Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#16  Postprzez Byszer » Cz 18:48, 04 gru 2014

Problem rozwiązany - pomogła wymiana czujnika doładowania, dziękuję wszystkim za pomoc^^

PS - nie ma tak źle dostać się do EGR i go wyczyścić - cały zalepiony jakimś bitexem był, ale już jest dobrze^^
Ostatnio edytowano Śr 21:52, 10 gru 2014 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Poprawiono czytelność :)
Byszer
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Wt 17:53, 28 paź 2014
Lokalizacja: bb
Panda: 1.3jtd VAN
Imię: marcin

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#17  Postprzez michal.ol1 » Cz 20:18, 04 gru 2014

Jak się do niego dostałeś?
michal.ol1
Specjalista
 
Posty: 345
Dołączył(a): Śr 17:07, 26 cze 2013
Lokalizacja: Chiny
Panda: 1.3 MultiJet
Imię: Michał

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#18  Postprzez JaceK » Wt 7:36, 09 gru 2014

To nie bitex. To smoła za spalin-sadza.

nexus 5
PCP
JaceK
Klubowicz
Avatar użytkownika
 
Posty: 1969
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Bielsko-Biała
Wiek: 42
Panda: 1.2 Dynamic Full Opcja
Imię: Jacek

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#19  Postprzez Byszer » Wt 18:17, 09 gru 2014

JceK - wiem wiem, ale to co zobaczyłem skojarzyło mi się z bitexem'
A jak dostać się w miarę wygodnie do EGR ? ściągamy filtr powietrza, wyciągamy akumulator i już da się cewkę wyjąć :D
Sam zawór popsikałem wd40, przetarłem ile się dało.
Ostatnio edytowano Śr 13:44, 16 gru 2015 przez Romix13, łącznie edytowano 1 raz
Powód: Drobne literówki.
Byszer
Aktywny
 
Posty: 80
Dołączył(a): Wt 17:53, 28 paź 2014
Lokalizacja: bb
Panda: 1.3jtd VAN
Imię: marcin

Re: Check po przekroczeniu około 2800-3000rpm

Numer postu:#20  Postprzez szmodry » Pn 23:24, 14 gru 2015

Byszer napisał(a):Problem rozwiązany - pomogła wymiana czujnika doładowania, dziękuję wszystkim za pomoc^^


Witam, odświeżę temat - moja Panda ma te same objawy:
Przy obciążonym silniku i obrotach 2.8-3k następuje "odcięcie mocy" i zapala się check. Auto jeździ i pali całkiem przyzwoicie między 4-4,5l ale jest strasznie zmulone. Dodatkowo z odpalaniem są czasem problemy, niezależnie od tego czy silnik jest zimny czy nie. Zapala zawsze, ale czasem trzeba chwilę potrzymać. Czasami też na jałowym biegu ma delikatnie nierówne obroty, ale daleko jej do tego żeby zgasła.
ELM327 z czytał błąd P0238 (Turbocharger Boost Sensor A Circuit High). Po skasowaniu błędu spróbowałem odczytać jakie wartości ma ten czujnik w czasie jazdy: po odpaleniu ok 100 kPA, przy 2700rpm pokazuje 252 kPa, ale wtedy jest już check. Mam jeszcze inne parametry, ale i tak to pomiar chwilowy, więc nie jest to zbyt miarodajne... Ogolnie wartości zmieniają się najczęściej są pomiędzy 100-200kPa. Czujnik MAP po przeczyszczeniu. Oprócz tego na postoju po dodaniu gazu potrafi nieźle zakopcić czarnym dymem, w czasie jazdy podejrzewam, że lepiej nie jest :wink:

@Byszer: W jaki sposób sprawdziłeś, że jest to ten czujnik? Czy wymiana na sprawny i test, czy potwierdziłeś to jeszcze przed wymianą? Jaki miałeś błąd, gdy zapalał się check?

I ogólne pytanie - czy w tym wypadku można też podejrzewać awarię turbiny? Panda nakręciła niecałe 115kkm.
szmodry
Świeżak
 
Posty: 6
Dołączył(a): So 23:12, 12 gru 2015
Lokalizacja: Stowmarket
Panda: Dynamic 1.3 Multijet
Imię: Szymon

Poprzednia strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 10 gości

cron