Numer postu:#14 przez Pentium » Pt 19:47, 10 sie 2012
Wiele by wyjaśnił rysunek przekroju poprzecznego silnika, na którym dokładnie można zobaczyć kształt komory spalania, niestety już od wielu lat w książkach z serii "Naprawa..." takich rysunków przekrojowych silnika nie ma, a jeszcze w naprawie Cinquecento i chyba Sejcento były. A pamiętam rysunki techniczne zespołów w "Naprawach..." sprzed 20-30 lat np. Stara 266, na podstawie tamtych rysunków można było zobaczyć wszystko. Aby silnik stał się kolizyjny, musi znacznie zmienić się albo skok zaworów (wznios krzywek rozrządu) - jest ten sam, albo umiejscowienie zaworów w głowicy (ich pochylenie) - jest takie samo-prostopadle do osi wałka rozrządu. Więc nie wiem, czy rzeczywiście zostały wprowadzone jakieś zmiany w głowicy, które "wprowadziły kolizyjność w silniku Fire 1.1, musi się wypowiedzieć doświadczony mechanik, który zdejmował głowicę silnika z roku np. 2004 i 2008. Pozdrawiam.