Niespadające obroty silnika przy zmianie biegu silnik 1.1

Coś stuka, coś puka - zajrzyj tutaj

Moderatorzy: Majkel_B, Pols

Niespadające obroty silnika przy zmianie biegu silnik 1.1

Numer postu:#1  Postprzez JDK » Pn 21:38, 27 gru 2010

Witam. Odkąd jeżdżę moją panda zauważyłem dziwną rzecz. Być może te auta tak mają ale wolę się upewnić. Pod czas jazdy przy zmianie biegów obroty silnika nie spadają tak jak na biegu jałowym przy dodawaniu gazu lecz przez około 1-2 sekundy silnik trzyma równo obroty jakie miał w chwili wciśnięcia sprzęgła tak jak by zawieszał się. Czego to może być winą? Czy to może tak ma być? Czy może tak ma być... Czy w waszych autach też tak macie?
Bo życie jest zbyt krótkie żeby jeździć autem bez Gleby
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#2  Postprzez sabath21 » Pn 22:56, 27 gru 2010

U mnie jest to samo, nie wiem jak w innych. Czasami nawet obroty podskoczą. Sprzęgło wymieniane.
sabath21
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 37
Panda: 1.1 Actual 150hp

Numer postu:#3  Postprzez JDK » Pn 23:10, 27 gru 2010

to nie wina sprzęgła. To raczej coś jak by linka się zawieszała ale to nie może być linka bo tak to na luzie było by podobnie a nie jest.
Bo życie jest zbyt krótkie żeby jeździć autem bez Gleby
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#4  Postprzez sabath21 » Pn 23:13, 27 gru 2010

Z tego co patrzyłem to linka chodzi elegancko. No nic, poczekamy na odpowiedzi
sabath21
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 37
Panda: 1.1 Actual 150hp

Numer postu:#5  Postprzez 12pawel » Wt 10:47, 28 gru 2010

Piszecie że linka gładko chodzi, a czy przepustnica też chodzi gładko :?: Zdejmijcie filtr powietrza i zobaczcie czy ładnie się przekręca i płynnie wraca pod wpływem sprężyny, i czy na wolnych obrotach w pełni jest zamknięta.
Druga sprawa może być walnięty czujnik położenia przepustnicy i podawać dla komputera nieprawidłowe dane. No i sprawa trzecia silnik krokowy może być zabrudzony odmą i reagować z opóźnieniem.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#6  Postprzez sabath21 » Wt 12:29, 28 gru 2010

U mnie przepustnica chodzi gładko, na wolnych obrotach jest domknieta. Niedawno ją czyściłem. U nas wystepuje silnik krokowy? W którym miejscu?
sabath21
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 37
Panda: 1.1 Actual 150hp

Numer postu:#7  Postprzez JDK » Wt 12:39, 28 gru 2010

Ale to dlaczego na biegu jałowym nie dzieje się tak samo?
Bo życie jest zbyt krótkie żeby jeździć autem bez Gleby
JDK
Klubowicz na emeryturze
Avatar użytkownika
 
Posty: 2044
Dołączył(a): So 13:32, 25 gru 2010
Lokalizacja: Łódź
Wiek: 34
Panda: Była Biała, Był Sunny, Było Cc 1.2, Było Bmw e36 coupe Jest Sej 1.4 16v 6 speed
Imię: Jędrek

Numer postu:#8  Postprzez 12pawel » Wt 12:49, 28 gru 2010

sabath21 napisał(a): U nas wystepuje silnik krokowy? W którym miejscu


A co u Ciebie nie ma? To masz jakąś wybrakowaną :D Silnik krokowy jest zaraz przy czujniku położenia przepustnicy tzn patrząc od przodu przed nim.

JDK napisał(a):Ale to dlaczego na biegu jałowym nie dzieje się tak samo?


Na to pytanie nie znam odpowiedzi, może być, że dopiero dolegliwość zaczyna się przy obciążonym silniku( od wartości ciśnienia w kolektorze dolotowym).
Przy bardzo małym obciążeniu ( normalna jazda bez przyspieszania ) też jest ten problem? Za każda zmianą biegu obroty nie chcą spaść?
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#9  Postprzez sabath21 » Wt 13:00, 28 gru 2010

Czyli jest zintegrowany z czujnikiem polozenia przepustnicy? i NIE wystepuje jako czesc zamienna?
sabath21
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 37
Panda: 1.1 Actual 150hp

Numer postu:#10  Postprzez 12pawel » Wt 13:04, 28 gru 2010

Tzn i tak i nie. Z czujnikiem położenia przepustnicy nie jest zintegrowany ale za to jest zintegrowany z przepustnicą :D tak samo jak i czujnik położenia przepustnicy. Tzn są "fachowcy" którzy wymieniają same silniczki ale to na własną działalność bo do kupienia jest tylko całość z przepustnicą.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#11  Postprzez sabath21 » Wt 13:07, 28 gru 2010

No własnie ja to chcialem kupic oddzielnie i nie dalo rady. Podobno ktos to wymienial ale sam nie wiem skad wzial ten element. Dzwonilem po sklepach i nigdzie nie ma.
sabath21
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 37
Panda: 1.1 Actual 150hp

Numer postu:#12  Postprzez 12pawel » Wt 13:15, 28 gru 2010

To "zadzwoń na allegro" :D Tam można dostać i to nawet nie tak drogo, tyle że nie wiadomo czy to jest przyczyną tych dolegliwości, no i czy to się da łatwo wyjąc bo ja osobiście jeszcze nie próbowałem.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#13  Postprzez sabath21 » Wt 13:31, 28 gru 2010

a u Ciebie od razu obroty spadają? czy jest tzw. lag? opoznienie.
sabath21
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 37
Panda: 1.1 Actual 150hp

Numer postu:#14  Postprzez 12pawel » Wt 13:35, 28 gru 2010

Tak obroty spadają od razu jak tylko zdejmę nogę. A u Was przy każdej zmianie biegu, niezależnie przy jakich prędkościach i stopniu obciążenia silnika tak się dzieje.
12pawel
Bywalec
 
Posty: 154
Dołączył(a): N 18:56, 26 gru 2010
Lokalizacja: olsztyn
Wiek: 46
Panda: już była, Civic vi
Imię: Paweł

Numer postu:#15  Postprzez sabath21 » Wt 13:39, 28 gru 2010

u mnie tak, choć nie jest to bardzo denerwujące ale coś musze na to poradzić. Zastanawiam się też czy to nie wina świec. Wszystko oprócz świec wymieniałem.
sabath21
Stały bywalec
Avatar użytkownika
 
Posty: 272
Dołączył(a): So 18:29, 23 paź 2010
Lokalizacja: Kielce
Wiek: 37
Panda: 1.1 Actual 150hp

Następna strona

Powrót do Mechanika - problemy techniczne

Kto przegląda forum

Użytkownicy przeglądający ten dział: Brak zidentyfikowanych użytkowników i 13 gości