OffTopic - Luźne rozmowy

Tutaj rozmawiamy o wszystkim i o niczym.

Moderatorzy: Majkel_B, Camcioo

OffTopic - Luźne rozmowy

Numer postu:#1  Postprzez tata_jerzyka » Pn 6:55, 15 wrz 2014

Swoją 100HP mam od nowości. 2007r i dziś przebieg 61.000km. Także nie wszyscy w roku od razu robią 30tyś przelotu. Widziałem też Pandy 1,1 VAN z przebiegami grubo ponad 250,300tyś km i te auta normalnie jeździły. Także jak kto dba tak i ma. Chciałem nadmienić też, bo może nie wszystkim jest to wiadome, że Fiat ma jedne z najtrwalszych silników na świecie, o ile i nie najtrwalsze. Np. taki 1.4T-Jet o seryjnej mocy 130KM, bez otwierania silnika czyli na 100% seryjnych tłokach, korbach itp... wytrzymuje moc 350KM :shock: Nie jest to moja fanaberia, bo TRS Racing wkłada masowo je do SC/CC/Punto i po zmianie turbo, wtrysków, pompy i ECU kręcą właśnie takie wyniki.
tata_jerzyka
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 91
Dołączył(a): Cz 20:01, 01 maja 2014
Lokalizacja: WPZ
Wiek: 42
Panda: 100HP
Imię: Łukasz

Re: Panda 100 hp - Filibs :)

Numer postu:#2  Postprzez Rafikx » Pn 14:00, 15 wrz 2014

Z tymi silnikami najtrwalszymi od Fiata to dałeś do pieca :D. Pionierzy jeśli chodzi o motoryzacje to Niemcy ;).
Rafikx
Aktywny
 
Posty: 60
Dołączył(a): N 23:27, 13 kwi 2014
Lokalizacja: Polska
Panda: Fiat panda
Imię: Rafał

Re: Panda 100 hp - Filibs :)

Numer postu:#3  Postprzez michal.ol1 » Pn 15:49, 15 wrz 2014

Panowie, bez takich żartów, to że fiat wymyślił CommonRail to nie znaczy, że ma od razu najlepsze silniki... Wystarczy porównać spalanie i żywotność silników VW/audi albo mercedesa.
michal.ol1
Specjalista
 
Posty: 345
Dołączył(a): Śr 17:07, 26 cze 2013
Lokalizacja: Chiny
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Michał

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

Numer postu:#4  Postprzez OsiemKilo » Pn 17:07, 15 wrz 2014

Poprzenosiłem wasze posty ponieważ robiliście śmietnik w temacie kolegi. Dalszą dyskusję na temat najlepszych silników i różnych innych rzeczy możecie kontynuować tutaj.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

Numer postu:#5  Postprzez Romix13 » Pn 20:19, 15 wrz 2014

Lubię To :ok: :hahaha:
Post zawiera lokowanie produktu oraz śladowe ilości popcornu
==► Mój PANDOLOT ◄==
Podłączenie pod FES'a, kasowanie błędów itd. Procedura Proxi (osiowanie) , PW :)
Romix13
Wesoły Tramdriver
Avatar użytkownika
 
Posty: 4036
Dołączył(a): N 19:48, 17 lip 2011
Lokalizacja: [KRA] Przeginia D. / Kraków
Wiek: 48
Panda: Misiek 1.1 2003 / od 2004 LPG II gen.
Imię: Romek

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

Numer postu:#6  Postprzez OsiemKilo » Wt 18:22, 16 wrz 2014

Nie czujcie się skrępowani, to że poprzenosiłem wasze posty to nie znaczy, że temat ma umrzeć :P.
Co do tych silników to takie pitolenie i generalizowanie jest o kant dupy rozbić bo temat jest bardziej złożony ;)
Volskawagen (VAG) mocno zawojował ze swoim słynnym 1.9 TDI, który jest mega żywotny a przy tym mocy i momentu mu nie brakuje. Jednak w tych samych latach VAG wypuścił silnik 2.5 TDI R5, który był słabą kontrukcją. Tak samo 2.0 TDI nie jest dobrym silnikiem a np, 1.8 TB nie znosi za dobrze gazu.
Jeśli chodzi o fiatowskie silniki to np. 1.9 JTD jest bardzo dobrą konstrukcją którą można spokojnie porównywać z VAGowskim 1.9 TDI. 1.3 JTD też nie się co wstydzić. Jeśli chodzi o 1.4 T-jet no to w sumie nie ma się co dziwić, że znoszą taką moc skoro możesz sobie kupić do seryjnego A500 (ok 140 KM) kit na 180 KM. 350 KM to już jest ekstrema i to że ktoś seryjny słupek żyłuje do takiej mocy to nie znaczy że żywotność tego silnika się nie zmieni, na pewno drastycznie zmaleje. Chyba, że ktoś robi 350 KM i jeździ na pół gwizdka :P.
Co do tych silników mercedesa to już wogole dobra historia :D. Chyba chodziło o silniki które były robione 25 lat temu 8).
Te nowe konktrucje nie prezentują nic nadzwyczajnego, a jeśli chodzi o serię silników 2.2, 2.7 i 3.2 CDI to była swego rodzaju katastrofa. Dlaczego? Bo jeśli się nic nie działo z silnikiem to było dobrze, ale jak już zaczynało coś szwankować to zaczynały się schody. Zapiekające się wtryskiwacze i świece żarowe, do tego bardzo słabe głowice które często pękały.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

Numer postu:#7  Postprzez tata_jerzyka » Wt 20:15, 16 wrz 2014

Ależ kochani, nie musicie mi wierzyć. Wejdzie na stronkę TRS, tam są projekty na silnikach T-Jet, wszystko jest ślicznie opisane. Nie chcę zapeszać ale moja HP-tka też jedzie niebawem na taki swapik ;-)
tata_jerzyka
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 91
Dołączył(a): Cz 20:01, 01 maja 2014
Lokalizacja: WPZ
Wiek: 42
Panda: 100HP
Imię: Łukasz

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

Numer postu:#8  Postprzez olo 1 » Wt 21:01, 16 wrz 2014

tata_jerzyka napisał(a):Ależ kochani, nie musicie mi wierzyć. Wejdzie na stronkę TRS, tam są projekty na silnikach T-Jet, wszystko jest ślicznie opisane. Nie chcę zapeszać ale moja HP-tka też jedzie niebawem na taki swapik ;-)

No i oby się udało :ok: Co do silników myślę,że to co najprostsze to najlepsze :D w myśl zasady,że nie psuje się tylko to czego nie ma
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

Numer postu:#9  Postprzez OsiemKilo » Wt 21:45, 16 wrz 2014

tata_jerzyka napisał(a):Ależ kochani, nie musicie mi wierzyć. Wejdzie na stronkę TRS, tam są projekty na silnikach T-Jet, wszystko jest ślicznie opisane. Nie chcę zapeszać ale moja HP-tka też jedzie niebawem na taki swapik ;-)

No pewnie, że nie musimy :lol: podaj lepiej jakiś link, z chęcią poczytam co za cuda wyprawiają ;)
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

Numer postu:#10  Postprzez Deacon » Wt 22:48, 16 wrz 2014

tata_jerzyka napisał(a):Ależ kochani, nie musicie mi wierzyć. Wejdzie na stronkę TRS, tam są projekty na silnikach T-Jet, wszystko jest ślicznie opisane. Nie chcę zapeszać ale moja HP-tka też jedzie niebawem na taki swapik ;-)


Zazdraszczam zarobków :) Wywalić ok 13tyś. na swapik :ok:

Sławek - http://trs-racing.pl/
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

Numer postu:#11  Postprzez Rafikx » Śr 23:45, 17 wrz 2014

Po co swapik ? :D Silnik w 100hp to ten sam co w bravo. Do 1.4 16v dołożyli turbo, wtryski lepsze dali, kompa i tak powstał t-jet. Sam miałem zamiar zrobić zabieg wsadzenia turbo właśnie z brava i całego osprzętu co by wyszło jakieś 1500zł max, a swapik za 13k to nie wiem gdzie, bo zakup silnika gotowego z allegro turbo jeta o mocy 150 koni to koszt rzędu 2k + robocizna 1k, co razem daje koszt max 3500zł ;).
Rafikx
Aktywny
 
Posty: 60
Dołączył(a): N 23:27, 13 kwi 2014
Lokalizacja: Polska
Panda: Fiat panda
Imię: Rafał

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

Numer postu:#12  Postprzez Deacon » Cz 13:20, 18 wrz 2014

Silnik T-jet za 2k? Hahah chyba za goły słupek. Zobacz ile kosztuje kompletny silnik z wiązkami, kompem itp. Dodaj do tego skrzynię i wtedy zobaczysz ile to kosztuje. Poza tym uturbienie zwykłego 1.4 ze 100HP nie jest takie proste jak Ci się wydaje i za 1500zl to możesz co najwyżej kupić turbinę i próbować ją uruchomić. Te silniki nie są takie same i zwykłe 1.4 nie zniesie takich przeciążeń jak T-Jet. Pogadaj z chłopakami z TRS to się dowiesz wszystkiego :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

Numer postu:#13  Postprzez Rafikx » Cz 14:13, 18 wrz 2014

Silnik do bravo bez skrzyni (bo i po co mi ona?) z osprzętem całym mogłem lajtowo kupić za 2500. Nie zapominaj, że Fiat ma w miarę przystępnie tanie części. :D
Rafikx
Aktywny
 
Posty: 60
Dołączył(a): N 23:27, 13 kwi 2014
Lokalizacja: Polska
Panda: Fiat panda
Imię: Rafał

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

Numer postu:#14  Postprzez OsiemKilo » Cz 18:00, 18 wrz 2014

No w benzynie jest łatwiej, tymbardziej jak już sie ma pande 100 HP. W dieslu przygoda robi się konkretniejsza bo dochodzi skrzynia, półośki, bak i inne duperele.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: OffTopic - Luźne rozmowy

Numer postu:#15  Postprzez Deacon » Cz 23:08, 18 wrz 2014

Nie wierze, że skrzynia w 100HP i T-Jet jest taka sama. W benzynie faktycznie taniej będzie bo mniej roboty. Ale swap na T-Jeta za 4tyś - no way :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Następna strona

Powrót do Luźne tematy...

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 18 gości

cron