z okrągłym korkiem i magistralą olejową.


Dokładnie... mi to wygląda na silnik SPI
zecer1971
Zasłużony dla PCP
Avatar użytkownika
 
Posty: 859
Dołączył(a): Pt 23:07, 05 lis 2010
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 52
Panda: Była Active z klimą
Imię: Tomek

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

Numer postu:#5  Postprzez Paweł96 » Wt 21:15, 26 maja 2015

No właśnie na kole od rozrządu nie ma żadnego pierścienia. Jest samo koło (bo pierścień powinien wystawać lekko ponad zęby koła zębatego, no nie?).
tak wygląda reszta silnika
https://lh3.googleusercontent.com/-KPAy1xki1S0/VWTBjFM2rGI/AAAAAAAAABs/L8weqcxONkA/s640/20150526_203942.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-UhHrdqLfwA4/VWTBKQGpZdI/AAAAAAAAABc/dL0Ruheg7CM/s512/20150526_204004.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-b_PKhSY2Ii4/VWTCavuqKoI/AAAAAAAAACE/_iTG09q5CMU/s512/20150526_204334.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-tqJZVIs4M7A/VWTBMl4t8HI/AAAAAAAAABk/IxCTFB5BJ4g/s512/20150526_204015.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-C8qkUfPBuDU/VWTB2akYEeI/AAAAAAAAAB0/DEtwhcYnu1o/s512/20150526_204027.jpg
https://lh3.googleusercontent.com/-nQdbi8fRguA/VWTCHszwPoI/AAAAAAAAAB8/udyohO19Uk8/s512/20150526_204118.jpg

A i jeszcze pytanko takie mam to jest SPI czy MPI i przy przekładce silnika na normalny w sensie na taki z możliwością zamontowania czujnika wałka rozrządu, to wystarczy sam silnik, czy kompa też trzeba albo jakieś jeszcze inne sterowniki? Z góry dzięki :wink:
tutaj nawet do tego silnika obudowa filtra powietrza nie pasuje otworami mocującymi..
Paweł96
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): Pn 16:12, 25 maja 2015
Lokalizacja: Olkusz
Panda: 1.1
Imię: Paweł

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

Numer postu:#6  Postprzez arnold » Wt 21:45, 26 maja 2015

Cały osprzęt u Ciebie- kolektory filtr jest oryginalny.

Duże koło rozrządu wygląda od tyłu mniej więcej tak:

http://img07.staticclassifieds.com/imag ... sobowe.jpg

Spróbuj odczytać pole numerowe silnika.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

Numer postu:#7  Postprzez Paweł96 » Wt 22:28, 26 maja 2015

No to nie, nie. U mnie nie występują te zęby do odczytu na kole zębatym. A co wtedy z tym kompem? Sam silnik i powinno hulać?
numery słabo widoczne, ale może to to:
176
5500099

Na eperze po vinie wychodzi:
2Q - NUOVA PANDA (2003-2009) Info Next >>
169.010.0.0 - 1.1 E4 ACTUAL-5 PORTE
Engine: 4458497 Vehicle: 01677164 Prod. date: 15/5/2008
Paweł96
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): Pn 16:12, 25 maja 2015
Lokalizacja: Olkusz
Panda: 1.1
Imię: Paweł

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

Numer postu:#8  Postprzez marco80 » Śr 18:36, 27 maja 2015

To jest MPI wtyczki od wtrysków(te żółte) też są podłączone do "czegoś" jak mnie wzrok nie myli ,ogólnie to bardzo ciekawy temat :shock:
marco80
Specjalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 380
Dołączył(a): Wt 21:04, 29 lis 2011
Lokalizacja: SI
Wiek: 44
Panda: C2 VTS
Imię: marek

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

Numer postu:#9  Postprzez Paweł96 » Śr 22:04, 27 maja 2015

No jest zdeka ulep no, ale taką kupiłem.. Teraz pytanko mam, co do kupna silnika. Jak kupie silnik z tym korkiem kwadratowym, to będzie wszystko pasować, czy czymś się różni od tego z okrągłym korkiem i mogą być jakieś problemy?
Paweł96
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): Pn 16:12, 25 maja 2015
Lokalizacja: Olkusz
Panda: 1.1
Imię: Paweł

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

Numer postu:#10  Postprzez zecer1971 » Śr 22:10, 27 maja 2015

Jak pande masz z 2008 roku to kupuj z okrągłym korkiem, tylko żeby był 1.1. Faktycznie ten silnik co masz to ulep, nie wiadomo czy cały był wymieniony, czy tylko góra (głowica).
zecer1971
Zasłużony dla PCP
Avatar użytkownika
 
Posty: 859
Dołączył(a): Pt 23:07, 05 lis 2010
Lokalizacja: Toruń
Wiek: 52
Panda: Była Active z klimą
Imię: Tomek

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

Numer postu:#11  Postprzez Paweł96 » Pt 21:52, 29 maja 2015

Dobra, to kupiłem silnik z 2006 z okrągłym korkiem z wiązką kabli do tych wszystkich czujników, z rozrusznikiem, dolotem, wtryskami i przepustnicą za 800zł. Wg. licznika 50tys. mil. Jutro albo coś w tygodniu będzie wiadomo czy działa wszystko ; )
Paweł96
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): Pn 16:12, 25 maja 2015
Lokalizacja: Olkusz
Panda: 1.1
Imię: Paweł

Re: Problem z silnikiem 1.1 40kW

Numer postu:#12  Postprzez Paweł96 » Wt 20:40, 09 cze 2015

To działa wszystko. Na pb wyszło 20zł na 90km. Gaz jeszcze do regulacji i ogólnego sprawdzenia.
Byłbym wdzięczny jakby ktoś mi zrobił zdjecie jak wygląda zalożony mikser i ta uszczelka. Pozdrawiam i dzięki ; )
Paweł96
Świeżak
 
Posty: 20
Dołączył(a): Pn 16:12, 25 maja 2015
Lokalizacja: Olkusz
Panda: 1.1
Imię: Paweł


Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 38 gości

cron