arnold napisał(a):Dobra sprawdziłem, mam nadzieję że znów się nie mylę. Czujnik ciśnienia oleju zwiera dopiero po osiągnięciu ciśnienia- czyli nie jest jak wcześniej powiedziałem włącznikiem o stykach normalnie zwartych. Świeci się po wypięciu wtyczki. Wtyczka jest jednoprzewodowa.
Działa to na prostej zasadzie
obwód zamknięty- osiągnięte minimalne ciśnienie oleju
obwód otwarty- ciśnienie nie osiągnięte
Więc jeśli zapala się kontrolka to może być brak styku. Nadmiar oleju na pewno nie zapali kontrolkę. A większym problemem jest przelanie do tego stopnia że korba uderzy o lustro oleju, lub to co straszy VAGina że może uszkodzić katalizator. Ta nawet 1/3 bagnetu nie powinna nic zrobić, u mnie Renault przelało w nowym aucie i gra.
PS. Kiedyś w samochodach rozwiązywano to na odwrót- brak ciśnienia oleju to obwód zamknięty, stąd wcześniejsza moja pomyłka.
Czujnik ciśnienia oleju zwiera dopiero po osiągnięciu ciśnienia
- działa to na odwrotnej zasadzie.Działa to na prostej zasadzie
obwód zamknięty- osiągnięte minimalne ciśnienie oleju
obwód otwarty- ciśnienie nie osiągnięte
arnold napisał(a):Nie było styku. Czujnik zwiera do masy gdy nie ma ciśnienia oleju. Gdy silnik nie pracuje, a nie ma zamkniętego obwodu to wtedy masz błąd. Wystarczyło trochę brudu korozji i nie ma przepływu prądu.
Wysłane z mojego ST23i
przetwornica napisał(a):Nic bardziej mylnego. Czujnik jest zwarty do masy, gdy ciśnienia brak. Jeśli silnik nie pracuje, a obwód czujnika jest otwarty, lampa Alladyna świeci, aby zasygnalizować awarię obwodu elektrycznego, nie zgaśnie też po uruchomieniu silnika. Po prawidłowym podłączeniu czujnika, po kilku rozruchach silnika lampka dopiero zacznie gasnąć.
Powrót do Mechanika - problemy techniczne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 21 gości