Dysze spryskiwacza

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#31  Postprzez Forsaken » Wt 9:15, 13 sty 2015

Nie wiem jak Ty to robisz bo moje działają bardzo dobrze. Podczas wolnej jazdy pryskają na wysokości oczu a przy dużej prędkości 20cmi niżej. Jak już pisał Franek16i na spokojnie i uda się je ustawić we właściwym położeniu.
Obrazek
Forsaken
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2685
Dołączył(a): Pn 22:54, 22 sie 2011
Lokalizacja: Brzezinka\Kraków
Wiek: 39
Panda: PIII 1.2 8V Lounge 2012
Imię: Piotrek

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#32  Postprzez zibi63 » Wt 9:24, 13 sty 2015

Faktycznie są problematyczne i wygląda to na niedoróbkę fiata. Ale nie do końca tak jest jak piszesz. Poprzednio jeździłem Seicento i tam były dysze regulowane. Cóż z tego: kiedy nastawiłem dysze na środek szyby , to podczas jazdy z prędkością do 50 km/h wszystko było ok., ale już koło 100 km/h strumień płynu był ewidentnie spychany w dół. Kiedy ustawiałem dysze , tak by przy setce podawało płyn na środek szyby, to przy 50 km/h płyn zmywał dach. Także problem nie dotyczy tylko Pandy, jest bardziej widoczny z powodu braku możliwości regulacji dysz. Jedyne wyjście to odczekać chwilę, aż strumień powietrza przy 100 km/h rozprowadzi płyn do góry szyby, tylko niestety ogranicza to widoczność.
zibi63
Stały bywalec
 
Posty: 251
Dołączył(a): Śr 19:58, 13 lis 2013
Lokalizacja: Horodło
Panda: Actual 2011
Imię: Zbyszek

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#33  Postprzez Rejmi » Wt 9:28, 13 sty 2015

henryy napisał(a):Jadąc pandą ok 100/h spryskiwacze są nie do użytku. Leją zaledwie na dół szyby. Przy 50/h z kolei na dach.

moja druga panda i kompletnie nie mam takiego problemu
na postoju czy przy niewielkich predkosciach leje blisko gornej krawedzi przy predkosciach 100 czy wiecej leje mniej wiecej na srodek szyby
moze poswiec troche czasu na porzadna regulacje dysz.
a moze cos przy dyszach robiles? np slabo psikalo wiec przetykales albo cokolwiek innego? a moze zakamienione/zanieczyszczone?
Rejmi
Stały bywalec
 
Posty: 219
Dołączył(a): Pn 20:48, 23 cze 2014
Lokalizacja: LBN
Panda: Czerwona
Imię: Rejmi

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#34  Postprzez olo 1 » Wt 19:56, 13 sty 2015

Porządna regulacja powinna załatwić sprawę.Ja ustawiam troszkę powyżej połowy wysokości szyby na postoju i jest :ok: .Dobry sprysk zależy też od stanu dysz-można samemu rozebrać to na czynniki pierwsze:
Obrazek
cała dysza
Obrazek
wyjęta rurka zasilająca
Obrazek
obrócona dysza(można wyczyścić z tego syfku co się zbiera,można też ją wyjąć całkowicie)
Obrazek
dysze wyczyszczone
Po demontażu zwróćcie uwagę czy wszystkie elementy dobrze pasują,bo może okazać się,że zamiast dwóch strumieni będą tylko dwa,nie czyscimy otworów igłami(przekręcamy o 180 stopni całą dyszę i od tyłu jest dostęp,a dziurki to przedmuchać),bo to powoduję rozkalibrowanie i potem to sika,leje czy co tam jeszcze innego robi zamiast porządnie spryskać.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#35  Postprzez Mich@ł » Wt 20:01, 13 sty 2015

olo 1, musiałeś ściągać podszybie aby wyjąć spryskiwacz ;>?
W sumie u siebie też bym go rozebrał na części pierwsze i porządnie wyczyścił, ale nie specjalnie mi się chce właśnie ściągać podszybia... ;)
Swoją drogą może jest jakaś alternatywa dla seryjnych spryskiwaczy ;)? Fajnie jak by były jakieś z tak regulacją:
http://motoczescikapka.pl/userdata/gfx/ ... a98749.jpg
(spryskiwacz z poldka)
Mich@ł
Profesjonalista
 
Posty: 480
Dołączył(a): Cz 13:50, 18 paź 2012
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 38
Panda: Panda Actual
Imię: Michał

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#36  Postprzez olo 1 » Wt 20:06, 13 sty 2015

Nie musisz ściągać podszybia(tylko pilnuj przewodu coby się nie schował bo wtedy diabła ciężko trafić z powrotem)podważasz z jednej strony(tam jest zatrzask)to będzie z prawej jak patrzysz od przodu auta i gotowe.Takie spryski od poloneza i od cienkiego mam(różnica w ilości dysz) i będę jutro patrzył,ale raczej trzeba będzie troszkę otwór przerobić.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#37  Postprzez Mich@ł » Wt 21:07, 13 sty 2015

Z poldka mogą być za duże trochę ale z cieńko cieńko kto wie. Tylko z tego co widzę mają inne mocowanie więc faktycznie pewnie potrzebna by była "rzeźba".
W takim razie jutro spróbuje swoje ściągnąć i zobaczę czy czyszczenie pomoże ;)
Mich@ł
Profesjonalista
 
Posty: 480
Dołączył(a): Cz 13:50, 18 paź 2012
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 38
Panda: Panda Actual
Imię: Michał

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#38  Postprzez olo 1 » Cz 15:28, 15 sty 2015

Mich@ł napisał(a):Z poldka mogą być za duże trochę ale z cieńko cieńko kto wie. Tylko z tego co widzę mają inne mocowanie więc faktycznie pewnie potrzebna by była "rzeźba".

W takim razie jutro spróbuje swoje ściągnąć i zobaczę czy czyszczenie pomoże ;)

Próbowałem i jedne i drugie,jest możliwość podmiany,ale trzeba troszeczkę powiększyć otwór w podszybiu i delikatnie skrócić sam sprysk od tyłu.Generalnie temat do przemyślenia.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#39  Postprzez Dreamcatcher » Cz 15:52, 15 sty 2015

Tylko po co wam dysze od innych modeli? Lepiej "pryskają"?
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2048
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#40  Postprzez olo 1 » Cz 16:46, 15 sty 2015

Dreamcatcher napisał(a):Tylko po co wam dysze od innych modeli? Lepiej "pryskają"?

Polonezowskie posiadają 3 niezależnie regulowane dysze(cienko 2).Czy lepiej?Na pewno więcej,do wad należy zaliczyć brak "mgiełki" jak w pandzie.
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#41  Postprzez arnold » Cz 17:39, 15 sty 2015

Te dysze na kulistych przgubach to udręką. Regulacja i sik... Takie też były w uno. Nie wiem jakimi samochodami jeździliście kiedyś, ale wygląda jakby nikt nie miał doświadczenia z innymi pojazdami. W pandzie jak macie problem to naprawcie je, bo moje hulają jak trzeba. Za blisko szyby to były w 125p i 126p. To wtedy loteria była.

Wysłane z mojego ST23i
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#42  Postprzez Mich@ł » Pt 0:05, 16 sty 2015

Ollo1, dzieki za sprawdzenie.
U mnie w ojca polonezie wlasnie te dysze z kulkami dzialaja fajnie i zdaje mi sie ze sa latwiejsze w ustawieniu.
No ja jeszcze pomysle, bo w sumie jask bym wymiernil na oryginalne nowe to powinno dobrze smigac, no albo pobawic sie w rzezbe i wrzucic wlasnie takie z poldka ;)
Mich@ł
Profesjonalista
 
Posty: 480
Dołączył(a): Cz 13:50, 18 paź 2012
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 38
Panda: Panda Actual
Imię: Michał

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#43  Postprzez michwas » Pt 8:45, 16 sty 2015

Ja u siebie ustawiłem śrubokrętem oczywiście lepiej spryskuja jak jadę i muszę pulsacyjnie spryskiwać da się przeżyć :)
1.2 Dynamic
michwas
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 156
Dołączył(a): Śr 18:57, 14 sty 2015
Wiek: 36
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Michał

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#44  Postprzez Sebastiano79 » Pt 22:18, 16 sty 2015

U mnie spryskiwacze z przodu działają bez zarzutu.Jedynie zimą przy mrozach przestaje działać tylny spryskiwacz a gdy mrozy miną wszystko wraca do normy.Oczywiście zalane zimowym płynem.
Sebastiano79
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 471
Dołączył(a): Śr 20:17, 22 paź 2014
Lokalizacja: Siewierz
Wiek: 45
Panda: 1.Panda 1.2 69KM Mylife 2.Panda 100HP :)
Imię: Sebastian

Re: Dysze spryskiwacza

Numer postu:#45  Postprzez michwas » So 0:03, 17 sty 2015

U mnie odwrotnie przednie nie działają w czasie mrozu dopiero po 15-20 min jazdy zaczynają działać a tylny cały czas działa
1.2 Dynamic
michwas
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 156
Dołączył(a): Śr 18:57, 14 sty 2015
Wiek: 36
Panda: 1.2 Dynamic
Imię: Michał

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 58 gości

cron