Byszer napisał(a):Problem rozwiązany - pomogła wymiana czujnika doładowania, dziękuję wszystkim za pomoc^^
Witam, odświeżę temat - moja Panda ma te same objawy:
Przy obciążonym silniku i obrotach 2.8-3k następuje "odcięcie mocy" i zapala się check. Auto jeździ i pali całkiem przyzwoicie między 4-4,5l ale jest strasznie zmulone. Dodatkowo z odpalaniem są czasem problemy, niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy nie. Zapala zawsze, ale czasem trzeba chwilę potrzymać. Czasami też na jałowym biegu ma delikatnie nierówne obroty, ale daleko jej do tego żeby zgasła.
ELM327 z czytał błąd P0238 (Turbocharger Boost Sensor A Circuit High). Po skasowaniu błędu spróbowałem odczytać jakie wartości ma ten czujnik w czasie jazdy: po odpaleniu ok 100 kPA, przy 2700rpm pokazuje 252 kPa, ale wtedy jest już check. Mam jeszcze inne parametry, ale i tak to pomiar chwilowy, więc nie jest to zbyt miarodajne... Ogolnie wartości zmieniają się najczęściej są pomiędzy 100-200kPa. Czujnik MAP po przeczyszczeniu. Oprócz tego na postoju po dodaniu gazu potrafi nieźle zakopcić czarnym dymem, w czasie jazdy podejrzewam, że lepiej nie jest
@Byszer: W jaki sposób sprawdziłeś, że jest to ten czujnik? Czy wymiana na sprawny i test, czy potwierdziłeś to jeszcze przed wymianą? Jaki miałeś błąd, gdy zapalał się check?
I ogólne pytanie - czy w tym wypadku można też podejrzewać awarię turbiny? Panda nakręciła niecałe 115kkm.