Potwierdzam, że przy odkręcaniu obejmy gum stabilizatora (np. przy wymianie gum), można urwać śruby.
Właśnie urwałem jedną i mam problem.
Śruba jest stalowa i trzeba mieć dobre wiertło, żeby usunąć z mocowania, pozostałość z gwintem.
Wiercąc, można uszkodzić gwint w obejmie.
Wymiana obejmy jest dość kosztowna, bo cena sztuki w ASO to 60 zł., poza ASO ciężko dostać.
Do tego dochodzą śruby, pakowane po 5 sztuk, w cenie 5 zł./sztuka (ASO).
Jak jeszcze przyjdzie wymienić gumy (prawie 100 zł. sztuka w ASO), to cena robi się astronomiczna, jak na Pandę, niewielki rozmiar usterki i banalne w sumie części.
Myślę, że ten problem dotknie każdego, kto po dłuższym czasie będzie odkręcał śruby obejmy stabilizatora.
Na obejmy i śruby kapie sobie spokojnie woda (zimą z solą) z podszybia, powodując korozję i zapiekanie.
Warto odkręcać z wyczuciem, jak nie idzie, to spsikać WD i odczekać.
Przykręcając, trzeba dać na gwint sporo smaru, nawet zwykłego.