skrzynia biegów długość przełożeń w 1,4

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: skrzynia biegów długość przełożeń w 1,4

Numer postu:#16  Postprzez Stegos » Cz 23:01, 27 mar 2014

dobra kto szuka ten znajdzie :) troszku to trwało i jak się okazało można się doszukać ale na trzeźwo nie ma szans :P

Przełożenia przekładni
1.2 8v 1.4 8v 1.4 16v 1.4 T-jet 1.3 75km 1.3 90km 1.9 120km
1242 1368 1368 1368 1248 1248 1910
1 3.909 3.909 3.545 3.909 3.909 3.818 3.818
2 2.158 2.158 2.158 2.238 2.238 2.053 2.053
3 1.480 1.480 1.480 1.444 1.444 1.302 1.302
4 1.121 1.121 1.121 1.029 1.029 0.959 0.959
5 0.921 0.921 0.921 0.838 0.767 0.744 0.744
6 - - 0.766 - - 0.614 0.614
wst 3.818 3.818 3.818 3.909 3.909 3.545 3.545


Przełożenie mostu (przekładni głównej)
4.071 4.071 4.071 3.733 3.563 3.722 3.350

Moc maksymalna KM
65 77 95 120 75 90 120

Obroty przy mocy maksymalnej
5500 6000 6000 5000 4000 4000 4000

Moment maksymalny Nm
102 115 125 206 190 200 280

Obroty przy momencie maksymalnym
3000 3000 4500 1750 1750 1750 2000

Stopień sprężania
11:01 11:01 10.8:1 9.8:1 17.6:1 17.6:1 18:01

materiały znalezione na forum GP :)
coś widzę że mi formatowanie zawodzi :P
generalnie każdy słupek to jedna wersja :)
sprawdziłem organoleptycznie skrzynia ma nr c.514.513.44 nr jest od dołu skrzyni - trza wymontować dokładkę :)
jakby to komuś było potrzebne :)
Stegos
Aktywny
 
Posty: 73
Dołączył(a): Pn 6:39, 06 sty 2014
Lokalizacja: Wodzisław Śl
Panda: 100 hp
Imię: Stefan

Re: skrzynia biegów długość przełożeń w 1,4

Numer postu:#17  Postprzez OsiemKilo » Śr 22:18, 11 mar 2015

Odkopię temat :D
Od niedzieli męczył mnie temat "wudłużenia" skrzyni w 1.3 multijecie i powiem tak: w zasadzie nie ma rozsądniejszej opcji jak seria.
Dzięki temu co wrzucił Stegos powyżej policzyłem, podumałem i wysnułem kilka wniosków którymi się podzielę.

Przełożenie główne, które jest seryjnie w pandzie 1.3 MJ jest najkorzystniejsze bo jest "nadłuższe" ze wszystkich (3,438). Piąty bieg w naszych MJ to jak już wcześniej pisałem 0,766 także większe są tylko 0,744 z 5 biegu punto 1.3 90 i 0,614 z 6 biegu punto 1.3 90. Przy 0,744 zyskamy całe 4,2 km/h więcej przy 3500 obr./min, więc gra raczej nie warta świeczki bo vmax zwiększy się o jakieś 7km/h. Przełożenie 0,614 mogłoby podnieść vmax okrutnie bo aż do 200 km/h przy 3750 obr./min. Oczywiście fizycznie byłoby to zabicie auta bo seryjny motor nie rozbujałby się aż tak no i żeby wbić wogóle piątke to na czwórce musielibyśmy osiągnąc 3500 obr./min lub więcej :lol:. Można zmienić też czwórkę ale wtedy wypadałoby i trójkę i pewnie dwójkę, czyli najlepiej byłoby zrobić swoją skrzynię :zakrecony:. Jest też pewnie możliwość wrzucenia całej skrzyni "szóstki" z 1.3 90 ale tam jest dwumasa i na wałku skrzyni jest inna ilość zębów więc trzeba by było przełożyć razem ze sprzęgłem i dwumasą :roll:
Ogólnie fajnym tematem byłoby stworzenie takiej długiej skrzyni ale żeby tym jechać to trzeba mieć jeszcze silnik podkręcony aby to odpowiednio rozbujać :strzela: :)
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: skrzynia biegów długość przełożeń w 1,4

Numer postu:#18  Postprzez Stegos » So 23:49, 14 mar 2015

czyli jednak moje wypociny się przydały :)
Lepiej milczeć, narażając się na podejrzenie o głupotę, niż odezwać się i rozwiać wszelkie wątpliwości.
Stegos
Aktywny
 
Posty: 73
Dołączył(a): Pn 6:39, 06 sty 2014
Lokalizacja: Wodzisław Śl
Panda: 100 hp
Imię: Stefan

Re: skrzynia biegów długość przełożeń w 1,4

Numer postu:#19  Postprzez OsiemKilo » Wt 9:20, 17 mar 2015

A przydały się :)
Oczywiście powyzsze rozwazania są czysto teoretyczne ponieważ w praktyce taka wymiana jest trochę bardziej złożona ;)
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: skrzynia biegów długość przełożeń w 1,4

Numer postu:#20  Postprzez Dorian1.1 » Śr 1:21, 18 mar 2015

Slawek znaczy ogólnierzecz biorąc najlepiej (najtaniej) byloby wydłużyć całą skrzynie, dzięki czemu pozostałbyś na zwyklym sprzegle a nie wymyslnym dwumasie. Mozna by takźe pomyśleć o montażu szeciobiegowej skrzyni z pominieciem dwumasa (patent stosowany w octawiach, przez taryfiarzy), lecz byłoby katorgą dla silnika i skrzyni. Dwumas bowiem nie znalazł się tam bez powodu. W kwestii podkręcania diesla wypowiadać się nie trzeba, na forum poruszony był temat niejednokrotnie.
Za kierownicą Pandy życie staje sie piekniejsze:-)
Niebiesko-biały znikający punkt... Spokojnie to tylko ja i moja Pandzia:-)
http://www.facebook.com/PandapoBydgosku Zapraszam

MES, ELM, KKL i wiedza zawsze pod ręką jesteś w Bdg kontaktuj się :)
Dorian1.1
Wieczny Szperacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1892
Dołączył(a): N 21:59, 09 wrz 2012
Lokalizacja: Bydgoszcz
Wiek: 30
Panda: 1.1 54km van 2004r
Imię: Dorian

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 34 gości

cron