OsiemKilo napisał(a):Jeśli chodzi o silnik diesla to w zasadzie im lepszy olej syntetyczny tym lepiej dla silnika. W końcu napinacz łańcucha jest sterowany ciśnieniem oleju i są popychacze hydrauliczne.
daras napisał(a):OsiemKilo napisał(a):Jeśli chodzi o silnik diesla to w zasadzie im lepszy olej syntetyczny tym lepiej dla silnika. W końcu napinacz łańcucha jest sterowany ciśnieniem oleju i są popychacze hydrauliczne.
Multijet 1.3 16V to zupełnie inna bajka.
To małe, skomplikowane cacko. Wystarczy zobaczyć jak wygląda głowica z wałkami i popychaczami.
Do tego dochodzi łańcuch rozrządu.
W przypadku Multijeta 1.3 nie to że można ale TRZEBA lać olej bardzo dobrej jakości.
I tu nigdy bym nie zalał (i nie zalewałem) pseudosyntetycznych dziwolągów Mobila, Castrola, Shella, Elfa itp.
Do Multijeta pełny syntetyk z półki Motul, Millers, czy Amsoil to obowiązek.
Forsaken napisał(a):Nie róbmy z tego auta maszyny która wymaga najwyższej jakości specyfików.
OsiemKilo napisał(a):No nie przesadzajmy. To jednak jest Panda a nie Q7....
Nie róbmy z tego auta maszyny która wymaga najwyższej jakości specyfików.
Jak na diesla ma bardzo prosty silnik...
Powrót do Mechanika - problemy techniczne
Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 9 gości