[diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#61  Postprzez Deacon » Śr 23:41, 09 paź 2013

michal.ol1 napisał(a):Może problemem są kłopoty z początkowym zasysaniem powietrza, zaraz po odpaleniu? Proponuję wywalić te rurę która biegnie od grilla do pokrywy z filtrem powietrza - zapewni to znacznie swobodniejszy przepływ płynu (powietrza), bo nie będzie takiego długiego i krętego kanału. Do tego w tej rurze gromadzi się tylko pył i wilgoć. Ja tak zrobiłem i po odpaleniu rano już tak nie przymula.


To wywal w ogóle całą puchę filtra powietrza - przecież to taki długi i kręty kanał. Przecież bez filtra będzie swobodniejszy przepływ powietrza :facepalm:
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#62  Postprzez tomjoz » Cz 19:58, 10 paź 2013

Nie wywalaj żadnego dolotu to bezsens!!! A tak naprawdę to gorsze,bo w mrozy dostanie od razu zmrożonym powietrzem w ''pysk'' :D
tomjoz
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 698
Dołączył(a): So 21:21, 10 lis 2012
Lokalizacja: Września
Wiek: 45
Panda: II 1,2 2008rok Dynamic LPG Sekwencja BRC Błękitna
Imię: Tomek

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#63  Postprzez Tetsuro » Cz 20:57, 10 paź 2013

Oczywiście że nic nie da. wyraźnie nie chce chodzić po odpaleniu . Radze sprawdzić jeszcze raz - podgrzewanie ! sprawność świec to nie wszystko, no cóż : ciśnienie wtrysku , czy nie leje , kompresja to są podstawy ale późniejsze : raczej po większych przebiegach ale nasze paliwo może w dizlu narobić dziadostwa a szczególnie na pompowtryskiwaczach :(
Tetsuro
Profesjonalista
 
Posty: 401
Dołączył(a): N 13:43, 08 wrz 2013
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
Panda: 1.1 + LPG *śnieżynka*
Imię: Dariusz

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#64  Postprzez Dreamcatcher » Pt 13:13, 11 paź 2013

Po wymianie świec i zalaniu droższym paliwem z shella (szkoda że daleko mam) szarpie mnie. Choć równie dobrze to przez brak mrozów.
Skoro gadacie że to może być coś na drodze między świecami (je wykluczyliśmy) to tym się będzie musiał elektryk zająć. Załatwię to przy przeglądzie za czas jakiś.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2047
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#65  Postprzez tomjoz » Pt 19:16, 11 paź 2013

jeszcze to co napisał TETSURIO może ciśnienia nie trzyma na pompie wtrysku tym jednym garze. Kompresja może na nim kiepska.
tomjoz
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 698
Dołączył(a): So 21:21, 10 lis 2012
Lokalizacja: Września
Wiek: 45
Panda: II 1,2 2008rok Dynamic LPG Sekwencja BRC Błękitna
Imię: Tomek

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#66  Postprzez Dreamcatcher » Pt 19:28, 11 paź 2013

Kompresja ... może. Tylko czy kompresja jest zależna od temperatury? (jak jest ciepło to nic się nie dzieje)
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2047
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#67  Postprzez OsiemKilo » Pt 21:33, 11 paź 2013

Napisalem w miare obszernego posta ale mi go szlag trafil wiec krotko i na temat. Kompresja to jest ostatnia rzecz do sprawdzenia. Szybciej padł osprzet jak silnik. Jakby swiece nie grzaly to silnik by ciezko palil i dymil. Nie byloby raczej takiego rozrzutu obrotow jaki opisales w pierwszym poście.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#68  Postprzez tomjoz » So 18:21, 12 paź 2013

tak jak świeca słabo grzeje to by przydymiał z tego feralnego gara a ta kompresja to zgadza się ,że ostateczność,lecz zmierzyć ją nie problem tak jak napisałem parę postów wcześniej

Po prostu któraś świeca nie grzeje i i pali np.na 3 gary co po chwili odpala ten co w nim świeca nie działa z tąd masz te (przebieranie silnika) jak jest zimno na dworze i pewnie przy tym przebieraniu silnika lubi zadymić z rury,bo pierwsze chwile nie przepala mieszanki ten gar z uszkodzoną świecą

diesle starej generacji były maksymalnie prosto skonstruowane i działały bezawaryjnie wiele lat.Lecz nowe konstrukcje comon laile pompowtryski to dobre konstrukcje do 150tys km dalej to już powolna śmierć.

stare diesle minimum elektroniki praktycznie nic,nowe maks instalacji elektronicznej,elektroniki sterującej wtryskami i ma sie co psuć.
tomjoz
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 698
Dołączył(a): So 21:21, 10 lis 2012
Lokalizacja: Września
Wiek: 45
Panda: II 1,2 2008rok Dynamic LPG Sekwencja BRC Błękitna
Imię: Tomek

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#69  Postprzez Dreamcatcher » So 18:38, 12 paź 2013

Jeśli tak to świece będą dobre (zbliżona sytuacja na dwóch kompletach świec) za to prąd może do którejś niedochodzić w stopniu wystarczającym. Przynajmniej na moją prosty rozumek tak może być.

Z tą elektroniką to prawda. Kiedyś jak robiłeś duże przebiegi to bardzo opłacał się diesel. Dzisiaj ceny paliw, pogoń za osiągami i ekologia (czytaj tak ukryta pogoń za zyskiem) powoli zabijają ten typ silnika.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2047
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#70  Postprzez michal.ol1 » Śr 13:17, 23 paź 2013

Może warto sprawdzić przepływomierz? Jeśli jest brudny lub uszkodzony obroty zaczynają falować. U mnie objawia się to opisanymi przeze mnie w innym temacie spadkiem mocy, "duszeniem się" i wyższym spalaniem... Dla przykładu daje linka to filmiku z VW golf IV.

http://www.youtube.com/watch?v=vsNXDWAkX8A
michal.ol1
Specjalista
 
Posty: 345
Dołączył(a): Śr 17:07, 26 cze 2013
Lokalizacja: Chiny
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Michał

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#71  Postprzez Dreamcatcher » Śr 14:44, 23 paź 2013

Przepływkę czyściłem nieco ponad miesiąc temu. Tzn nowy roczny przepływomierz magneti marelli mi siekło więc starego bosha wyczyściłem i jest :)
Po wymianie rok temu objawy nie ustąpiły więc to nie to.
Dreamcatcher
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 2047
Dołączył(a): Śr 15:21, 06 kwi 2011
Lokalizacja: Sanok
Panda: 1.3 JTD
Imię: ...

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#72  Postprzez rosomak2 » Śr 15:27, 23 paź 2013

Sprawdź czujnik temperatury w bloku silnika:) ł.Pozdrawiam!
rosomak2
Aktywny
Avatar użytkownika
 
Posty: 95
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Katowice
Wiek: 57
Panda: Panda IV Hybryd SPORT
Imię: Janusz

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#73  Postprzez spatz » Cz 21:21, 02 sty 2014

- kolego powiedz jak u ciebie wygląda moment zapalania czyli przekręcasz stacyjkę i co dalej?
- fajki od świec żarowych podegnij są to wsuwki i ze stykiem tam różnie bywa użyj antystik do elektryki poprawia przewodzenie
- podgrzewacz filtra paliwa jest /nie ma ?
- jak kulej rzuca niebieskim / błękitnym dymem ?
- masz FES ?
spatz
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): N 19:13, 15 gru 2013
Lokalizacja: mazowsze
Panda: 1.3Multijet
Imię: spatz

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#74  Postprzez tomjoz » Cz 21:38, 02 sty 2014

Dreamcatcher napisał(a):Jeśli tak to świece będą dobre (zbliżona sytuacja na dwóch kompletach świec) za to prąd może do którejś niedochodzić w stopniu wystarczającym. Przynajmniej na moją prosty rozumek tak może być.

Z tą elektroniką to prawda. Kiedyś jak robiłeś duże przebiegi to bardzo opłacał się diesel. Dzisiaj ceny paliw, pogoń za osiągami i ekologia (czytaj tak ukryta pogoń za zyskiem) powoli zabijają ten typ silnika.



z tego co wiem to do wszystkich świec idzie ten sam prąd na wspólnym styczniku i równo się wyłącza wiec to że do którejś świecy idzie słabszy prąd to chyba nie to.
tomjoz
Profesjonalista
Avatar użytkownika
 
Posty: 698
Dołączył(a): So 21:21, 10 lis 2012
Lokalizacja: Września
Wiek: 45
Panda: II 1,2 2008rok Dynamic LPG Sekwencja BRC Błękitna
Imię: Tomek

Re: [diesel] nierówna praca po odpaleniu rano

Numer postu:#75  Postprzez spatz » Cz 22:13, 02 sty 2014

do st. czas żarzenia idą 2 +/ 1- /2 ECU a wychodzi 4 s. , jak słaby styk lub :) nawet ci nie pokaże że coś nie tak np z sieweczkami i nie tylko :/
spatz
Świeżak
 
Posty: 24
Dołączył(a): N 19:13, 15 gru 2013
Lokalizacja: mazowsze
Panda: 1.3Multijet
Imię: spatz

Poprzednia stronaNastępna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 1 gość