Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#1  Postprzez Byszer » So 21:05, 29 lis 2014

Witam
Panda ma mały problem, po przekroczeniu około 2800-3000rpm(80km/h na 3 biegu) auto przestaje przyspieszać, staje się mułowate i świeci check.
Czy może to być walnięty czujnik doładowania ?
Myślę że pomożecie mi naprawić autko do spotu w katowicach :P
Ostatnio edytowano N 20:53, 30 lis 2014 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Drobne poprawki w celu poprawy czytelności
Byszer
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Wt 17:53, 28 paź 2014
Lokalizacja: bb
Panda: 1.3jtd VAN
Imię: marcin

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#2  Postprzez OsiemKilo » So 21:16, 29 lis 2014

Najlepiej byloby podpiąć sie pod kompa i zobaczyć jakie błędy wywaliło. Tak na ślepo mozna przypuszczać, ze masz przeładowanie, czyli overboost.
https://driiive.com/8kilo/FiatPanda/ <-- Zobacz moją pandę na Driiive.com
OsiemKilo
Maniak
Avatar użytkownika
 
Posty: 1762
Dołączył(a): N 17:00, 08 kwi 2012
Lokalizacja: Wrocław
Wiek: 35
Panda: 1,3 Mjet Van
Imię: Sławek

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#3  Postprzez Byszer » So 21:18, 29 lis 2014

Generalnie masa błędów była w tym, raz pojawił się i czujnik doładowania...
Tak nawiasem jest to multijet 70km, turbo ze stałą geometrią..
Ostatnio edytowano N 20:55, 30 lis 2014 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono literówki
Byszer
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Wt 17:53, 28 paź 2014
Lokalizacja: bb
Panda: 1.3jtd VAN
Imię: marcin

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#4  Postprzez Deacon » So 22:39, 29 lis 2014

Czujnik doładowania możesz wyjąc i przeczyścić.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#5  Postprzez Byszer » N 10:58, 30 lis 2014

Oczyściłem już czujnik i nic nie pomogło więc leci używka z allegro już :D zobaczymy czy pomoże...
Wycinał może ktoś katalizator w 1.3jtd 70km 2005r ?
Ostatnio edytowano N 20:59, 30 lis 2014 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Usunąłem trochę przecinków, bo ani ładu ani składu i poprawiono literówkę
Byszer
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Wt 17:53, 28 paź 2014
Lokalizacja: bb
Panda: 1.3jtd VAN
Imię: marcin

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#6  Postprzez Deacon » N 13:17, 30 lis 2014

Katalizator ja mam wybebeszkony. Została pusta puszka ale niedługo trafi tam downpipe z nierdzewki. Jak chcesz wyjąc kata to będzie ciężko bo dostęp jest tragiczny.

Olej na razie kata i zajmij się EGR'em tzn. wyłącz go w sofcie - to daje widoczne efekty w dynamice auta :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#7  Postprzez Byszer » N 14:30, 30 lis 2014

Hmmm, mechanik twierdzi że egr jest zaślepiony....stwierdził to przytykając rurę dolotową przed turbiną, rzekomo przy zamkniętym, zaślepionym egr silnik się dławi przy zatkaniu ręką dolotu i tak było.(Może i dziwna metoda, ale o dziwo sprawdza się)
Tylko czemu często przy hamowaniu, staniu na światłach przygasa???
Sprawdzałem też dzisiaj błędy jakie były zapisane standard - czujnik doładowania zwarcie do plusa (o co chodzi?) więc będzie nowy.
Deacon - znasz kogoś kto jest w stanie tanio to zrobić ? dotychczas większość mechaników rozkładało ręce gdy im o czymś takim mówiłem...
więc czekam na razie na czujnik, jak nie pomoże to zaczynamy walkę z egr
Ostatnio edytowano N 21:04, 30 lis 2014 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono błędy :) pkt.11 reg. Forum
Byszer
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Wt 17:53, 28 paź 2014
Lokalizacja: bb
Panda: 1.3jtd VAN
Imię: marcin

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#8  Postprzez michal.ol1 » N 15:24, 30 lis 2014

Wyłączenie EGR wymaga zmiany mapy silnika, więc odrzuciłbym "tanich" mechaników, bo może to finalnie skutkować większymi kosztami niż to warte. Wszyscy polecają CinSoft w gliwicach - można więc przyjąć, że koleś jest solidny, a koszt jaki mi zaproponował to 450 zł za wyłączenie software'owe, a zaślepienie we własnym zakresie.
michal.ol1
Specjalista
 
Posty: 345
Dołączył(a): Śr 17:07, 26 cze 2013
Lokalizacja: Chiny
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Michał

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#9  Postprzez Byszer » N 15:33, 30 lis 2014

Więc podziękuje za "demontaż" egr, co najwyżej go wyczyszczę :P Niestety nie stać mnie ładować tyle kasy w auto, jeszcze w taką pierdołę....Ach kochany jest ten fiat....
Ostatnio edytowano N 21:06, 30 lis 2014 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono błędy :) pkt.11 reg. Forum
Byszer
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Wt 17:53, 28 paź 2014
Lokalizacja: bb
Panda: 1.3jtd VAN
Imię: marcin

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#10  Postprzez Deacon » N 19:28, 30 lis 2014

Jak EGR jest wyłączony softowo to nie ma potrzeby go zaślepiać fizycznie. Samo zaślepienie bez wywalenia z softu skutkowało by ciągłym błędem na zegarach.

Co do katalizatora - mi po prostu tłumikarz zrobił okienko w puszcze i wybił wsad. Nie demontowałem kata ale będę to robił przy okazji zmiany na downpipe ale to dopiero na wiosnę.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#11  Postprzez michal.ol1 » Pn 0:17, 01 gru 2014

Michał, czy sugerujesz, że samo zaślepienie EGR skutkuje wyłącznie zapaloną kontrolką? Czy też jednak kontrolka ciągnie za sobą ograniczenie w jakiś sposób pracy silnika?
michal.ol1
Specjalista
 
Posty: 345
Dołączył(a): Śr 17:07, 26 cze 2013
Lokalizacja: Chiny
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Michał

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#12  Postprzez Deacon » Pn 18:21, 01 gru 2014

Z tego co wiem, to zaślepienie zaślepką całkowitą skutkuje check'iem. Chyba nic więcej się nie dzieje. Zaślepka częściowa tzn. taka z dziurkami podobnie nie powoduje check'a. Jednak dla mnie to półśrodki - jedynie wywalenie softowe.
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#13  Postprzez michal.ol1 » Pn 18:28, 01 gru 2014

Niby półśrodek, ale ten sam efekt - działa jak natura chciała :D Muszę wypróbować, bo niestety nie stać mnie chwilowo na takowe usługi a coś z tym EGR muszę zrobić i to szybko.
michal.ol1
Specjalista
 
Posty: 345
Dołączył(a): Śr 17:07, 26 cze 2013
Lokalizacja: Chiny
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Michał

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#14  Postprzez Deacon » Pn 20:48, 01 gru 2014

Moim zdaniem - lepiej powoli zbierać na wersję softową. EGR jest w takim tragicznym miejscu, że żeby się do niego dostać trzeba mieć chyba małe chińskie rączki :)
Deacon
Admin na emeryturze
 
Posty: 5199
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Radzionków
Wiek: 43
Panda: Ford Fiesta Mk7 1.6 Motorsport
Imię: Michał

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#15  Postprzez Byszer » Pn 21:49, 01 gru 2014

Czekam na czujnik,przy okazji wyczyszcze egr,jak nie pomoże nic,to będe musiał z tym żyć,bo troche zadużo jak dla mnie te 450zł za podpięcie komputera,tymbardziej ze panda prawdopodobnie za niecały rok zostanie sprzedana,i i tak już duuuuuuuużo władowałem w nią^^

Mam nadzieje że wymiana czujnika pomoże,i znowu uwierzę w te auto :D
Byszer
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Wt 17:53, 28 paź 2014
Lokalizacja: bb
Panda: 1.3jtd VAN
Imię: marcin

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 4 gości

cron