Zapieczone Hamulce tył

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#1  Postprzez Pogromca » Śr 14:41, 21 maja 2014

Witam, chciałbym prosić o radę. Na rolkach gość powiedział że hamulec tył hamuje na 16 %, i że prawdopodobnie szczęki zapieczone. Bębny wyglądają już tragicznie więc postanowiłem wymienić wszystko, bębny, szczęki, cylinderki, i te sprężynki czy coś tam ;). co sądzicie o takiej aukcji?
http://allegro.pl/szczeki-bebny-cylinde ... 33396.html

ile powinna kosztować robocizna przy tym?
Pogromca
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): Śr 15:10, 09 kwi 2014
Lokalizacja: przemyśl
Panda: 1.1
Imię: Wojtek

Re: Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#2  Postprzez mich43l » Śr 15:02, 21 maja 2014

Tak naprawdę wymiana wszystkiego to trochę nie rozsądne posunięcie , wymieniamy tylko elementy które się zużyły lub działają niepoprawnie , jeżeli z cylinderków nie cieknie i tarcze kotwiczne są suche w środku to nie ma sensu wymieniać , bębny wymieniasz tylko wtedy kiedy są wytarte wszystkie wymiary są podane w dokumentacji technicznej. Moim zdaniem trzeba na początek rozebrać i zobaczyć co jest nie tak , a nie wymieniać wszystko.
ELM 327
Interfejs Tartarini
mich43l
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 289
Dołączył(a): Pn 22:33, 03 gru 2012
Lokalizacja: Szczecin
Wiek: 35
Panda: 1.1 8V + Tartarini TEC99
Imię: Michał

Re: Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#3  Postprzez Franek16i » Śr 23:35, 21 maja 2014

rozbierz wyczysc nasmaruj co trzeba i zobacz mi slabo dizalalo a okazalo sie ze cylinderki stnaley wiec wymiana cylinderkow przeczyszczenie wszystkiego wyczyszczenie i nasmarowanie samoregulatora, dobre zlozenie i ustawienie i hamuje jak glupie, wiec najpierw oblukaj co zeby nie wydwac nie wiadomo ile
Franek16i
Wymiatacz
Avatar użytkownika
 
Posty: 765
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Lublin
Wiek: 34
Panda: Pandolot 1.2 + NOS:)

Re: Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#4  Postprzez Pogromca » Cz 11:33, 22 maja 2014

Dzięki za rady. Tak zrobię.
Pogromca
Świeżak
 
Posty: 26
Dołączył(a): Śr 15:10, 09 kwi 2014
Lokalizacja: przemyśl
Panda: 1.1
Imię: Wojtek

Re: Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#5  Postprzez ja84 » Wt 20:04, 10 cze 2014

Ja mam hamulce ok, (zmieniam co 20 tys.) wydaje mi się, że za często, ale po zmianie klocków strasznie piszczą podczas jazdy, tak jakby nie odbijały. Mechanik sprawdził i wszystko jest ok. Zaznaczę, że piszczenie nie występuje przy hamowaniu tylko przy jeździe, jak się wciśnie lekko hamulec to ustaje. Mieliście taki problem, co to może być?
ja84
Bywalec
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr 22:47, 25 sty 2012
Lokalizacja: Otwock
Panda: 1.1 54KM LPG

Re: Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#6  Postprzez mipan » Wt 21:00, 10 cze 2014

ja84 napisał(a):Ja mam hamulce ok, (zmieniam co 20 tys.) wydaje mi się, że za często, ale po zmianie klocków strasznie piszczą podczas jazdy, tak jakby nie odbijały. Mechanik sprawdził i wszystko jest ok. Zaznaczę, że piszczenie nie występuje przy hamowaniu tylko przy jeździe, jak się wciśnie lekko hamulec to ustaje. Mieliście taki problem, co to może być?

Dość typowe zjawisko. Piski (wibracje) powstają gdzieś w zacisku hamulcowym. Słyszałem różne teorie na temat ich źródła i nie wiem która jest prawdziwa. W każdym razie gdy posmarowałem prowadnice i tylne powierzchnie klocków smarem miedziowym, to piski ustały.
mipan
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 91
Dołączył(a): Pt 17:47, 24 maja 2013
Lokalizacja: Warszawa
Panda: Active 1.1
Imię: Michał

Re: Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#7  Postprzez OsiemKilo » Wt 23:13, 10 cze 2014

Smar miedziowy jest złym rozwiązaniem. Najlepszy jest wysokotemperaturowy smar silikonowy do zacisków.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#8  Postprzez olo 1 » Cz 10:16, 12 cze 2014

Pogromca napisał(a):Witam, chciałbym prosić o radę. Na rolkach gość powiedział że hamulec tył hamuje na 16 %, i że prawdopodobnie szczęki zapieczone. Bębny wyglądają już tragicznie więc postanowiłem wymienić wszystko, bębny, szczęki, cylinderki, i te sprężynki czy coś tam ;). co sądzicie o takiej aukcji?
http://allegro.pl/szczeki-bebny-cylinde ... 33396.html

ile powinna kosztować robocizna przy tym?

16 % na tyle nie spodziewaj się skuteczności rzędu 50 %,tył w takich autach to max.30 % wszystko po to żeby nie blokowały koła i nie dochodziło do poślizgu tyłu.Mogą stać dęba cylinderki lub są zapieczone samoregulatory.Jeżeli chodzi o hamulec ręczny to przyczyny są dwie albo linki albo ramie na szczęce w każdym razie bez rozbiórki i weryfikacji się nie obejdzie.Co do smaru tak jak Sławek pisze tylko do zacisków i to rozsądnie,praktycznie smarujesz tylko samoregulator i troszkę ramię szczęki.Aukcja jak aukcja dla mnie ten plus,że mam prawie wszystko w jednej paczce,ale to samo kupię w hurtowni i taniej,robocizna to koszt ok.100 zł.(bez wymiany linek+płyn hamulcowy)
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#9  Postprzez ja84 » Cz 15:44, 12 cze 2014

mipan napisał(a):
ja84 napisał(a):Ja mam hamulce ok, (zmieniam co 20 tys.) wydaje mi się, że za często, ale po zmianie klocków strasznie piszczą podczas jazdy, tak jakby nie odbijały. Mechanik sprawdził i wszystko jest ok. Zaznaczę, że piszczenie nie występuje przy hamowaniu tylko przy jeździe, jak się wciśnie lekko hamulec to ustaje. Mieliście taki problem, co to może być?

Dość typowe zjawisko. Piski (wibracje) powstają gdzieś w zacisku hamulcowym. Słyszałem różne teorie na temat ich źródła i nie wiem która jest prawdziwa. W każdym razie gdy posmarowałem prowadnice i tylne powierzchnie klocków smarem miedziowym, to piski ustały.

Dużo tego smaru na klocki nałożyłeś?
ja84
Bywalec
 
Posty: 134
Dołączył(a): Śr 22:47, 25 sty 2012
Lokalizacja: Otwock
Panda: 1.1 54KM LPG

Re: Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#10  Postprzez mipan » Cz 17:24, 12 cze 2014

ja84 napisał(a):Dużo tego smaru na klocki nałożyłeś?


Bardzo niewiele. Zwilżyłem tylko tylne powierzchnie klocków i prowadnicę. Używałem smaru w spray'u - pod nazwą CU-1100 jeśli dobrze pamiętam. Lepiej trysnąć go na szmatkę i szmatką natrzeć to co trzeba. Inaczej można zapryskać czynne powierzchnie klocków i trzeba byłoby myć je benzyną.
mipan
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 91
Dołączył(a): Pt 17:47, 24 maja 2013
Lokalizacja: Warszawa
Panda: Active 1.1
Imię: Michał

Re: Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#11  Postprzez skubie » Pn 17:22, 15 gru 2014

Mam takie pytania:
1. Czy jest możliwość rozruszania tłoczka (jeden ani drgnie, napierałem śrubokrętem i chyba zastał się na amen)?
2. Przy odpowietrzaniu. Podczas pulsowania hamulcem ma być zapalony silnik czy tylko zapłon?
3. Czy trzeba powtarzać procedurę, gdy popłynie płyn hamulcowy bez bąbelków?
Obrazek
skubie
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 187
Dołączył(a): Cz 14:14, 04 sie 2011
Lokalizacja: Lublin/Lubartów
Wiek: 40
Panda: 1.1 2004r. BRC Seq24

Re: Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#12  Postprzez arnold » Pn 18:39, 15 gru 2014

1. Wymień go od razu, ale musisz uważać na końcówkę przewodu, musisz mieć dobry klucz do jego odkręcenia (z płaskim do tego nie podchodź.
2. Masz ABS? Wystarczy pompować bez zapłonu jeśli nie masz.
3. Jak pedał jest twardy od razu i nie "rośnie" przy pompowaniu to nie musisz tego powtarzać

Dobrą metodą na odpowietrzanie jest zanurzenie przewodu podłączonego do odpowietrznika w naczyniu z płynem, tak żebyś przypadkiem nie wciągnął powietrza znowu do układu, jak za późno zakręcisz odpowietrznik, gdy druga osoba puszcza pedał.
arnold
Wymiatacz
 
Posty: 1380
Dołączył(a): So 17:22, 16 sie 2014
Lokalizacja: Gliwice
Wiek: 35
Panda: Była, a jest Dacia Duster 2020
Imię: Arnold

Re: Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#13  Postprzez skubie » Pn 19:11, 15 gru 2014

1. Możesz podać przykład takiego klucza, bo tam można chyba podejść tylko płaskim?
2. Ok. Nie mam ABS.
3. Mogę prosić dokładniej. Bo obecnie bez ruszania czegokolwiek (bez zapłonu) pedał jest twardy gdzieś w połowie, a po kolejnych razach "rośnie". Wiem, że pompa nie działa, ale z tego by wynikało, że obecnie jest układ zapowietrzony.

Jeszcze takie pytanie: czy można coś zrobić by pedał hamulca brał od samej góry?
Obrazek
skubie
Bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 187
Dołączył(a): Cz 14:14, 04 sie 2011
Lokalizacja: Lublin/Lubartów
Wiek: 40
Panda: 1.1 2004r. BRC Seq24

Re: Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#14  Postprzez olo 1 » Pn 19:42, 15 gru 2014

1.klucz oczkowy rozwarty(jest to jakby oczkowy z przecięciem na przewód) do odkręcania przewodów hamulcowych ino dobry,a nie z marketu plasteliny jakieś :P
2.nie uruchamiasz silnika,nie włączasz zapłonu
3.po wyłączeniu silnika masz zapas jakby podciśnienia,więc jeśli pompujesz kilka razy i to wykorzystasz to pedał masz twardy,albo inaczej,czy po naciśnięciu pedału i trzymaniu schodzi w dół?Jak tak to masz nieszczelność w układzie lub zapowietrzony układ.Jeśli podczas pompowania(nawet na uruchomionym silniku)pedał rośnie to układ zapowietrzony.
ad.1cylinderka nie opłaca się "regenerować",przewód zapsikać i delikatnie ruszając "twoja moja"próbować odkręcać,jak nie idzie to cofnąć trochę i znowu próbować
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Re: Zapieczone Hamulce tył

Numer postu:#15  Postprzez olo 1 » Pn 19:48, 15 gru 2014

Jeszcze takie pytanie: czy można coś zrobić by pedał hamulca brał od samej góry?
Na skok składa się wiele czynników:grubość tarcz,średnica bębnów,stopień zużycia szczęk i klocków,stan płynu ham.rozszerzalność przewodów,tak więc nie za wiele się tu da poczynić oprócz tego,że dbasz o układ,ew.na raz wymieniasz wszystko :wink: Była bodajże mozliwość regulacji popychacza co wchodzi w pompę,ale ręki nie dam sobie obciąć
olo 1
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1773
Dołączył(a): Wt 21:38, 29 kwi 2014
Lokalizacja: Wałbrzych
Panda: "Błękitna" 1.2 Dynamic
Imię: Olek

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron