montaż wspomagania - robił ktoś ?

Brak prądu, nie świeci lampa, potrzebny schemat...

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: montaż wspomagania - robił ktoś ?

Numer postu:#16  Postprzez sabath21 » Cz 13:02, 10 mar 2011

No i sprawa rozwiązana. Nie ma to żadnego znaczenia. Przy instalacji według tego schematu city nie działa.
sabath21
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 37
Panda: 1.1 Actual 150hp

Re: montaż wspomagania - robił ktoś ?

Numer postu:#17  Postprzez Lisu » Cz 15:16, 10 mar 2011

No i się wypowiedział ktoś konkretny.
Lisu
Aktywny
 
Posty: 92
Dołączył(a): Śr 0:42, 23 lut 2011
Lokalizacja: Częstochowa
Wiek: 36
Panda: 1.1 Van LPG

Re: montaż wspomagania - robił ktoś ?

Numer postu:#18  Postprzez guzik23 » Cz 21:46, 10 mar 2011

huczas napisał(a):city utwardza się wraz ze wzrostem prędkości do 50km/h później już jest stała twardość wspomagania

przy wyłączonym city "twardość" jest jednakowa przy wszystkich prędkościach

to jest w książce fiatowskiej wpisane...


Nie chce mi sie szukać instrukcji ale uważam, że napisali tam bzdurę, w każdym aucie w którym jest wspomaganie elektryczne siła tegoż wspomagania zalezy od prędkosci i tak musi być. Po to podłaczony jest pod sterownik czujnik prędkosci. I nie ma tu znaczenia czy city jest włączone czy nie. W wiekszosci aut nie ma dwustopiowego wspomagania znanego z Fiatów a i tak siła zawsze zalezy od prędkosci i powyżej 20-30km/h wspomaganie jest minimalne, a powyżej 60 wyłącza się.
Niestety na schemacie wyżej widać że sterownik w ogóle nie będzie miał informacji o predkosci którą normalnie dostaje po CANie i silnik wspomagania o ile bedzie działał to będzie zawsze na maxa (oczywiście troche słabiej niż na maxa przy włączonym CITY).
Ktoś podłączył w ten sposób jak na schemacie i mu działało ?
Plusem takiego podłączenia na pewno byłoby to że wyswietlacz na liczniku by nie migał bo body nie wiedziałby o tym że w aucie pojawiło się nowe urządzenie więc problem z osiowaniem odpada.
Dla mnie najważniejsze pytanie to czy sterownik wspomagania uruchomi silniczek bez podłączonych kabli po CANie.


Druga sprawa, to dzwoniłem do W-wy do tego serwisu ktory montuje wspomaganie do Pandy i gość twierdził że za 1tys zł założy mi z częsciami w ciągu dwóch godzin i będzie działać funkcja CITY. Zakładać tam nie zamierzam bo po pierwsze mam za daleko a poza tym wole sam podłubać i założyć taniej ale wynika z tego jedna rzecz- da się odpalić CITY bez podmiany body komputera. Tylko niestety ta wiedza kosztuje.


EDyta:

Zauważyłem też że sterownik nie będzie nawet miał informacji czy silnik chodzi którą normalnie dostaje z alternatora (przez body). Coraz bardziej watpie żeby takie podłaczenie działało.
Ostatnio edytowano Cz 22:09, 10 mar 2011 przez guzik23, łącznie edytowano 1 raz
guzik23
Bywalec
 
Posty: 181
Dołączył(a): Cz 15:57, 24 lut 2011
Lokalizacja: Kończyce
Wiek: 43
Panda: 1.1 Actual

Re: montaż wspomagania - robił ktoś ?

Numer postu:#19  Postprzez Lisu » Cz 22:09, 10 mar 2011

Po pierwsze to omawiamy już kwestie bez CITY, czyli tylko wspomaganie hydrauliczne.
Po drugie to mi się wydaję iż sygnał prędkości jest podawany dla czujników abs.Czyli można by było tylko zasilanie dać na City i ten sygnał.
Natomiast moje pytanie jest takie:Jakie graty trzeba mieć, wszystko po kolei?
Lisu
Aktywny
 
Posty: 92
Dołączył(a): Śr 0:42, 23 lut 2011
Lokalizacja: Częstochowa
Wiek: 36
Panda: 1.1 Van LPG

Re: montaż wspomagania - robił ktoś ?

Numer postu:#20  Postprzez Lisu » Cz 22:10, 10 mar 2011

A ten sygnał z altka musi iść przez body?
Lisu
Aktywny
 
Posty: 92
Dołączył(a): Śr 0:42, 23 lut 2011
Lokalizacja: Częstochowa
Wiek: 36
Panda: 1.1 Van LPG

Re: montaż wspomagania - robił ktoś ?

Numer postu:#21  Postprzez guzik23 » Cz 22:18, 10 mar 2011

Lisu napisał(a):Po pierwsze to omawiamy już kwestie bez CITY, czyli tylko wspomaganie hydrauliczne.

Oj widzę, że jesteś trochę zielony w temacie.
Z city czy bez city wspomaganie które omawiamy jest w pełni elektryczne. Nie ma tu żadnej hydrauliki znanej ze starszych aut.
Po drugie to mi się wydaję iż sygnał prędkości jest podawany dla czujników abs.Czyli można by było tylko zasilanie dać na City i ten sygnał.

Sygnał prędkości dostępny jest dla sterownika tylko przez CAN - specjalnie zakodowany i nie możliwości dostarczenia go do sterownika wspomagania w prosty sposób podłączając kabel np bezpośrednio z czujnika ze skrzyni biegów. Chyba że o czymś nie wiem.
Natomiast moje pytanie jest takie:Jakie graty trzeba mieć, wszystko po kolei?

Kolumnę z silnikiem i przykręconym sterownikiem i czujnikiem skrętu (to jedna całość) Powinna być też wiązka kabli do body ale jak widać to nie jest do końca konieczne. Resztę czyli kable z akumulatora (duży przekrój) i bezpieczników można już dołożyć samemu bo pewnie goła panda nie ma tego w instalacji (ale tego nie wiem bo nie zaglądałem tam jeszcze u mnie).

Edytka
Teraz jak patrze na oryginalny schemat to nie ma tam zaznaczonego sygnału z alternatora do body więc może sterownik w inny sposób dostaje informację o tym że silnik jest zapalony - być może przez zwartą stacyjkę. W oplu było to inaczej rozwiązane, może w Pandzie jest to tak prymitywnie. W takim przypadku wspomaganie miałoby szanse działac tyle że zawsze z ta samą siła.
Ostatnio edytowano Cz 22:29, 10 mar 2011 przez guzik23, łącznie edytowano 1 raz
guzik23
Bywalec
 
Posty: 181
Dołączył(a): Cz 15:57, 24 lut 2011
Lokalizacja: Kończyce
Wiek: 43
Panda: 1.1 Actual

Re: montaż wspomagania - robił ktoś ?

Numer postu:#22  Postprzez sabath21 » Cz 22:28, 10 mar 2011

Ktoś z elektrody już podłączał tak jak jest na schemacie. Sygnał ze silnik jest uruchamiany dostaje ze stacyjki i wtedy wspomaganie się załącza. Szukam teraz na allegro jakiejs sprawnej kolumny w miare mlodej. Byc moze kupie nówke sztuke. Musze sie zastanowić. Jeśli sie uda zdobyc wszystko to na przyszly weekend planuje montaż.
sabath21
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 37
Panda: 1.1 Actual 150hp

Re: montaż wspomagania - robił ktoś ?

Numer postu:#23  Postprzez guzik23 » Cz 22:31, 10 mar 2011

Ja już znalazłem kolumnę za 450zł - komplet tyle że bez kabli ale sam zrobię.
Jestem wstępnie umówiony na wysyłkę. Też będę montował na dniach tylko jeszcze się upewnię czy to ma szanse działać. Ale skoro piszesz że ktoś już tak to odpalił to chyba się zdecyduje.
Nówka cie wyjdzie koło 1500zł , nie opłaca się chyba.
Ciekawe czy z anglika by się zmieściło i czy mocowania pasują. Wtedy można nawet za 300zł kupić komplet.
Sabath jak możesz to podlinkuj ten temat z elektrody.
Czy ktoś się orientuje czy przełożenie stacyjki w Pandzie jest problematyczne? W większości aut trzeba się namęczyć, rozwiercać itd.
guzik23
Bywalec
 
Posty: 181
Dołączył(a): Cz 15:57, 24 lut 2011
Lokalizacja: Kończyce
Wiek: 43
Panda: 1.1 Actual

Re: montaż wspomagania - robił ktoś ?

Numer postu:#24  Postprzez sabath21 » Cz 22:50, 10 mar 2011

Pierwszy lepszy temat znalazłem, jest tego więcej. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#8654992

Wiesz co, jest nówka za 700 zł z wysyłką także nie tak źle. Z tego co czytałem to z anglika nie za bardzo bo ktoś pisał ze trzeba kombinować ale nie wiem o co chodzi dokładnie. A co z ta stacyjka? mysle ze nie ma problemu by zdemontowac. Jeszcze tam nie patrzyłem. A właśnie jeszcze potrzebny bedzie ten plastik pod kolumne bo tam jest regulacja kolumny i inny plastik trzeba zamontować, z miejscem wyciętym na tą rączke.
sabath21
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 37
Panda: 1.1 Actual 150hp

Re: montaż wspomagania - robił ktoś ?

Numer postu:#25  Postprzez guzik23 » Cz 22:54, 10 mar 2011

sabath21 napisał(a):Pierwszy lepszy temat znalazłem, jest tego więcej. http://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1 ... ml#8654992

Wiesz co, jest nówka za 700 zł z wysyłką także nie tak źle. Z tego co czytałem to z anglika nie za bardzo bo ktoś pisał ze trzeba kombinować ale nie wiem o co chodzi dokładnie. A co z ta stacyjka? myślę że nie ma problemu by zdemontować. Jeszcze tam nie patrzyłem. A właśnie jeszcze potrzebny będzie ten plastik pod kolumnę bo tam jest regulacja kolumny i inny plastik trzeba zamontować, z miejscem wyciętym na tą rączkę.

No 700 to nie tak źle, ale te nowe najczęściej nie mają stacyjki i właśnie trzeba się bawić z przekładaniem. Nie wiem jak w Pandzie ale w każdym aucie w którym to robiłem trzeba było rozwiercać śruby a czasem nawet dokupować obejmy czy tam pierścienie mocujące.
Chodziło mi o ten temat z elektrody w którym ktoś pisał o tym że mu się udało zamontować na bazie tego schematu bo nie potrafię go znaleźć - może ślepy jestem :)
Co do regulacji to jak zakładałem kolumnę w Corsie to można było wyjąc pręcik od regulacji i nie było problemu z wymianą plastika, no ale regulacji kierownicy tez juz przez to nie było, no ale stary plastik wtedy przypasował.
guzik23
Bywalec
 
Posty: 181
Dołączył(a): Cz 15:57, 24 lut 2011
Lokalizacja: Kończyce
Wiek: 43
Panda: 1.1 Actual

Numer postu:#26  Postprzez sabath21 » Cz 23:01, 10 mar 2011

No między innymi jemu sie udało, to schemat przez niego stworzony ;-) kolega Ma16 troche go uprościł. Te używki mają juz stacyjke?
sabath21
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 37
Panda: 1.1 Actual 150hp

Numer postu:#27  Postprzez guzik23 » Cz 23:06, 10 mar 2011

Używki najcześciej mają obudowe stacyjki, wsuwasz tylko w gniazdo bebenek z kluczykiem z twojej starej kolumny zebyś kluczyków nie musiał zmieniać ani imobilisera kodowac.

Co do tego schematu z elektrody to ten gostek go nie stworzył, to po prostu wydruk z programu serwisowego Pandy, a te modyfikacje kolegi z naszego forum mogą właśnie spowodować że to nie będzie działać. Dlatego pytałem czy ktoś zamontował na podstawie tego uproszczonego schematu.
guzik23
Bywalec
 
Posty: 181
Dołączył(a): Cz 15:57, 24 lut 2011
Lokalizacja: Kończyce
Wiek: 43
Panda: 1.1 Actual

Numer postu:#28  Postprzez sabath21 » Cz 23:14, 10 mar 2011

Na AK były chyba z tego co pamietam tez dwie osoby, które zalozyly wspomaganie. Nie osiowali czyli nawet jak by sie wpieli w body to to nic nie daje bo body nie wie ze cos jest podlaczone. Czyli schemat zostal maksymalnie uproszczony tak by niepotrzebnie nie podlaczac sie do body bo to nie ma sensu. Oczywiscie u nich city nie działało.
sabath21
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 37
Panda: 1.1 Actual 150hp

Numer postu:#29  Postprzez guzik23 » Cz 23:29, 10 mar 2011

Skoro sygnał o pracy silnika bierze ze stacyjki to może to działać.
Ja na różnych forach widziałem kilka wpisów o założonym wspomaganiu ale tam własnie mieli problem z body bo migał im licznik. Być może tylko niepotrzebnie podpinali sie pod CAN który i tak nie komunikował sie poprawnie a powodował błedy systemu.
Schemat rzeczywiście jest maksymalnie uproszczony bo nie ma tam żadnych sygnałów informacyjnych oprócz tego ze stacyjki, jest tylko zasilanie. Stąd moje obawy.
guzik23
Bywalec
 
Posty: 181
Dołączył(a): Cz 15:57, 24 lut 2011
Lokalizacja: Kończyce
Wiek: 43
Panda: 1.1 Actual

Numer postu:#30  Postprzez Vito » Cz 23:31, 10 mar 2011

Na linie can zakłada się opóźniacz i licznik nie miga :D
Vito
Admin na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 4203
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
Wiek: 45
Panda: była - jest pug 508
Imię: Witek

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Elektryka - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 16 gości

cron