Licznik ciśnienia doładowania turbiny z abartha 500.

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Licznik ciśnienia doładowania turbiny z abartha 500.

Numer postu:#1  Postprzez OsiemKilo » Pn 0:11, 02 cze 2014

Potrzebuję waszej pomocy, wpadłem na pomysł aby wsadzić zegary ciśnienia doładowania z abartha 500 jednak nie jestem w stanie rozkminić jak działa ten zegar od strony technicznej. Jedyne co udało mi się wyszperać, to że oryginalnie w abarcie czujnik jest sterowany sygnałem ze sterownika silnika. Schematów/elearna do abartha 500 albo po prostu 1.4 turbo benzyny są nie do znalezienia.
Tak wygląda sam zegar z sygnalizacją zmiany biegów:
Obrazek
Z kablami i elektryką jestem sobie w stanie poradzić jeśli mam jakieś schematy lub zarys i na tym moja wiedza się kończy.
Wnętrze/płytka tego licznika wygląda następująco:
Obrazek
Sytuacja wydała mi się podejrzana jak zobaczyłem, że do tego licznika idą tylko 3 kable, także nie ma opcji aby sygnał był analogowy :/. Niech ktoś potwierdzi moje przypuszczenia i ewentualnie nakieruje jak to obejść jeśli jest taka możliwość.
Zrobienie sygnalizacji zmiany biegu na wyższy to nie problem, ponieważ na allegro są dostępne programowalne moduły które działają na podstawie impulsów, także można to zrobić. Pozostaje kwestia podlączenia wskazówki ciśnienia doładowania. I teraz są dwie opcje:
1) wpiąć się w oryginalny czujnik doładowania który daje od 0,4 V do 4,7 V w zależności od cieśnienia,
2) albo zakupić coś takiego http://allegro.pl/czujnik-doladowania-m ... 74790.html z zagadką jak steruje wskazówką, jednak z technicznego punktu widzenia ta opcja jest lepsza i dokładniejsza (oczywiście po odpowiednim skalibrowaniu.
Tak czy inaczej jak z tej płytki przeczytać sprawdzić jak jest sterowana wskazówka? Czy to będzie zmienność napięcia czy impulsy? Ewentualnie co jeszcze "mówi" ta płytka bo mi to nic nie mowi :/
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Licznik ciśnienia doładowania turbiny z abartha 500.

Numer postu:#2  Postprzez Deacon » Pn 11:16, 02 cze 2014

Jak idą tylko 3 kabelki to musi być gdzieś map sensor. Nie wiem jak jest to rozwiązane w 500tce ale ja w wskaźniku Auto Gauge mam właśnie taki mam sensor jak podałeś w linku i od niego idą kable do wskaźnika.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Licznik ciśnienia doładowania turbiny z abartha 500.

Numer postu:#3  Postprzez OsiemKilo » Pn 12:31, 02 cze 2014

No idą tylko 3 kabelki a licznik realizuje podświetlenie, kontrolkę zmiany biegu (shift up) i wskazanie ciśnienia doładowania.
Co do sterowania w A500 to już wyżej napisałem, że sygnał idzie ze sterownika silnika (przypuszczam, że podobnie jak u nas w dieslu do obrotomierza). Ciśnienie jest zczytywane przez sterownik silnika z czujnika ciśnienia doładowania, który chyba jest taki sam jak u nas w dieslu.
Kwestia jest tego typu czy uda mi się uruchomić takie zegary na takim zwykłym map sensorze (tym z aukcji). Na pewno można coś wyczytać z tej płytki i mam nadzieje, że ktoś to tutaj ogarnie.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Licznik ciśnienia doładowania turbiny z abartha 500.

Numer postu:#4  Postprzez AdaMs » Pn 13:03, 02 cze 2014

No ja merytorycznie nie pomogę, ale uważam że jest szansa na uruchomienie. W P3 jest w zegarach shift up :)

Poza tym dodam, że jak udałoby się to uruchomić. To na wypasie Sławek :ok:
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz

Re: Licznik ciśnienia doładowania turbiny z abartha 500.

Numer postu:#5  Postprzez OsiemKilo » Wt 19:47, 03 cze 2014

no fajnie byłoby gdyby się to udało wymodzić :) Jednak póki co nic więcej się nie dowiedziałem także czekam aż może ktoś coś jeszcze podpowie. Jak się trafi okazja to pewnie zakupię taki zegar i bedę eksperymentował, jednak fajnie byłoby coś więcej wiedzieć ;)
AdaMS, a jak dokładnie działa shift up w P3 bo obstawiam ,że pełni on funkcję ECO.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Licznik ciśnienia doładowania turbiny z abartha 500.

Numer postu:#6  Postprzez AdaMs » Wt 23:28, 03 cze 2014

Dokładnie tak jak piszesz, przy wyższych obrotach sugeruje zmianę biegu na wyższy, a przy za małych na niższy.
AdaMs
Moderator
Avatar użytkownika
 
Posty: 2235
Dołączył(a): Śr 11:34, 22 gru 2010
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Wiek: 34
Panda: Zuza 1.2 69KM (PIII)
Imię: Mateusz


Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości

cron